Søgning på: Dansk. Resultater: 18701 til 18720 af 40954
-
Strøm og lavfrekvent
ForumindlægHej. Hvad betyder lavfrekvent energi. Jeg har slået det op i en ordbog, men der var ingen definition på det. :) Hilsen André -
Kort tekst, please hjælp.
ForumindlægEn der vil hjælpe med lidt rettelse. Die Familie Dohna kommt aus einen große Adelsgeschlecht. Sie haben an einem Schloss in die Stadt Dohna gelebten, das Schloss heißt „Dohna-Schlobitten“ Die Dohna-Schlobitten liegt jetzt in Trümmern, weil es im der krieg gebombt waren. Die Dohna‘s hat im... -
Relative pronominer?
ForumindlægJeg ved ikke liige hvad jeg skal gøre her?.. (relative- pronominer). Kig på nedenstående sætninger og find de relative pronominer. (skal lii huske at sige at jeg ikke er special god til grammatik) ' 1. Katten, der er grå og hvid, hedder Kurt. 2. Den bog, som hun købte, var dyr. 3. Bilen, hv... -
Videregående uddannelse i udlandet
ForumindlægHej, Jeg har et par spørgsmål angående videregående uddannelse i udlandet. Hvordan er reglerne angående SU i udlandet. Kan man få betalt uddannelsen lige som man kan i DK. Mvh Patricia -
DEMOKRATI
ForumindlægHey er der nogen derude som har skrevet Demokrati i praksis i en spænding mellem vælgere, partier og organisationer? Som er studentereksamens sidste år. Ville være dygt taknemmelig hvis nogen derude sidder inde med nogen ideer omkring den opgave. -
Hjælp til afgangseksamen
ForumindlægHvilket underemne kan man bruge i Historie til Danmark i 1800-tallet? Hvilket underemne kan man bruge i Samfundsfag til demokrati? Hvilket underemne kan man bruge i Kristendom til Kirke og samfund? -
enevældens fald
Forumindlæghel allesammen.. Er der nogen her der kan hjælpe mig lidt på vej, jeg skal skrive om enevældens fald op til indførelsen af grundloven i 1849.. her er der specielt lagt vægt på de tanker rundt i verden, der medførte at kongen opgav sin magt.. jeg ved at montesquieu havde en del indflydelse, men hv... -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
samfundsfags c
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at forklare hvad betyder a) Bruttonationalprodukt (BNP) b) Inflation: c) Højkonjunktur: d) Lavkonjunktur: -
Den naturalistiske udviklingsroman
ForumindlægHey. Jeg har et spørgsmål, som jeg skal forklare for min lærer. ** Hvad kendetegner naturalismen - og den naturalistiske udviklingsroman ** Jeg ved ikki rigtigt hvat kendetegner den naturalistiske udviklingsroman, er der nogen der kan hjælpe mig? -
Senmodernitet og depression - SRP
ForumindlægHej alle :-9 Jeg er pt. i gang med SRP, der omhandler det senmoderne samfund og depression. Jeg skal i den forbindelse analysere hvilke teorier/karakteristika ved det senmoderne samfund, som det kan tænkes at øge depressionsprævalensen (forekomsten). Jeg ville derfor høre om nogen af jer har for... -
Methylrødt
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvilken tilstand disse stoffer er i, inden de reagerer med hinanden: C7H7O2N + C8H11N (reagerer med NaNO2)--> C15H15O2N3 Det er anthranilsyre og N,N-dimethyl-anilin som reagerer med NaNO2 og danner dermed methylrødt. Er der nogen som kan forklare mig reakti... -
Sikkerhedsteorier
ForumindlægJeg er igang med SRP-opgaven. Mit analyse spørgsmål lyder således : Med udgangspunkt i relevant sikkerhedsteori ønskes en analyse af NATO's rolle efter murens fald... Har gjort rede for den kolde krigsperiode... men hvilke teorier kan anvendes til perioden efter murens fald?? -
Beregning af opløselighed med uendeligt volumen?
ForumindlægHvordan beregner man en opløselighed, når ens volumen er uendeligt? Opgaven hedder; d. Hvad er nikotins opløselighed i vand? Den eneste information jeg reelt har er, at nikotin er uendeligt opløseligt i vand, og at én cigaret indeholder 18mg nikotin. -
Datid af zu-werfen
ForumindlægHej. Hvis man skal sige: " Leif blev...., da politimanden sendte ham et bebrejdende blik" på tysk, hvordan skal man så bøje verbet sendte (zu-werfen) ? Werfen hedder: warf i datid, men kan det hedde: zu-warft (sendte?) ? -
Det internationale område
ForumindlægHeej., Jeg vil høre om hvorfor der ikke er et forum omkring det internationale område? Ved at der er mange tredje års elever på hhx, der netop skriver i det internationale område? -
Eksamensprojekt HF
ForumindlægHej, jeg skal vælge emne til EksamensProjekt på HF. Jeg vil gerne skrive i historie og religion, men jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal skrive om, er der nogle, som har nogle idéer til emne? - Er åben overfor alt :) På forhånd tak. Mvh. Ida -
tordenvejr
Forumindlægen elev sidder og filmer et tordenvejr og ser pludselig en lyn slå ned i en skorten. han behandler filmen i loggerpro og finder ud af at braget kommer 3,2 sekunder efter at han kan se lynet. ved hjælp af goodle earth kan han se at afstanden hen til skorstenen er 1090 m. benyt disse oplysniger til... -
Hvordan sir man?
Forumindlægmanden, som får til opgave at .. ? -
Probler med visning af fag på SP
ForumindlægSom der står foroven, så har jeg problemer med at se fagene her for tiden. Og når jeg sætter 'mit personlige valg af fag' til 'alle fag', så fås kun 'nyeste indlæg' Er der nogen, der har et forslag, til hvordan jeg kan få alle fag at se igen?
