Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18661 til 18680 af 28854
  • Mangler inputs til stil

    Forumindlæg
    God aftenSom det står i indlæggets titel, mangler jeg inputs til min stil. I min stil skal jeg komme ind på hvilke forventinger og krav nutidens unge stiller til verden.Har i nogle tanker omkring dette, som kan sætte min hjerne i spin? :-P
  • Romanen "De Gale"

    Forumindlæg
    Er der nogen der lige ligger inde med at referat til bogen "De Gale" der er skrevet af Kim Fupz Aakeson...? kunne virkelig godt bruge et...
  • Hvad er en analyse?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver SSO (3. årsopgave) og er nu løbet ind i problemer.Jeg skal lave en analyse, men ved ikke præcis, hvad en analyse skal indeholde. Hvad er forskellen på en redegørelse, analyse og diskussion?På forhånd tak,Rune
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    Jeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :(
  • hjælp :I

    Forumindlæg
    Har lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?..
  • "Dukkehjem"

    Forumindlæg
    Hej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon!
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My
  • samfundsgrupperinger i 1700-tallet

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan svare mig på, hvilke samfundsgrupperinger der var i 1700-tallets danmark?
  • Stil

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har...
  • Sorg-agre Karen blixen

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der kan hjælpe med en analyse og fortolkning af Karen Blixens vintereventyr?
  • The Sin Bin or Lucy's heart

    Forumindlæg
    Hey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle...
  • Omvendt funktion

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal finde den omvendte funktion tl f(x)=1/100x^2+1/10x . Hvordan gør jeg ? På forhånd tak . :)
  • Sidste skoledag!

    Forumindlæg
    Alle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-)
  • Anvendelse af berettermodellen

    Forumindlæg
    Skal man sætte berettermodellen ind i sin analyse, når man har udfyldt den, eller bruger man bare til at få et overblik over handlingen?
  • Danskopgave - HC Andersen?

    Forumindlæg
    Hej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish
  • Kommentarer på eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg har som et eksamensprojekt i mediefag lavet en kortfilm ved navn dobbeltspil. Hvis i gider at bruge 6min af jeres tid på at se den og give en kommentar vil i gøre mig glad. Hvis i kan li filmen må i meget gerne smide et like på Facebook opslaget Filmen kan findes her: ht...
  • bøddel til eksamen :-(

    Forumindlæg
    Jeg skal op til eksamen i år, men hvad gør man hvis ens lærer er en rigtig bøddel til eksamen?? Jeg er så nervøs.. hvad skal man gøre i den situation??
  • Fortæller typer

    Forumindlæg
    Hej, kunne godt bruge en oversigt over de forskellige fortællertyper! Altså Eksempelvis: Altvidende mv. og indre + ydre synsvinkel
  • Genrebestemmelse

    Forumindlæg
    HejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards!
  • Rumkapløbet

    Forumindlæg
    Jeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er?