Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 18701 til 18720 af 92030
-
Rock analyse af Madonna Like a Prayer
ForumindlægHej allesammen! Jeg er i dyb krise :\ Jeg har musik på c-niveau og skal lave en rock analyse (hvilket vi aldrig rigtig fik lært!) af Madonna Like a Prayer, og kan slet ikke finde ud af det med Groove og Sound! Vi skal aflevere det som et projekt til eksamen, så ville være lykkelig hvis nogen havd... -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
produktion og global opvarmning
Forumindlæghej jeg går på 1.hf og har det på c niveau... jeg har en eksamens opg jeg ikke kan finde ud af.. opgaven er : træ er bl.a. opbygget af cellulose. ved skovafbrænding frigives en række affaldstoffer til atmosfæren. Gør også rede for hvorledes denne proces forløber, og kom herunder ind på den kemis... -
Laktoseintolerans
ForumindlægHej alle Jeg skal op i et tværfagligt (Eksamensprojekt HF) eksamen og har valgt fagkombinationen biologi C/ Kemi B. Biologi er vægtet højere end Kemi. Årsagen til at jeg skriver her er at jeg virkelig har brug for hjælp mht. at finde kilder til emnet. Særligt mht. biologidelen. No... -
HJÆÆÆÆÆÆÆLP!!! Metoder og AT
ForumindlægJeg skal op til AT-eksamen på mandag og har valgt Kemi A og Samfundsfag C som fag, og Heroin som emne. Er der en, der kunne tænke sig at læse min synopsis samt talepapir og kommentere dem og tjekke om jeg har de rigtige metoder? Hvis ja, gider i så ikke skrive jeres mail, så sender jeg dem der ti... -
global opvarming
Forumindlæghej jeg går på 1.hf og har det på c niveau... jeg har en eksamens opg jeg ikke kan finde ud af.. opgaven er : træ er bl.a. opbygget af cellulose. ved skovafbrænding frigives en række affaldstoffer til atmosfæren. Gør også rede for hvorledes denne proces forløber, og kom herunder ind på den kemisk... -
Gode mediefags film
ForumindlægHej! (: Jeg skal til eksamen på fredag i Mediefag C, og ville høre om der var nogle som havde nogle gode film som kan bruges til at lave shot - to - shot analyse udfra? - Altså nogle film som ville være gode som træning. De spørgsmål som jeg kan trække omhandler enten Gangster genren, eller Tv-d... -
Iondannelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til kemi c eksamen. I et af spørgsmålene står der bl.a. at jeg skal komme ind på iondannelse. Er der nogle der har nogen idé til hvad jeg kan skrive til det? Jeg er godt klar over at der dannes en ionbinding, når elektronegativiteten er mellem 1,6 og 2,0 - men er det det der m... -
procent og rente
ForumindlægHej jeg har eksamen meget snart i matematik på c niveau. jeg går på hf.., og mit spørgsmål er om procent og rente bestem gennemsnitlig procentvis ændring pr termin ?? jeg tror er at det er kapitalfremskrivningsformlen.. altså k=ko*(1+r) ^ n men hvor man tager udgangspunkt i n ?? -
bølgelængde
Forumindlæghej, jeg vil gerne vide noget generelt om bølgelængde.. jeg har kun skrevet at én bølgelængde er fra bølgetop til næste bølgetop eller bølgedal til næste bølgedal hvis det er en tværbølge. Hvis det er en længdebølge er én bølgelængde fra fortætning til fortætning eller fortynding til fortynding.... -
Psykologiske retninger
ForumindlægHASTER! Jeg har hårdt brug for hjælp til at lave en god problemformulering og dertil gode problemstillinger til emnet: Psykologiske retninger - forskellige syn på mennesket og børns udvikling. Jeg skal til eksamen i psykologi C imorgen, så jeg håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig :) ... -
Hvor findes der *ikke* funktionelle ribosomer
ForumindlægSidder og gennemgår en biologieksamen fra sidste år, da jeg selv skal til eksamen i morgen. Derved stødte jeg på spørgsmålet "hvor findes der ikke funktionelle ribosomer?" A) Prokaryot B) Plantemitokondrie C) Dyremitokondrie D) Nukleolus E) Kloroplast Så vidt jeg ved, og kan læse mig ... -
Teoretisk forklaring af opløselighedsprodukt, ionprodukt og opløselighed. KEMI A
ForumindlægSom titlen så fint forklare mit spørgsmål, så er jeg usikker på den teoretiske del af opløselighedsproduktet og ionproduktet og opløselighed. Det er til mundtlig kemi A og det er i sammenhæng med ligevægt. Til eksamen vil jeg havde forklaret om ligevægts loven og forskellige ligevægte før je... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem... -
AB0 systemet?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen på mandag i biologi C og jeg har fået udleveret nogle spøgsmål. Et af dem lyder: - Forklar hvad der forstås ved AB0-blodtypesystemet, herunder hvordan blodtyper nedarves? Nu har jeg læst diverse papirer og jeg kan stadig ikke finde hovede og hale i forståelsen. Hå... -
Lineær funktion: Bevis at y vokser med a, når x vokser med 1
ForumindlægLæser til min mat c eksamen, og forstår ikke hvordan jeg kan svare på følgende spørgsmål om lineære funktioner; "Bevis at y vokser med a, når x vokser med 1". Nogen som har tid, overskud og lyst til at hjælpe mig? Tak! -
Søger tutor - Hjørring
ForumindlægHej! Jeg søger en tutor, i Kemi C, til at hjælpe mig med at foreberede til eksamen. Vi kan finde ud af en bytte handel - jeg kan hjælpe m/ hist, dansk og engelsk. Eller en økonomiske aftale. Du kan kontakte mig herinde :) Jeg ser frem til at høre fra dig! Mvh Ditte -
Angående samfundsfags eksamenskarakter
ForumindlægVar til samf C eksamen her forleden, fik et 7 tal. Argumentet for jeg ikke fik 10 eller 12 var: Det eneste forkerte jeg gjorde var ikke at henvise så meget til den tekst jeg havde trukket, alt hvad jeg blev spurgt til var besvaret fint, kan det virkeligt trække så meget ned? -
1.g
Forumindlæghej, er meget i tvivl om hvor meget der skal til for at man skal gå en klasse om i gym. jeg går i 1.g nu, og skal op til eksamen til sommer, og det bliver nok matematik eller fysik jeg skal op i, da det er fag jeg ikke er god til, har jeg fået at vide at hvis jeg dumper fx. matematik skal jeg gå... -
Hjælp..
ForumindlægJeg skal op til eksamen i Billedkunst C på STX. Jeg skal vælge et emne, hvor jeg skal lave en rapport til selv emnet som jeg vælger. Men problemet er bare, jeg ved ikke hvilket emne, jeg skal vælge. Håber der nogen som kan komme med nogle relevante svar. På forhånd tak..!!!
