Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO I SPANSK OG TYSK - HJÆLP TIL REDEGØRELSE AF INTEGRATION

25. maj 2021 af pleasesaveme
Hej derude
Jeg skal skrive SRO i fagene spansk og tysk med fokus på integration. Jeg skal redegøre for integration, men forstår ikke helt hvordan det skal kunne fylde ca 2 sider? Indtil videre vil jeg redegøre for hvad integration overhovedet er, hvad det vil sige at være integreret og hvordan man bliver integreret.

Mit spørgsmål er: Hvad kan man ellers komme omkring?

Kan jeg redegøre for fordomme og racisme? Eller passer det ind under diskussion/vurdering?

Ps det må ikke blive alt for samfundsfagligt da jeg jo skriver opgaven i sprogfagene.

Tak på forhånd:)

Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2021 af Moderatoren

Hvordan lyder problemformuleringen?


Svar #2
26. maj 2021 af pleasesaveme

Den lyder således:
Redegør kort for immigrationen og dens historie i henholdsvis Tyskland og Spanien i perioden fra 1960’erne til nu, herunder immigranternes levevilkår, deres vanskeligheder og muligheder.

Lav en analyse af romanuddraget “Dónde estás Ahmed? af Manuel Valls, 2000 og kampagnefilmen “AfD -kampagnefilm 2021: Deutschland. Aber normal.” samt de tilhørende posters, med fokus på de forhold der vanskeliggør integrationen.

Diskuter hvilke faktorer der, overordnet set, dels vanskeliggør dels muliggør integrationen.

Brugbart svar (0)

Svar #3
26. maj 2021 af Moderatoren

Prøv først at fokusere på det, som der står i problemformuleringen. Altså om immigration i Tyskland og Spanien. 

Prøv at besvare den først. 

Derefter kan du kigge på integration, men jeg vil ikke råde dig til det, da det ikke er nævnt i problemformuleringen.


Skriv et svar til: SRO I SPANSK OG TYSK - HJÆLP TIL REDEGØRELSE AF INTEGRATION

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.