Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 18781 til 18800 af 63056
-
Potens
ForumindlægHvordan løser jeg sådan en opgave? -
Andengradsligninger
ForumindlægHvilket tal er løsning til begge ligninger? Og hvordan finder jeg svaret? y = x2 + 3x y = x + 8 -
Procentregning?
ForumindlægHej, Er der nogle der kan linke til en side hvor der kan øves procentregning? Eventuelt med en facitliste, så det man laver kan tjekkes. På forhånd tak -
Dansk faglige begreber til Mundligt
ForumindlægHej er der nogle der ved hvor man kan finde en liste med dansk faglige begreber til mundtlig dansk,hvor der er en forklaring til hvert ord ? Foreksempel symbol, metafor, komposition osv Der må da være lavet en uddybende liste. Fra A til Å Med forklaring af ordene Har dansk på A niveau Mvh Jo... -
Trekant
ForumindlægHej, Hvordan finder jeg ud af dette: Arealet af firkant ABCD er __ gange så stort som arealet af firkant AEFG. -
hvad er en bograpport
Forumindlæghjæææææææææææælp jeg har en for til i morgen og jeg ved ikke hvad det er -
andengradspolynomium
ForumindlægVed ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Et andengradspolynomium p er bestem ved: p(x)=3*(x+5)*(x+7) - Bestem konstanterne a,b og c når p skrives på formen: a*x2 +b*x+c -
Problemløsning - valg i Danmark
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til denne opgave!! Ville i ikke hjælpe og forklare alle opgaverne?? Og ja der er en der har svaret, men jeg forstår det ikke. -
Hvad skal jeg gøre?
ForumindlægHeyDet er lidt noget andet, jeg vil spørg om her. Håber at i alligevel vil svare mig..Har bare et problem…Jeg går i 2.g, og føler bare at vi har de mest strenge lærer på skolen. Alle sammen. Jeg er træt af det hele, for de driver mig til vanvid. Jeg kan ikke holde det længere, og tænker altid på ... -
uretfærdig engelsk lære. hjælp
Forumindlægkort sagt, så har jeg problemer med min engelsk lære, der gør forskel på dem hun kan lide og omvendt, med mindre man fedter for hende. fik 5 i en engelsk rapport om psykose og neurose, hvor jeg forlangte at få den vuderet af en anden der gav den 10. kan jeg klage eller få hjælp et eller andet ste... -
Gym love
ForumindlægEr der nogen, der vil forklare hvad dette betyder - i hvilke sammenhænge. Og give nogle eksempler på det :) § 40. For at fremme forsøgsarbejde og pædagogisk udviklingsarbejde kan undervisningsministeren fravige lovens bestemmelser. Det er en betingelse, at forsøgene eller udviklingsarbejdet ik... -
Gruppearbejde - hvordan får man de andre til at arbejde?
ForumindlægJeg har svært ved at få de andre i min gruppe til at arbejde. Hertil skal det siges, at det er en meget uheldig gruppe, jeg er havnet i. En gruppe på fire, hvoraf to af dem tager en fridag i ny og næ sammen (dvs. en fraværsprocent på omkring de 20%), mens den sidste bare er doven og skal have tin... -
Mediefag - Hvordan er faget?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal vælge en linje til når jeg starter på gymansiet næste år (STX), og er meget i tvivl om hvordan mediefag er at have som fag? Så fortæl gerne hvad det handler om, og jeres personlige oplevelser omkring faget :) -
Ligninger og uligheder
ForumindlægHej........ skal have hjælp til eksamens spg. : Forklar om løsning af ligninger og uligheder, herunder løsninger af tio ligninger med to ubekendte. OG: Forklar begreberne differentialligning, løsning til differentialligning og linjeelement.. -
brev fra gymnasium
ForumindlægHej.. Jeg fik brev for gymansium i dag, hvor jeg skal starte efter sommerferien.. der stod hvilke dag jeg skulle møde.. Og nedeunder det stod der.-Ved klassedannelsen til grundforløbet vil der i videst muligt omfang blive taget hensyn til din forhåndstilkendelse om studieretning.Plejer det at stå... -
Nu skal det stoppe!
ForumindlægHejsa. Tror ikke at jeg (håber ikke) at jeg er den eneste, som mener, at forvetningerne til folkeskoleelever er så vildt høje. Jeg har altid været godt med i alle fag, (og er stadig), specielt i matematik og dansk, men alligevel synes jeg, at det er for åndssvagt. Elever får depressioner, lav... -
Oprykning til 3g, hvis man ikke laver da/hi-opgaven?
ForumindlægHvis man ikke laver den obligatoriske dansk- og/eller historie-opgave i 2g, kan man så risikere, at man ikke får lov til at rykke op i 3g? -
ferie fra gym?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget fravær man kan få på en hel uge? jeg har ca. 37 timer om ugen.. jeg er blevet tilbudt at komme ud og rejse i en uge, og det giver som bekendt fravær, men kan man på nogen måde undgå dette fravær? med en lægeerklæring eller lign.? På forhånd tak -
Lærervikar hvordan?
ForumindlægHejsa :) Jeg har tænkt lidt på at være lærervikar her efter sommerferien. Er der nogen der ved hvordan man bliver det? altså ved skal man kontakte osv? -
printlist
ForumindlægHvordan laver man en metode, således man får en list over de forskellige oplysninger. (Det er i bluej).
