Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 18641 til 18660 af 61668
-
Gymnasie matematik. nogle opgaver jeg har problemer med?
Forumindlæg<p>I et koordinatsystem i planen er en linie l og en cirkel C bestemt ved</p> <p>l: y = -x + 4</p> <p>C: x<sup>2 </sup>+y<sup>2 </sup>-6x -10y +26 = 0</p> <p>tegn linien og cirklen. ( bare en forklaring til hvordan det kan inds&... -
Hej kan jeg få noget hjælp med min matematik aflevering
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en aflevering og gerne vil have lidt hjælp med nogle begrundende svar. 1) Beregn den samlede længde af de kridtstreger der udgør banens omkreds, midterlinje og midtercirkel 2) Hvor mange liter kridt beregner han til denne opstregning Info: Kr... -
Matematik A STX juni 2010 resultater?
ForumindlægHej folkens Er der nogen der ved om resultaterne fra den skriftlige prøve her d. 1/6 er til at finde et sted? Jeg har fundet selve opgavesættet på Undervisninsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde en resultatliste. Anyone? -
Fælles egenskab ved 2 og 3 ( matematik )
ForumindlægHej Hvad er/kunne en fælles egenskab være for tallene 2 og 3? På forhånd tak -
Undersøg om Malte har ret i sin påstand-Matematik
ForumindlægHAR BRUG FOR HJÆLP! Malte brugte flere penge end Gustav på at købe knallert, men Malte påstår, at hans samlede udgifter vil være mindre end Gustavs efter 3 år. De kører hver ca. 5000 km om året. Undersøg om Malte har ret i sin påstand? Håber der er nogen der vil hjælpe. På forhånd tak! -
Jeg har problemer med en matematik opgave til min aflevering..
ForumindlægHvad er svaret på dette?? Opgave 2 En lineær funktion er givet ved f(x) = 2x + 5a) Bestem f(5) og f(9) b) Løs ligningen f(x) = 9 Det ville være super lækkert hvis i ville hjælpe mig.:-) -
Matematik - kort spørgsmål, nogen der kan hjælpe?
ForumindlægKære studieportalen. Jeg sidder med en lille lektie til imorgen i matematik. Jeg er gået lidt... Ja død i den. Vil høre om der var nogle der kunne hjælpe mig på vej? Opgaven lyder sådan (udsnit af opg) Med udganspunkt i forksirften for en lineær funktion: y = f (x) = ax+b skal følgende behandles:... -
Funktion af to variable (Stx matematik A december 2019)
ForumindlægHej venner Jeg sidder fast ved en matematikopgave og har brug for hjælp til at komme videre. Emnet her har vi gennemgået efter nedlukning af Danmark, så har lidt svært ved at lave den. Jeg håber at nogle af dygtige matematikere her inde på studieportalen, vil hjælpe mig med at løse opgaven. Det ... -
eksamen-''talepapir''
Forumindlægnogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget. -
Eksamens spørgsmål om enzymer og fordøjelse. KORT SPØRGSMÅL
ForumindlægGod aften, Jeg skal snart til eksamen i Bio B, og jeg er lidt i tvivl om hvordan energiproduktionen i forbindelse med glukoses omsætning i cellerne er.. Kan i mon hjælpe mig med det? Tusind tak på forhånd, Mvh -
VÆR SØD AT HJÆLPE SKAL OP TIL EKSAMEN IMORGEN!
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvad temaet er i Pigen uden hænder som er nedskrevet af brødrene grimm. Og det vil væe til stor hjælp hvis nogen havde et resume også, skal nemlig op til eksamen imorgen :) -
AT-EKSAMEN 2010 VEDR. BEHAVIORISME OG PSYKOLOGI
ForumindlægHey jeg har et problem vedrørende fakultetsbestemmelse/fagområde.Hvad er psykologi, når man har behaviorismen som underemne? Har udelukket humanismen? Men er det samfundsvidenskabelige eller naturvidenskabelige? -
avanceret matematik: elipses halve storakse, til vinkel
ForumindlægHej SP Jeg sidder her - ifbm. med noget fysik - med noget matematik, som jeg ikke er sikker på, at jeg har forstået korrekt. Jeg søger, hvordan det markede i nedenstående beskrivelse hænger sammen. Jeg har også taget det resterende tekst med, såfremt, at måden hvorpå elipsen udledes, er relev... -
Søger du hjælp til matematik eller fysik i Nordjylland eller Aalborg?
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er 33 år. Jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik og Fysik i 2008 og har siden 2009 undervist i disse fag i gymnasieskolen. Jeg har desuden virket som undervisningsassist på et større dansk universitet. Jeg vil gerne tilbyde lektiehjælp til studerende på tek.nat uddan... -
Metode - srp (fysik & matematik)
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med metoder inden for Fysik og Matematik. Jeg skriver om den Specielle relativitetsteori. Herunder kommer jeg ind på: - Baggrunden for den den Specielle relativitetsteori Her har jeg skrevet om inertialsystemer, æteren, galilei-transformation samt Einsteins... -
Fysik/kemi 9. klasses eksamen
ForumindlægHey folkens! Ja, så er den sgu gal igen. Vi 9. klasser skal op til eksamen, og heriblandt fysik/kemi eksamen - Øv øv! Jeg sidder her, og har omtrent 10 dage til, at jeg skal op og trække noget inden under de forskellige emner (Såsom: Syre/baser, salte, det periodiske system, radioaktivitet, elekt... -
Eksamen STX mat A 27. maj
ForumindlægHer er, hvad jeg fik af facit til eksamen idag: opgave 1 opgave 2 71 opgave 3 opgave 4 opgave 5 Det er en løsning. opgave 6 Begge grafer igennem (-2,0) og (6,0) f(x) er lidt smaller og toppunkt ligger lidt længere ned opgave 7 a. b. 79 start, stiger med 0,26 år per år ... -
Matchcad. Argh! Hvilket matematik program bruger i?
ForumindlægNår man laver en aflevering i mathcad, og vil have det over i word for at lave det pænt osv. Men det kan man ikke rigtigt. Sætninger er ikke komplette, og det hele står oven i hinanden. Man kan printe til PDF, og derinde sætter sidehoved og sidefod på med sidetal, men det er bare ikke g... -
ELEVERNE I EN KLASSE FIK FIRE SMÅ TEST I MATEMATIK
ForumindlægEleverne i en klasse fik fire små test i matematik. En elev fik 6 point i gennemsnit i de fire test. Hvis det havde været muligt ikke at medregne det laveste pointtal, så havde hans gennemsnit været 7 point. Hvor mange point fik han i den test, han klarede sig dårligst i? -
Prøve-Eksamen i Afstande i rummet - hvad ville i sige og komme ind på... ?
ForumindlægHey...Skal holde en slags prøve eksamen i mat i morgen og emnet er rumgeometri - Afstande i rummet... men ved ikke helt hvad jeg skal...Har tænkt mig at prøve at bevise en eller 2 af følgende:dist(P,l) + dist(P,alfa)+ dist(P1,P2)Men hvad skal jeg mere komme ind på ? - hvad ville i komme ind på ?P...
