Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18721 til 18740 af 153151
-
Er det gamle Ægypten et autokrati?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk/historie-opgave og er nu komme i tvivl om følgende: Kan styret i det gamle Ægypten siges at være et autokrati? -
Fodnoter i vurdering
ForumindlægNår man laver en vurdering i historie opgaven, er det så tilladt at have fodnoter og referencer med? Eller skal de ting man refererer til være afklaret i kildeanalysen eller redegørelsen? Det haster lidt, så det vil være dejligt med et svar så hurtigst som muligt -
Fortælling med kroppen
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp. Vi har fået stillet en opgave i idræt hvor vi skal fortælle en historie med kroppen. Jeg er helt væk og har ingen ideer til hvad man kan fortælle. -
Hjælp til analyse af debutroman.
ForumindlægHej Er der nogen der har læst " og sådan blev det " af Maren Uthaug? Jeg er igang med at skrive en opgave om bogen, og kunne godt bruge nogle frike synspunkter på historien. -
Kvinders valgret 1915
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive DHO (Dansk-Historie opgave) og jeg skal have hjælp til; årsagerne til at kvinder får stemmeret 1915?? Tak på forhånd:) -
musikanalyse af sange fra chess
Forumindlægjeg skal skrive SRP-opgave i historie og musik, hvor jeg skal skrive om Chess og den koldekrig. ville høre om der var nogen som er god til at analysere musik (noder) som vil hjælpe ? -
Problemstilling - konflikter
ForumindlægHeyy, jeg skal til at skrive en større opgave med emnet 'konflikter' i historie, og ville eventuelt høre om nogen havde nogle gode ideer til problemstillinger? På forhånd tak! -
Hjælp!- Problemformulering
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til at lave en opgave i KS - Historie, Religion og Samfundfag, mit emne er Menneskerettigheder og Danmark i krig. Men kunne godt bruge noget hjælp til min problemformulering og problemstillinger! Vil være en kæmpe hjælp! :) -
Historieopgave.
Forumindlæg- Er der en herinde der er rimelig skarp til historie? Jeg skal lave en opgave omkring Jellingdynastiet og skal derfor lave en problemformulering. Derfor vil Jeg rigtig gerne låne lidt hjælp (bare til at komme igang) -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Trisse Gejl..
ForumindlægHej derude..Jeg har fået til opgave at analysere en novelle der hedder 'Man kan jo aldrig vide' af Trisse Gejl, trykt i Samvirke, juli 2004.Hvis nogen har læst denne, ville jeg meget gerne høre jeres synspunkter vedrørende novellen. Fx den holdning der kommer frem i teksten. Er teksten fi... -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
Emnevalg
ForumindlægHej, Jeg står til og skal skrive en opgave i teknologihistorie. Problemet er bare, at jeg intet emne kan finde. Jeg skal skrive en rapport om et stykke teknologihistorie, opfundet eller lavet mellem 1850 og 1950. Det kan sådan set være hvad som helst - bygninger, ingeniørkunst, opfindelser osv.... -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Bedømmelse af essay om ondskab
ForumindlægJeg har som 3.g studerende på HHX skrevet et essay om ondskab, som jeg personligt synes er uretfærdigt bedømt. Derfor undrede jeg mig over, om der muligvis var nogle kvalificerede læsere, som kunne tænke sig at forsøge at bedømme den karaktermæssigt, og eventuelt fortælle, hvad der kunne gøres be... -
SRO I SPANSK OG TYSK - HJÆLP TIL REDEGØRELSE AF INTEGRATION
ForumindlægHej derude Jeg skal skrive SRO i fagene spansk og tysk med fokus på integration. Jeg skal redegøre for integration, men forstår ikke helt hvordan det skal kunne fylde ca 2 sider? Indtil videre vil jeg redegøre for hvad integration overhovedet er, hvad det vil sige at være integreret og hvordan m... -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Min læres rettigheder
ForumindlægUha. Jeg er havnet i en irriterende situation med min lærer. Jeg har endnu ikke konfronteret nogle med det, da jeg ikke ved, om jeg kan tillade mig det. : Min historielærer er en type, der kun møder op 50% af tiden, og vi har hende blot i en lektion om ugen. Jeg synes ret godt om hende, da hun e... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej med jer. Som i kan se vedrørende overskrift, skal jeg for første gang til at skrive SRP. Jeg er virkelig i tvivl hvad jeg skal vælge. Jeg skal vælge engelsk som er et A fag, derudover kan jeg så vælge imellem biologi, historie, spansk, psykologi, samfundsfag. Jeg ved ikke hvad jeg skal vælge...
