Debat

Nu skal det stoppe!

02. marts 2016 af Malle123456789 (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Hejsa. 

Tror ikke at jeg (håber ikke) at jeg er den eneste, som mener, at forvetningerne til folkeskoleelever er så vildt høje. Jeg har altid været godt med i alle fag, (og er stadig), specielt i matematik og dansk, men alligevel synes jeg, at det er for åndssvagt. 

Elever får depressioner, lavt selvværd, og anoreksi pga. forventninger. Jeg har arbejde, og 3 hobbyer jeg går til hver uge. Jeg føler mig sgu ikke som et barn længere, men mere som en voksen som har travlt konstance. Jeg kan ikke undvære mit dejlige arbejde, og heller ikke mine 3 andre ting. Jeg får dog ALTID lavet mine lektier, og jeg er aldrig bagud. Men jeg føler mig som en voksen person, når jeg ikke engang har fri i weekenden, pga. nogen irriterende lektier, fordi at jeg stræber efter at være bedst. 

Jeg ved sgu ikke hvad der sker for DK i dag, men jeg har fået nok af at skulle være den bedste, og skulle kunne alt, fordi at det forventes af mig. Når jeg ser tilbage på min barndom, vil jeg ikke huske alt det stress jeg havde hver dag. 

Ved ikke om jeg er den eneste, men jeg koger snart over!


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. marts 2016 af Soeffi

#0. Må jeg foreslå, at du opretter en vlog på Youtube? Jeg tror, at du når længere ud på den måde.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. marts 2016 af GalVidenskabsmand (Slettet)

Det bliver meget værre i gymnasiet. :(


Svar #3
02. marts 2016 af Malle123456789 (Slettet)

Jeps, og min lærer har sagt siden 5 klasse at den eneste vej for mig, er gym.
Synes bare at det er for åndssvagt, man skal lade børn være børn!

Brugbart svar (1)

Svar #4
03. marts 2016 af Budsmoke

Din lærer må vide rigtig meget om dig personligt, hvis han kan sige at det er det "ENESTE" for dig..

Personligt tror jeg du kan opnå succes hvor end du lægger din interesse, hvis du er altså er indstillet på at gøre det arbejder der kræves.

Husk på at flere meget succesfulde folk ikke har høje uddannelser!!


Svar #5
03. marts 2016 af Malle123456789 (Slettet)

Man bliver jo heller ikke lykkeligere, af at have en god uddannelse, og tjene kassen.
Budskabet er bare, at mange i eks. min klasse, bukker under for presset. De opgiver og får en anderledes holdning og indstilling på tingene! Jeg elsker skolen og de mange udfordringer, fordi at jeg er den type der bliver motiveret af mine fejl, og at være den bedste.
Men det er "let" af komme derop, men det er nu sværere at blive der!

Skriv et svar til: Nu skal det stoppe!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.