Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18661 til 18680 af 23609
-
Ideer til Design og produktudvikling
ForumindlægHejsa. Jeg i 3g skal skrive et projekt om design og produktudvikling. Jeg skal udarbejde et forslag til design og/eller produktudvikling af en brugsgenstand, et værksted eller en maskin. Produktet skal have sin oprindelse indenfor jern, hvor det fremstillede produkt kan være hele apparat eller en... -
laser - gitter
ForumindlægHej alle...Nogen der kan hjælpe mig med denne rapport?Jeg skal beregne gitterkonstanten.Jeg ved at vi bruge en laser på 630 nm.Først skal jeg selvfølgelig finde afbøjnningsvinklen. Længden fra gitteret og ud til 0. orden er 29 cm, og lægden fra 0. orden til 1. orden er 9,5 cm.Afbøjningsvinklen bu... -
Kemikaliesikkerhed
ForumindlægHey..Min nye lærer i kemi vil gerne have at vi skriver et afsnit i vores rapporter, der hedder kemikaliesikkerhed, hvor vi forklare om de stoffer vi arbejder med er farlige eller ej, og hvad de evt. gør..Det er ikke så svært at skrive, men jeg mangler bare nogle oplysninger om stofferne.. Der er ... -
Hjælp til kemi!!
ForumindlægJeg er i gang med en rapport og jeg skal afstemme de her reaktionsskemaer håber i kan hjælpe. Hvilke typer reaktioner finder der sted ved forsøget, afstem reaktionsskema.. Fe (s) + H2SO4 (aq) ---- FeSO4 (aq) + H2 (g) I Ethanol: FeSO4 (aq) + H2O (l) ----- FeSO4 •7H2O (s) + Overblik over... -
Energiomsætning
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? Jeg forstår ikke helt dette spørgsmål, som er blevet stillet i forbindelse med en diskussion i en rapport :S - Hvad er energiomsætningen i Kj/min ved henholdsvis lav og høj belastning? Hvor længe skal man arbejde ved henholdsvis lav og høj belastning for at forbræ... -
analyse af bogen The Body af Stephen King
Forumindlæghej folkens... vi er en gruppe som har fået et lille problem i analysen af bogen The Body af Stephen King. Vi skal skrive en rapport om bogen og vi er nået til et punkt som hedder • Discuss what effects growing up might have on childhood friendships. og vi kan ikke rigitg finde ud... -
M^3 til mol/L - haster
ForumindlægHeyJeg skrive en rapport om calciumhydroxids opløselighedsprodukt, og når man har fundet opløselighedsproduktet (4,455*10^-5 M^3) så skal man angive det i mol/L og g/100mL.. Men hvordan, da den jo i M^3..Jeg læste et andet forum, hvor der bliver spurgt om det samme, og der blev der svaret at man ... -
Sandsynligheds beregninger ved casino spil
ForumindlægHej Allesammen, Jeg har gang i flere projekter henover ferien, og det ene af dem er omkring casino spil og sandsynlighedsberegninger. Er der nogen der har lavet et lignende projekt før - som måske kan henvise mig til nogle gode hjemmesider, hvor jeg kan læse mere om fx. sandsynligheder for at... -
Hydrogenspektret
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport om hydrogenspektret, og så i databehandlingen smuttede den.Vi skal beregne Rydbergkonstanten R ud fra Rydbergformlen, som er 1/lambda=R*((1/m^2)-(1/n^2).Vi ved at elektronen havner i 2 skal, men kan man være sikker på at den kommer fra 3 skal, fordi det er det synlige... -
Formel for nytteeffekt
ForumindlægJeg sidder og skriver en fysikrapport om en elmotor. Jeg har at\n\nP(nytte) = 2pi * M * f [Nm/s]\n\nhvor M er kraftmomentet.\n\nSå kommer spøgsmålet: Hvordan udledes denne formel - det vil min fysiklærer meget gerne have med i rapporten, men jeg er desværre selv gået kold på spørgsmålet.\n\njeg h... -
Gæring, gærceller - HJÆLP
ForumindlægJeg har en rapport for til imorgen, som heddern måling af glykolysens hastihed, hvor der blandt andet skal svares på disse spørgsmål, men jeg forstår det seriøs bare ikke. Jeg håber der er nogen, som kan og vil hjælpe mig. Forklar ved hvilken delproces CO2 produceres og hvilket enzym der medvirke... -
Arbejdsløshed 80-91
ForumindlægHej Allesammen!\n\nJeg er ved at skrive en rapport hvor jeg skal skrive om arbejdsløshedsproblemet fra firserne til starten af halvfemserne!\n\nDet jeg så mangler at vide er hvem sad ved regeringsmagten dengang? \nHjemmesider med et brugbart indhold ville være kanont!\n\nUdover kunne jeg godt tæn... -
Fysiske og kemiske egenskaber
ForumindlægHey..\n\nSidder og knokler med en kemi rapport og skal bruge noget om følgenes gruppers fysiske og kemiske egenskaber, men min hjerne er ved at gå kold og jeg kan slet ikkk finde noget om det. nogle der kan give lidt hjælp eller kender en god side hvor jeg kan finde det jeg søger..\n\nGrupperne e... -
calciumhydroxids opløselighedsprodukt
Forumindlæghej\njeg er ved at lave en rapport om forsøget calciumhydroxids opløselighedsprodukt..hvor der blev lavet en opløsning af calciumhydroxid i vand hvorefter denne opløsning blev titreret med HCL for at finde koncentrationen af CA2+ ioner. men inden titreringen blev den vandige opløsning af calciumh... -
Blodtype bestemmelse
ForumindlægSidder over en biologi rapport og blev pludselig meget i tvivl om denne opgave. Vi skal begrunde vores svar med et krydsnings skema og spørgsmålet lyder:\n\nKan en mand med blodtype 0 rh- udelukkes som far til et A rh + barn?\nog kan han udelukkes som far til et AB, rh- barn?\n\nEr lidt i tvivl o... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte på, om der er nogen der vil rette denne oversættelse? På forhånd tak. På dansk: En husmoder i Detroit blev forleden interviewet til en opinionsundersøgelse om årets præsidentkandidater. Hun sagde: "Jeg tror ikke på nogen af politikerne, den eneste jeg har tilli... -
Radioaktivitet
ForumindlægHey.. jeg håber der er nogle derude som kan hjælpe mig.. jeg skal skrive en uddybende rapport om radioaktivitet, med udgangspunkt i Halveringstiden for\nBarium-137* og Halveringstykkelse for gammastrå-ling i bly. disse to forsøg har jeg lavet. er der så nogle der har en god ide til et tredje fors... -
Log funktion
ForumindlægHejsa Jeg er kørt fast i en opgave, håber nogen kan hjælpe Af en rapport fra sundhedsstyrrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen i enfamilieshuse er givet ved log(H)=0,227+0,922*log(S) Hvor H er husradonkoncentrationen målt i Bq/m^3 og S er s... -
Nedbørsdannelse
ForumindlægJeg sidder og skriver geografi-rapport om nedbør. \nJeg har fundet noget om dannelsen, der står "Vandampen frigøres som små iskrystaller, der på et tidspunkt bliver så tunge at de falder som nedbør" - kan man sige det? Og at det så bliver regn hvis luften omkring jorden er over 0 grader... -
subtition og addition! HJÆLP
ForumindlægHey alle sammen, håber i kan hjælpe mig, vi er i gang med en rapport med addtion(mellem 1-Hexen og bromvand) og substition(mellem bromvand og heptan): spørgsmål: 1: Forklar hvordan man kan tænke sig at man kan bruge addtion/substition til at bestemme hvor meget der er af nogle bestemte organiske...
