Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18661 til 18680 af 27879
-
Tysk besættelse i dk 1940-1945?
Forumindlægnogen der har gode notater til dette emne andg. da danmark 9 april blev besat af danmark, da tyskerne skulle udnytte dk ved at udfører en søkrig mod england... og danmark sagde ja da nogen menneske døde.. vil meget gerne have gode notater -
Baner i solsystemet
ForumindlægIdet jeg skal til fysik eksamen imorgen og vi opgiver gravitation som et emne, har jeg et spørgsmål ang. hvorledes baner afhænger af EmekI vores bog står:Emek Cirkel eller elipceEmek=0 --> ParabelEmrk>0 -->HyperbelHvorfor er det som ovenstående?? -
Forsøg-Biologi?
ForumindlægSkal til folkeskolens afgangseksamen i biologi om et par dage, og kunne godt tænke mig nogen forslag til forsøg, man kan lave i den forbindelse.Emnerne kommer bl.a. til at om handle:Grundlag for livSundhed og livsstilSøenGenetikEvolutionGlobale miljøproblemerØkosystemer(regnskov, dansk skov og ør... -
Hjælp til problemformulering: Olieudslip Mexicanske golf
ForumindlægHej Jeg skriver i henholdsvis biologi og samfundsfag i AT 2012. Mit emne er olieudslippet i den Mexicanske Golf. Jeg har styr på biologi delen, hvor fokus er på de økotoksiske konsekvenser for miljøet, men er mere i tvivl om den samfundsfaglige del. Hvor kunne man lægge fokus der, så det s... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive AT synopsis om to dage og har valgt emnet Utøya og psykolog C / samfundsfag A som fag. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan finde på en god problemformulering og nogle gode problemstillinger. Mit fokus skal nok være Anders Breivik, da jeg ikke kan finde ... -
Hvordan får smoggen til at forsvinde?
ForumindlægEr der nogle bud heraf?Vi kan jo vente til udviklingen inde for brændsler er komme så langt, så det ikke længere er forurenings-stoffer der udledes fra vores biler og evt. også fabrikker.Hvordan tror Du man kan fjerne smoggen - Fx fra Beijing?..Jeg vil bruge jeres svar i en rapport om dette emne.... -
Forfatning
ForumindlægDer er et emne i oldtidskundskab, som jeg frygter lidt. Demokrati. Hvad skal man komme ind på, hvis man trækker Herodots Smerdis dialog: "Hvilken forfatning er den bedste?" For man kan jo ikke rigtig analyse den. Blot give et referat af teksten, og det får man sku ikke så meget for. Har... -
Hjælp med produkt
ForumindlægHej :) Det er sådan at jeg er i gang med 9. klasses projektuge, og jeg har valgt emnet "islamofobi". I min problemformulering kommer jeg ind på hvad det er og hvad der er bag det. Jeg er færdig med min rapport og powerpoint, men jeg har svært ved at finde på et produkt jeg kan bruge. E... -
Hvad mangler jeg ?
ForumindlægHej jeg er igang med min NV opgave. Jeg har lidt problemer, med at komme i tanke om en smule mere jeg kan skrive til emnet :) og så er jeg ikke så god til konklusioner. Er der en venlig sjæl, der kan tjekke min opgave igennem og sige hvad jeg kunne gøre bedre ? :) -
Eksamen
ForumindlægHjælp jeg sidder og skal op i samfundsfag på mandag, jeg mangler stadig 100 sider og kan ikke nå at blive færdig - da jeg også skal skrive notater mens jeg læser.. hvad er det vigtigste - skal jeg bare ku de forskellige begreber til eksamen? Er det så ikke vigtigst at jeg finder de vigtigte begre... -
Generelt om samfundsfag A mundtlig eksamen
ForumindlægPå tirsdag skal jeg op i 24 timers mundtlig samf. på A niveau. Jeg søger egentlig bare noget viden om hvorledes samfundsfag mundtlig eksamen egentlig fungerer - vi har ikke rigtig fået nogle oplysninger fra vores lærer. Så nævn nogle gode råd, emner man kan trække og gerne hvad de lægger vægt på.... -
ENDELIG!
ForumindlægEndelig har jeg fået min eksamsspørgmål!!! Jeg har 24 timer forberedelse. Emnet er: Den nære astronomi. Første del af prøven: Solsystemet. Andet: Tyndgekraft, dag og nat, årets gang, månens faser. men er der nogen som vil forklare tyngdekraft. jeg er ikke helt klart hvad det er. -
Trigonometriske funktioner.
ForumindlægHej alle sammen. Står og skal til eksamen på mandag i matematik. Indenfor emnet trigonometriske funktioner bliver vi bedt om at bevise differentieringen af cosx. Desværre forstår jeg ikke beviset i bogen så håber I har nogen gode råd eller beviser jeg kunne få? Håber i har tid til at hjælpe mig :... -
Hjælp
ForumindlægJeg er igang med min SRP og er gået lidt i stå. Mit emne omhandler Grønland og deres mineralressourcer. I min diskussion skal jeg diskutere mulige konsekvenser ved at der kommer flere aktører på verdensmarkedet. Hvad sker der eksempelvis med efterspørgslen/udbuddet på mineralerne hvis nu der er s... -
Hjælp
ForumindlægJeg er igang med min SRP (Samf A, NG B) og er gået lidt i stå. Mit emne omhandler Grønland og deres mineralressourcer. I min diskussion skal jeg diskutere mulige konsekvenser ved at der kommer flere aktører på verdensmarkedet. Hvad sker der eksempelvis med efterspørgslen/udbuddet på mineralerne h... -
den rette linje
Forumindlæghej alle sammen :) jeg sidder her og læser til mundtlig eksamen i matematik, og jeg et stødt på et spørgsmål jeg ikke helt kan finde ud af. håber der er nogle som kan hjælpe mig. redegør for forskellige måder at beskrive den rette linje på. detter er under emnet vektorer i planen. på forhånd ta... -
Haster!
ForumindlægJeg skal op til fysik eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet lyd... Jeg har derfor om mekaniskebølger, som består af længde- og tværbølger - det tror jeg stort set, jeg har forstået, så godt som jeg nu kan.. men så snakker de om stående bølger, og hvordan defineres det?? Og hvad er forskell... -
Dansk - Tale/foredrag?
ForumindlægHey, jeg skal op i dansk her i morgen, hvor vi hver især (hjemmefra) skal have foreberedt en tale om et emne vi selv vælger.. Det kan være det er et ret dumt spørgsmål, men kan man holde tale/foredrag om forfængelighed? :) Og hvad kan man f.eks. inddrage i talen? :| - Det kunne også være rart ... -
EKSAMEN nu
ForumindlægHej jeg har lige trukket mit "emne/spørgsmål" i dag i Naturgeografi B det lyder således: Produktion og levevilkår i landbrugsområder i Syd- og Østasien med særlig vægt på Bangladesh der er to spørgsmål jeg har lidt problemer med, så håber nogle vil hjælpe! :) spørgsmålene er: - de klima... -
SSO i Arabisk B?
ForumindlægEr der nogen herinde som nogensinde har skrevet en SSO i faget Arabisk B? Hvad består en SSO af som er skrevet i Arabisk B så? Ville nemlig have skrevet SSO i Religion om Kvinders rettigheder i Islam, men fandt så ud af nu jeg kun har religion på c-niveau, men jeg har Arabisk B, kan jeg inddrage ...
