Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18681 til 18700 af 52678
-
Trigonometri - Eksamen
ForumindlægHey alle sammen :) Jeg har eksamen her om lidt, og jeg skal lave en masse dispositioner, men der er nogle af spørgsmålene som jeg har lidt svært ved :p Bla. disse: o Forklar hvordan ensvinklede trekanter kan bruges til at bestemme højder. o Forklar hvordan man kan måle ... -
Hjælp?!
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en disposition på engelsk til min engelsk eksame. Det skal afleveres her på onsdag. Men jeg har et lille "problem", jeg kan ikke huske hvad "læst" - read, ved det, men .. Altså: we have readen a lot of papers, ville jeg sige. Men i engelsk korekturr... -
Læseferien!
ForumindlægSå er læseferien gået i gang og jeg er i en stor dilemma. Jeg skal op i fire højniveua mundtlige fag og ved ikke hvordan man skal overskue at læse det hele igennem.Håber nogle kan give mig nogle gode råd, skal jeg kun læse, eller også lave dispositioner, eller få styr i notaterne? -
løsning af andengradsligninger+ afstandsformlen
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen d. 6.6 Er der nogle der har en god disposition over emnerne "andengradsligninger/løsning af andengradsligninger" samt "afstandformlen mellem to punkter og cirklens ligning"?? Fx, i hvilken rækkefølge i ville fremlægge det, og hvilke ting i ... -
Forberedelse til eksamen i naturgeografi
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til eksamen i naturgeografi på mandag. Jeg har forberedt mig ved at læse hele pensummet, hvorefter jeg i morgen vil lave en lille seddel til hvert emne med en disposition, stikord, figur opgivelser, væsentlige problemstillinger osv jeg kan komme ind på, hvis jeg f.eks. komm... -
N- og O-holdige forbindelser
ForumindlægHej. Jeg skal lave en disposition til min eksamen over to af emnerne/opgivelserne, men jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal have med under hvert af emnerne. Jeg håber derfor i kan komme med nogle ideer. Her kommer emnerne i hvert fald: (1): Organiske forbindelser der indeholder oxygen. (... -
Transparent til HHX eksamen
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan det foregår, men til handelsskoleeksamen i engelsk er det noget med at de skal lave en transparent med disposition over fremlæggelsen. Hvordan skal det foregå? Skal den være oppe under hele eksamenen, eller skal den tages ned når de har fortalt kort om den? Jeg spørger f... -
Mat A mundtlig (Plangeometri)
ForumindlægEt af de spørgsmål jeg skal skrive disposition om i forbindelse med min mundtlige Mat A eksamen handler om plangeometri, hvor jeg særligt skal redegøre for vektorbegrebet og bevise sætningen for projektion af en vektor på en vektor. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg bedst kommer igenne... -
om Nürnbergprocessen(problemstilling)
ForumindlægOverordnet problemstilling: Hvorfor besluttede de allierede magter at udføre Nürnbergprocessen? Taksonomisk disposition a) Jeg vil først gøre rede for hvem der blev tiltalt i Nürnbergprocessen og hvilke domme de fik? b) Jeg vil dernæst analysere baggrunden for Nürnbergprocessen. c) Til sidst... -
Mundtlig mat eksamen - hjææælp
ForumindlægHar trukket mundtlig matematik eksamen, og er derfor igang med at forberede de der dispositioner. :) I en af eksamensspørgsmålene står der så: Peter står over for disse muligheder: - 100kr. nu - 200kr. om 10 år Forklar fremskrivningsformlen og argumentér for, hvilken af mulighederne du syne... -
Kemi eksamen
ForumindlægHvordan er tidsfordelingen til kemi eksamen med 24 minutters forberedelse? Jeg ved, at man får 24 minutters forberedelse og 24 minutters eksamination. Men hvor lang tid får man under eksaminationen til at fremlægge det man selv har forberedt? Og skal man egentlig medbringe noget med til lærer o... -
SRP Indledning og abstract
ForumindlægHej Jeg kan ikke se den store forskel på indledning og abstract. Indledningen er en præsentation af opgaven, hvor der redegøres for afgrænsning af opgaven og problemstillingerne samt de metoder man vil anvende, og dispositionen for abstractet er problemstillinger, anvendte metoder, resultater og ... -
"Metode og teori"
ForumindlægEr der ikke nogen der vil hjælpe mig med dette afsnit? Vores lærer har skrevet at vi bla. skal have • en indledning med opgaveformulering og problemstillinger, metode og teori samt afgrænsning af materiale og argumenteret disposition. med i opgaven.. Indledning med opgaveformulering og problem... -
Valg af emne
ForumindlægHej jeg sidder midt igang og skal til at lave en disposition i engelsk. Jeg må frit selv vælge hvilke emne det skal være, men det skal helst være nogle der hører ind under love eller minorities. Jeg har tænkt på mange emner, men jeg kan ikke finde ud af hvilket jeg skal tage, og om det er fyldigt... -
Hjælp til redegørelse SRP (Engelsk, Historie)
ForumindlægEr der nogen der kunne komme på en god disposition til besvarelsen af mit redegørende spørgsmål: "Redegør i hovedtræk for USA9;s politiske, sociale og økonomiske udvikling fra 1980 og frem. Kom især ind på forhold som har haft indflydelse på hiphop kulutrens indhold og udvikling" -
Hjælp til et spænende produkt
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal lave et produkt til min disposition. Problemformuleringen lyder sådan her: Kan bestemte situationer fremprovokere onde handlinger, og kan helt almindelige menneske gøres onde? Kan mennesket undgå ondskab? Håber i kan hjælpe mig. P.s det må gerne være lidt kreativt. Ve... -
AT årsprøve i engelsk og historie
ForumindlægHej. Jeg er igang med at lave min disposition til min årsprøve i AT. Hvilken metode skal jeg bruge i engelsk og hvilken metode skal jeg bruge i historie ? Jeg har fået at vide at jeg skal bruge den humanistiske metode i engelsk, men hvad indeholder den og hvad indeholder den kildekritiske i his... -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i mundtlig dansk, og må indrømme, at det med de tre spørgsmålsformer er ret forvirrende. Er der nogen, der har noget viden om de tre spørgsmålsformer: 1. litterært spørgsmål? 2. sprogligt spørgsmål? 3. mediespørgsmål? Er der evt. nogen der har lidt ideer til disp... -
Katalysator
ForumindlægJeg har mulighed for at trække katalysator til eksamen, så jeg vil gerne lave en disposition til dette emne. Men de forsøg jeg har i noter og bøger er meget ensformige, og for mig at se alt for "enkle". Har i nogle forsøg/viden/ANYTHING omkring dette emne? på forhånd tak, Jeq Snauer -
bedst mulig eksamens forberedelse
ForumindlægHej jeg har en uge til jeg skal til eksamen i mundtlig matematil a niveau. Jeg er ligt i tvivl om hvordan jeg grider forberedelsen an. Jeg har fået udleveret 27 spørgsmål som jeg kan komme op i. Min tanke var at lave en disposition til hver af spørgsmålene. Men hvad kan jeg ellers gøre? på for...
