Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18701 til 18720 af 34042
-
Potens & reducerings opgaver - HJÆLP! :)
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til en matematik aflevering imorgen. Jeg er ikke særlig matematisk, så ville være dejligt med lidt hjælp til disse 2 opgaver, som er vedhæftet i et worddokument.. :) håber i vil hjælpe.! -
Hvordan kan parabler anvendes som modeller til løsning af problemer?
ForumindlægHej, Jeg sidder med en matematik opgave, som jeg ikke forstår, hvordan jeg skal løse. Jeg skal give et eksempel på, hvordan parabler kan anvendes som modeller til løsning af forskellige problemer. -
nogen der er på hjemmebane i det her ?
ForumindlægHej Nogen der er god til ægyptisk matematik, det kører ikke lige for mig... En der evt. kan finde ud af at regne hældningen af en sideflade på en pyramide der er 157 alen høj, og siden er 230 alen ? -
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
"faktorials"
Forumindlæghey derude.. hvad betyder det engelske ord: faktorials, inden for matematik? det står på følgende hjemmeside: http://mathrefresher.blogspot.com/2005/08/factorials.html på forhånd taaaaaak. -
hvorfor Pi er irrational
ForumindlægHey kloge mennesker Jeg sidder med en ret svær opgave i matematik, hvor jeg skal benytte modstridsbeviset til at bevise, at π er irrational. Nogle der kan hjælpe? -
omkreds af en bane
ForumindlægHjælp mig!!!! matematik aflevering til idag og er gået i stå i denne opgave: Beregn omkredsen af Jordens bane, når det andtages, at banen er en cirkel. afstenden fra solen til jorden er 150mia.meter. -
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
Hvornår får man bedømmelse?
ForumindlægHej folkens Jeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik A, d. 11/12. Er der nogle der ved hvornår man får sin karakter? Er det før eller efter nytår? -
SRP om kameraet
ForumindlægHvis der en som godt kunne tænke sig at læse min srp og give en kommentar. Så skriv lige her, så sender jeg den via e-mail. Min srp er i fagene matematik og fysik. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. -
Tunnelen på samos
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og skal begynde på min matematik rapport om tunnelen på samos . Men jeg ved ikke hvordan ? Er der nogen der har været igennem rapporten, der kan hjælpe mig? -
Vejledende besvarelse af eksamenssættet
ForumindlægEr det nogen som har vejledende besvarelse af eksamenssættet i skriftlig matematik HF C-Niveau juni 2012? Sættet er fra junieksamen, mandag den 4. juni 2012. -
bestået?
ForumindlægHej jeg har taget matematik på B . Jeg har fået 7 skriftlig og 2 mundtlig. Spørgsmålet er om jeg har bestået. Det er HF ingen årskaraktere? gennemsnit er det 7+2=9/2?? -
Forskriften for en lineær funktion
ForumindlægHej Jeg sidder med en matematik opgave hvor jeg skal bestemme forskriften for en linær funktion der går gennem punkterne ( 4,141) og (18,712). Men hvordan var det ligeeeee man gjorde? På forhånd tak -
spg angående lydbog
ForumindlægDette er egentlig ikke en køb/salgstråd ... jeg vil høre om nogen kender til en eller flere matematik A lydbøger? billigere er bedre, men det er ikke jordens undergang, hvis de koster noget. På forhånd tak for dit svar :) -
HASTER!, skriver 3.års
ForumindlægHej. Håber li der er nogle Eng/matematik genier: Skal virkelig vide hvordan man siger "Ensvinklede trekanter"- på engelsk?, da jeg skal bruge dette i mit abstract! Mvh Nadia -
logaritme hjælp! Haster!
ForumindlægHej. Jeg ville være rigtig glad hvis nogen gad mig hjælpe mig med hvordan man beregner ligninger ved hjælp af logaritmer. Det er angående opg 6 i den vedhæftede matematik opgave. Mange tak på forhånd :). -
Beskrivende statisitk
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til en prøve i matematik i morgen ang. beskrivende statistik. - Er der nogle der evt. kan fortælle mig om hvordan de forskellige resultater findes, såsom frekvens, hyppighed osv.
