Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18721 til 18740 af 24857
-
EKSAMENS SPØRGSMÅL, HJÆLP HURTIGT!
ForumindlægHej Jeg har trukket min 24 timers fysik eksamen idag, og håber nogle kan hjælpe mig med dette hurtigt! Er der nogle der kan opstille en oversigt over de forskellige energiformer og omdannelsen af energi imellem disse former? ved godt der er mange herinde som har spurgt om noget lignende, men syn... -
Bestemmelse af materialetykkelse
ForumindlægHej Jeg går i 9. klasse og skal snart op i fysik. Jeg har en opgave der hedder "Bestemmelse af materialetykkelse" og det er nr. 4.24. Vi skal finde antallet af kartonlag ved hjælp af en beta-kilde. Problemet er bare at vi ikke har lavet den, men jeg har opgavearket. Nogen der har lav... -
Genkende et grundstof ud fra et linjespektre.
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik i morgen og har trukket noget om fotoner og spektre. Et af sprøgsmålene jeg skal svare på er, om man kan genkende et bestemt grundstof blot ved at se på de fotoner, som det udsender pga. elektronspring. Som bilag har jeg fået et billede af et linjespektre over forskellige ... -
FSA - det spørgsmål/emne man trækker?
ForumindlægHejsa.. :) Når man skal trække et spørgsmål til fysik/kemi eksamen, hvordan kunne et spørgsmål så lyde? Og står der på papiret hvilket emne man har trukket, eller skal man selv finde ud af det via spørgsmålet? Og hvormange spørgsmål vil der stå? - Og kan man godt komme op i to emner, der måske ik... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg skal til eksamen i næste uge i fysik 9. klasse. Men jeg ved bare ike hvordan jeg skal forberede mig? ideer? Hvordan bliver spørgsmålene.. ?:d Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg skal forklare censoren eller læreren om h plus ioner i bevægelse? og magnesium i syre? -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
9.klasser i nød...! :)
ForumindlægHejsa... Jeg skal op til fysik på torsdag. Jeg har nogenlunde styr på alle mine rapporter. Der er bare lige det at jeg ikke ved hvordan de fleste emner andvendes i hverdagen. Magnetisme, elektromagnetisme, induktion & radioaktivitet er de emner jeg ikke er helt så sikker på hvordan de andven... -
forsøg til prisma
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen, og kan se at jeg "mangler nogen forsøg til vores bog "prisma." Hvis der er nogen som kender en side hvor på man kan finde forsøgene, eller lignende, må i meget gerne sende linket. På forhånd tak! :) -
Bølger -diffraktion og interferens
ForumindlægHJÆÆÆLP! Jeg skal til mundlig eksamen i Fysik C og mit spørgsmål lyder således: Bølger - herunder diffraktion og interferens En mundlig præsentation af bølger med omtale af forskellige typer og grundig redegørelse for beskrivelsen af en bølge. Specielt ønskes redegjort for diffraktion og interfer... -
eksamen - atomer
Forumindlæghej alle sammen jeg skal til fysik c eksamen imorgen, jeg har 24 timer til at forberede mig, og har lige et lille spørgsmål, jeg trak emnet lys og atomer og der står at jeg skal komme ind på energiniveau... men ved ikke helt hvad det drejer sig om, og har søgt på nettet uden at kunne finde noget.... -
reaktionsligninger
ForumindlægHej jeg skal snat op i fysik og vil lige have reaktionsligningerne på plads, fordi jeg er ikke så god til dem. Jeg har en ligning som lyder: CH4 + 02 ----> C02 +H2O den bliver så afstemt til CH4 + 2 02 ---> C02 + 2 H2O hvorfor. Ligesom den her ligning så vil jeg godt vide, hvordan man afste... -
Alvorligt brug for hjælp
ForumindlægHej. Sidder og skal op imorgen til fysik(mundtlig)eksamen, og har VIRKELIG brug for hjælp. Jeg tænkte på om i ikke havde nogen gode noter som kunne hjælpe mig, så det ikke bliver så svært, når censor og min lære skal spørge mig om alle mulige ting, det skal være nogle noter der kan hjælpe mig, så... -
SRP fra to forskellige fakulteter? Jeres erfaringer?
ForumindlægHej! Er der nogen, der har gode eksempler/erfaringer med at skrive en SRP på tværs af to fakulteter, såsom matematik/dansk, fysik/historie, ja, hvad end der ikke er inde for samme fakultet? Hvilke udfordringer mødte i? Var det svært at koble det sammen? Er det muligt at skrive en SRP til et 12... -
Veksel - og jævnstrøm HASTER!!
ForumindlægHej alle Skal til fysik/kemi FSA imorgen, jeg har et spørgsmål Kan en pære lyse både på jævn- og vekselstrøm? Please, hjælp. vi har slet ikke lavet forsøg med jævn- og vekselsstrøm og derfor kender jeg ikke svaret. Men læren har åbenbart alligevel valgt at den skulle opgives til eksamen -.- På... -
Brændværdi
ForumindlægVejen til fysik Alle øverst side 64 E = B * m = 28,3 Mj/kg * 0,00151 kg = 28,3 * 10^6 j/kg * 0,00151 kg = 42.733 J Jeg tror det er en stor fejl? Skal der ikke stå 25,3 Og hvor kommer 0,00151 fra, hvordan har man fundet massen?? -
Forsøg til baser
ForumindlægJeg er i gang med at lave en disposition til min fysik eksamen SOM ER I MORGEN!! (Folkeskolens) Men jeg mangler nogle forsøg til baser - er der nogle kom kender nogen gode. Gerne nogen som ikke for svære hvis jeg aldrig har lavet de forsøg før :-) Håber meget på hjælp, -
Stående bølger
ForumindlægHey jeg skal have besvaret nogle spørgsmål før jeg går igang med et fysik forsøg her over morgen. Disse tre spørgsmål som jeg har oploadet sidder jeg lidt bankt ved. Jeg har læst alt om stående bølger og de fleste relationer. men kan ikke forbinde dem så jeg kan få svaret på spørgsmålene. -
Varmeenergi
ForumindlægHej. Vi har i fysik lavet et forsøg om varmeenergi med aluminium, bly og messing. I den forbindelse har vi også lavet en tabel og jeg skal nu finde ud af hvordan jeg regner de ting ud som er i de røde søjler i den (disse blev regnet ud af programmet selv). Jeg kan ikke helt gennemskue de sidste ... -
Einstein Metode (AT)
ForumindlægHej alle. Er i gang med at forberede mig til AT-årsprøve. Jeg har om atomkraft i dansk/fysik med udgangspunkt i Chernobyl. Jeg fortæller noget om stråling, atomkraft (hvor jeg sammenligner med Einsteins relativitetsteori). Men mit spørgsmål er hvordan at Einstein arbejde. Har hørt at det var m... -
Coloumbs gnidningslov
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål til min fysik B eksamen. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med en (Fn,Fμ)-graf, hvad vinkel/hældningsvinkel, μs, μd, Atyn. Jeg kan nemlig slet ikke finde noget omkring det i min bog, så alt hjælp vil være fantastisk!!
