Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18681 til 18700 af 29788
-
Vektorrum - Span?
ForumindlægHej er der en dygtig sjæl herinde som kan forklarer mig hvad begrebet span er? Og måske komme med et eksempel? Når jeg læser om det så tænker jeg når ja span betyder vel bare en span til en basis, men så snart jeg ser begrebet i en opgave så kan jeg ikke angive en span for basis. Der tænker jeg h... -
Nogen der vil gennemlæse del af SSO??
ForumindlægHejsa, prøver lige at gentage mit spørgsmål... Ville høre om der var en eller anden herinde, som jeg kunne få til at gennemlæse en del af min 3. g opgave. Måske en med en smule forstand på denne periode. Vil gerne høre om det der står kan fremgå som en "grund redegørelse af de samfundsmæssig... -
Danmark i 1920-1930
ForumindlægHejsaVille høre om der var en eller anden herinde, som jeg kunne få til at gennemlæse en del af min 3. g opgave. Måske en med en smule forstand på denne periode. Vil gerne høre om det der står kan fremgå som en "grund redegørelse af de samfundsmæssige forhold i DK í 1020'erne og 1930'... -
Et sødt menneske?
ForumindlægHi. =) Er der et sødt menneske herinde, der måske ville rette nogle få kemi opgaver? Den indeholder b. la. nogle strukturformler, pH, formelle- og aktuelle koncentration. =) Det er kemi på B-niveau og jeg er 2.g´er.. =) Jeg ved jeg ikke skal op i det skriftligt, så jeg gør ALT for at få et 12 tal... -
tysk konjunktiv
ForumindlægHej... Jeg vil gerne have en sætning som lyder som følgende: Hun har indset, at holdet med hende måske havde kunnet vinde mesterskabet. Er det: Sie hat eingesehen, dass die Mannschaft mit ihr vielleicht die Meisterschaft hätte gewinnen können. Eller er det bedre at skrive: Sie hat eingesehen, das... -
Railgun projekt
ForumindlægHej jeg skal om et har uger have et fysik projekt, men der er nogle ting jeg ikke helt har styr på, så der for skriver jeg. Jeg har bestemt mig at lave en railgun ligende denne: 64.233.187.104/search bare måske lidt større. Da dey er et fysik projekt skal man jo have noget reelt fysik :P det er d... -
Haster
ForumindlægHej Folkens. Jeg har en opgave, som skal afleveres "meget snart", før midnat. Vil nogen hjælpe, måske vejlede med at løse opgaven. 1. Find potensrækken for funktionen: ved at benytte formlen x ∈ R Angiv rækkens konvergensradius. 1. Find potensrækken for funktionen: f(x)=Arc... -
EU
ForumindlægJeg har her nogle spørgsmål som du måske kunne besvarer:1.Hvilke lande er medlem af EU i øjeblikket.2.En kort beskrivelse af EU fra dets spæde start i 1950 og frem til i dag. 3.Hvem var de oprindelige medlemslande af EU?4.Hvorfor dannede de EU?5.Hvad gjorde de øvrige Europæiske lande som ikke var... -
Projektopgave
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 15, som er igang med min afgørende projektopgave, her for en time siden, fik jeg at vide af mine forældre at min projektopgave var MEGET tynd, dvs. dårlig!Og den skal afleveres på Torsdag klokken 12!Jeg har aldrig rigtig været god til projektopgaver. Så det er nok der det ... -
Punktmængde
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)=√(10-2x) g(x)=-x Graferne for de to funktioner, førsteaksen samt linjen med ligningen x=-3 afgrænser en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af punktmængden M. Bestem rumfanget af det omdrejningslegeme, der fremkommer, når punktmængden M drejes ... -
smertestillende stoffer
ForumindlægI min SRP skal jeg forklare de neurobiologiske årsager til hvorfor det smertestillende stof lidokain ofte anvendes kombineret med andre stoffer som f.eks. adrenalin. Er der nogle der kan forklare mig det, eller give mig et link til et sted, jeg måske kan finde ud af det ? Jeg skal også svar... -
Dansk Mundtlig Eksamen "Fristelse"
ForumindlægHej alle, jeg har desværre valgt startet at starte sent på min synopse til Dansk Mundtlig Eksamen, mit emne er som nævnt; "Fristelse".. Og med dette emne, så tænker jeg, at det er oplagt at vælge en reklame? :) Har i hvert fald vedhæftet tre reklamer, som I lige kunne give ros/ris på :... -
Hjælp! eksamen i historie B
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen af jer der måsake har en synopsis fra da i selv gik til historie B eksamen, som jeg måske kunne låne. Jeg skal til historie eksamen om næsten 2 uger og da jeg havde været meget syg, har jeg ikke kunnet følge så godt med i timerne og jeg er derfor nu usikker p... -
Novelle om livet i byen til terminsprøver
ForumindlægHejsa :) Jeg går i 8. klasse og vi har terminsprøver nu. I dansk (prøveform B) har jeg trukket fordybelsesområdet "Livet i byen/novelle", og jeg skal finde en novelle eller novellesamling, der handler om byer, byliv etc. Vi skal desuden også læse flere tekster, før vi kan vælge én at g... -
Enzymet Savinase
ForumindlægHey Allesammen :)Sidder lige her med en utrolig forvirrende biologi aflevering, og så var det jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig.Spørgsmålene lyder således.a. Forklar ved hjælp af figur 1, hvilke organiske stoffer og bindinger, der spaltes af Savinase.figur 1: H O H O H O H O H O ... -
Udvidet spg. til kritisk psyk.
ForumindlægJeg har lige et andet spørgsmål, som i måske kan hjælpe med? jeg opretter et nyt indlæg, da jeg ikke er klar over om de gamle indlæg bliver set. Kritisk psykologi: Der bliver nævt: Betingelser, mål og midler f.eks. som følgende; Man kan til en vis grad konkluderer at de handlesammenhænge, mennesk... -
enkelt sætning på fransk... hvordan siger man derfor i denne sammenhæng?
ForumindlægMåske er det derfor at han spørger monsieur Hamil. Om man kan leve uden kærlighed, han er bange for at døden, fordi at han ikke får kærlighed. og jeg har skrevet dette: Peut-être c´est (derfor) il demand Monsieur Hamil si on peut vivre sans amour, il a peur de la mort. Parce qu´il n´a pas d´amour... -
Lidt differentialregning
ForumindlægGodaften derude..Jeg sidder med den lille opgave, som jeg er lidt usikker på.. Jeg får opgivet to tabeller som følger: x f(x) x g(x) 1 -2 2 12 3 3 4 3 0 4 2 Jeg skal så bestemme g(f(2)) og f(g(4)) Jeg er bare ikke helt sikker om jeg ... -
stil
ForumindlægJeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig.. . For jeg er så lost. .Jeg har en stil der lyder (det er ikke et hæfte men noget min lære har fundet frem)enten at skrive et essay ellers skal man diskutere "Jacob Paludan's" holdninger i det essay han har skrevet der hedder ... -
Eksamen i musik mellemniveau
ForumindlægHvis man kommer op i musik mellemniveau så skal man så vidt jeg ved fremføre 2 musikstykker og en mundtlig eksamen.Men hvordan mht til solo vs gruppe når man spiller musik. Ved i hvertfald at på højniveau skal det være en af hver, men hvad med når det kun er mellem? Kunne man forestille sig at ma...
