Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18721 til 18740 af 23609
-
Stivelse i halm
ForumindlægHej Jeg sidder i øjeblikket med en rapport i teknologi, som omhandler bioplast. Vi har brugt forskellige materialer til at fremstille det her bioplast, bl.a. halm, som er blevet mortet. Mit spørgsmål er så bare om der er noget stivelse i halm? Jeg har søgt en masse på nettet, men har kun kunnet... -
svininger
ForumindlægHej jeg er ved at læse om svingninger. Jeg har kigget i min rapport vedrørende svingninger. Og i forsøgsbeskrivelserne, og så er vi på et tidspunkt blevet bedt om at udtænke et forsøg, som viser betydningen af loddets amplitude. Og der har jeg så skrevet følgende:Da amplituden er længden fra hvil... -
Reaktionsskema af sukroses nedbrydning
ForumindlægHej folk, Jeg skal snart aflevere en vigtig rapport om enzymer og nogle bestemte forsøg. I opgaven skal vi bl.a. besvare et spørgsmål det lyder "Tegn et reaktionsskema af sukroses nedbrydning til glukose og fruktose og angiv reaktions- og enzymtype." Jeg har aldrig arbejdet med reakt... -
Minimering
ForumindlægHej. Er det en venlig sjæl der vil hjælpe mig med dette spørgsmål i matematik, da jeg er helt lost. Beskriv kort, hvordan I vil besvare nedenstående eksempel på et mundtligt eksamensspørgsmål, herunder hvilke emner der kunne blive berør under eksamination. Differentialregning: Du skal med udg... -
Forsøg omkring kemiske stoffer i tobaksrøg (cigaretter)
ForumindlægHej :) Vi er to piger fra HTX som skriver en opgave om KOL og tobaksrøg. Vi vil gerne undersøge indholdet af forskellige stoffer i tobaksrøg, men vi kan kun finde forsøg hvor man tester de enkelte stoffer individuelt. Vi vil altså gerne finde et forsøg, hvor man kan teste for flere stoffer... -
Problemstilling
ForumindlægHej folkens! kan I hjælpe med noget?? jeg er igang med en rapport om Global opvarmning. min problemformulering er følgende: hvordan påvirker fotosyntese, drivhuseffekten og respiration den globale opvarmning? jeg sådan svaret på det, men det kunne være rigtig skønt at se hvad I dejlige menn... -
ændre navn af bibliography til referencer
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive mit bachelor projekt, og har lavet en bibliography(referencer) kapitel. Men da jeg skriver rapporten på dansk vil jeg også gerne have at overskriften bibliography skal stå på dansk. Hvordan gør man det? Her er min kode som jeg bruger til reference delen: ... -
NV svar på problemstilling.
ForumindlægHej folkens! kan I hjælpe med noget?? jeg er igang med en rapport om Global opvarmning. min problemformulering er følgende: hvordan påvirker fotosyntese, drivhuseffekten og respiration den globale opvarmning? jeg sådan svaret på det, men det kunne være rigtig skønt at se hvad I dejlige menn... -
Zappa spørgsmål
ForumindlægJeg skal lave en Zappa rapport, og der har vi så fået noglespørgsmål til hvert kap. Og der iblandt er der 2 jeg ikke forstår/ikke kan svare på.. 1: Hvis Stens akvarier var Danmark hvad ville Zappa så være? Og hvad ville guppierne være? -Så tænkte jeg fx Zappa - en bølle? eller en politiker?... -
Hvilke AB0-blodtyper kan barn få. hvis partners er AB?
ForumindlægJeg er ved at skrive rapport om blodtypebestemmelse, og der er et enkelt spørgsmål som jeg ikke helt kan finde ud af,. Spørgsmålet lyder sådan her: Hvilke AB0-blodtyper kan dine børn få, hvis din partners er blodtype AB? Benyt krydsningsskema ved besvarelsen. Bemærk der kan være f... -
Hjælp til X^2 test
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en rapport i biologi (blodtypebestemmelse)Reultatet ser således ud: Klassen forventet i % Ki%A+ = 4 37.5 21A- = 4 6.6 21B+ = 1 8.8 5.3B- = 0 1.5 0AB+ = 0 3.3 00+ = 7 ... -
Salte i vand
ForumindlægHey derude...Ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med en rapport om salte i vand...Jeg har aldrig haft kemi før, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal lavde det her..vi har lavet nogle forsøg, og skal skrive noget om:1.formål2.teori3.apparatur(det kan jeg godt svare på)4.fremgn... -
Motivation for, hvorfor summer er anvendelige...
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende:Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes forsk... -
Summer
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors... -
Summer
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors... -
Osmose
ForumindlægHej.Jeg har nogle problemer med en rapport jeg skal skrive. Jeg skal besvare en opgave der lyder sådan:Forklar hvad vi forstår ved fysiologisk saltvand og forklar hvad det kan bruges til. Når en laks vandrer fra havet op i vandløbene, kræver det en speciel egenskab af laksen for at den kan overle... -
Reklamebranchen
ForumindlægJeg skal lave en rapport, hvor dette spg indgår: Er reklamebranchens omsætning dækkende for al annoncering og reklame? Kan branchens dækningsgrad være forskellig for de forskellig medier (dagblade, tv, aviser, og internet), og kan der være en tidsmæssig ændring heri. Jeg har haft både forståels... -
Amperemeter...?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport om lampekarakteristik og inden vi går i gange med at lave forsøget sagde læreren at vi skal overveje hvilken opstilling vi skal benytte og hvorfor - om det er indre amperemeter eller ydre amperemeter vi bruger. Nogen der ved hvad er forskellen. altså forskellen at... -
Beregne indholdet af ephedrin i prøverne ud fra titrering
ForumindlægHej Sidder med en kemi rapport, her skal jeg udregne indholdet af ephedrin hydrochlorid i vores prøver, og dernæst se om det stemmer overens med det loven regler af indholdet. Der må være et indhold mellem 99%-101% Vi har udført en titrering, hvor der er NaOH (0,0996 M) i buretten og der ephed... -
Bestemmelse af ligevægtskonstant
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en rapport om Bestemmelse af ligevægtskonstanten for Fe3+ + SCN- ? FeSCN2+ vha. en spetrofotometrisk undersøgelse. Jeg har udregnet kompleksitetskonstanten Kk til at være 285 M-1, hvilket de andre på holdet også har, så jeg tænker at det ikke kan være helt forkert. D...
