Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18761 til 18780 af 154719
-
Omregningsfaktor; MeV til J
ForumindlægHeeeej! Jeg har 0,6 MeV, men skal bruge det i J. Hvad gør jeg?Nicko-V -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Spektrum 2
ForumindlægEr der en, der tilfældigvis sidder med Spektrum 2 og kan se, om der er et afsnit om radioaktivitet/henfaldsloven osv.?Det ville hjælpe mig meget :) -
Solens diameter
Forumindlæghej jeg skal udregne solens diameter middelafstanden fra jorden til solen oplyses (1AE=1,5*10^10) hvis man nu siger at solen ligger på en cirkel med jorden som centrum.. hvordan finder jeg så diameteren på solen? det må være noget med omkreds på den cirkel som solen ligger på. og så den vink... -
F/K projekt om metaller, hjææælp !!!
Forumindlæghej jeg ville spørg om der er nogen der kender kender en god side, eller gode råd, som jeg måske kunne bruge til min F/K projekt, mit emne er metal. den skal indeholde følgende: elektron skaller Ion gitter metallets egenskaber metal i syre massefylde elektrolyse elektrisk strøm og spænding legeri... -
Radianer, grader?
ForumindlægJeg har helt glemt hvordan det nu lyder med radianer og grader, hvornår bruger man det ene og hvornår det andet? Stødte nemlig ind i et problem med en udregning hvor at jeg var nødsaget til at skifte til radianer. Nogle der kan forklare :)? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
i et Atom?
Forumindlæghej kan i hjælpe med en opgave pls. i et atom? -er der mest tomrum - halvdelen er tomrum - er der lidt afstand mellem partiklerne -ligger alle partikler tæt sammen -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Eksamen - 9 klasse
ForumindlægHowdy'partners! smack my ass and call me cowboy! har brug for hjælp. ved godt det er meget at spørge om, men er der nogle som ligger inde med en masse forsøg og viden omkring: Atmosfæren Vand Ioner & Salte Metaller Mere om atomer Syrer og baser Atomer & Molekyler Kerneenergi Det var det - t... -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi? -
SOS! Paradigmeskift i den menneskelige erkendendelse
ForumindlægParadigmeskift i den menneskelige erkendendelse. Er der nogen der kan forklare hvad i al verden det er, for det er med i min pensumliste, men kan bare ikke finde noget om det, og skal op i morgen. så hvis der er en der kan hjælpe mig, ville det være skønt. på forhånd tak. -
Metaller - noter, forsøg, andet
ForumindlægHej alle. Som overskriften siger, er der nogen som helst der ved det mindste om metaller? Jeg ved intet andet end at de er varme- og elektrisk ledende. Ville sæter SUPER MEGET PRIS PÅ ET PAR NOTER og forsøgsvejledeninger! -
Forsøgsopstillingstegneprogram
ForumindlægLang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program? -
SRP Emne!
ForumindlægDavs davs! jeg har Matematik og Historie som fag i min SRP.. og mit hoved emne er krig! jeg har tænkt lidt over hvilke underemner jeg skulle tage! jeg har selv tænkt over The G-Man! - Gallileo Gallilei .. (eller hva han hedder) og om hans indflydelse og beregninger på en kanon og den måde hans... -
omvej til jordemoder uddannelse.
ForumindlægHej! Jeg er en pige som brænder rigtig rigtig meget for at komme ind på jordemoderudd. Men jeg har ikke gennemsnittet nok kan jeg allerede se. Men jeg vil virkelig virkelig gerne efter gym, eller bare sådan at jeg er sikret. Mine 2 veninder ville medicin fra starten men de blev ikke optaget, så ... -
Pleeeeeeeease hjælp mennekser :-).
ForumindlægJeg skal skrive om dansk synopsis, til Dansk b-prøve, jeg har trukket Mobning i film, og jeg har valgt den grimme ælling, hvordan skal jeg gør det, Please hjælp hjælp hjælp ;-). -
Jeg skal op i AT imorgen, give mig gode råd..
ForumindlægHej alle sammen... det haster lige lidt :D Jeg skal op i AT imorgen og mine fage er fysik&historie........ Kan I fortælle mig hvad ligger de meget vægt på i AT ? Tak på forhånd -
Samfundsfag på tysk?
ForumindlægHvordan siger man "Samfundsfag" på tysk.. -
ikke forstået del af problemformulering
ForumindlægHej derude.. Jeg er blevet stillet et spørgsmål som jeg skal svare på skriftligt, og jeg er virkelig blank. Spørgsmål lyder: "Forklar hvorfor dateringer af fossile fund ikke kan stå alene, men må ledsages af en række andre undersøgelser af de fossile rester i forbindelse med menneskets udvik...
