Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18801 til 18820 af 24857
-
2-årig hf?
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogen her der har gået på 2årig hf? er det hårdere en stx tror i? har du haft matematik på A niveau ? hvis ja - vard et sindsygt hårdt? har man flere timer end på stx? jeg overvejer nemlig at sende en ansøgning ind til et hf og vil gerne have mat på A, fysik på ... -
Hvordan skal beregninger opstilles
ForumindlægHej I en fysik opgave, hvordan 'plejer' man at opstile beregningerne? Er det ude i et. Fx: F=m*g=7*9,8 N/kg=68,6 N Eller med flere 'udbrudte' linjer? F=m*g F=7 N*9,8 N/kg F=68,6 N -
energi
ForumindlægHej. Vi sidder tre sammen og skal skrive en aflevering i fysik. Men er gået i stå ved følgende: 1. Ifølge teorien er grafens hældningskoefficient kII = ρ·l (Forklar i rapporten hvorfor!) 2. Bestem hældningskoefficienten og beregn en eksperimentel værdi af ρ Vi har udregnet t... -
årskaraktere
ForumindlægHeej alle!! jeg har et meget forvirrende spørgsmål til jer. Vi har næsten lige haft en prøve i fysik. første gang fik jeg 02 og fik overføret det direktet til standpunktskaraktere. 2 gang 00 og 3 gang ved jeg ikke nu?? men nu hvor vi får årskaraktere, kan min lærer så tillade at dumpe mig?? o... -
Lydstyrke - hurtig opgave
ForumindlægHej, jeg er igang med en meget kort opgave i fysik, hvor jeg skal bestemme "lydgiverens" effekt. Jeg har en grundformel, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal lave den om og så videre. Formel: Opgaven lyder således: I afstanden 2,0 meter fra en lydgiver er intensiteten ... -
hjælp! optagelsesprøve til hf...
Forumindlægjeg skal til optagelsesprøve på hf om nogle dage og er virkelig nervøs! jeg er slet ikke god til matematik, det er et fremmedesprog for mig, men er derimod god til dansk og engelsk, fysik er jeg nogenlunde til, men er der nogle som kan forklar hvad matematik prøve går ud på? nogle som har været o... -
Spg til Naturfaglig fokusområder: Rent drikkevand
ForumindlægHej Vi er igang med at prøve eksames ting ud, og lige nu er vi igang med naturfaglige fokusområder vores fokusområde er Rent drikkevand, mens mit delområde er vandforurening, jeg har nogle okay spg til Geografi og biologi, men kan slet ikke finde nogle til fysik, nogle som har ideer? Tak Ni... -
Hoppe over 10 biler
ForumindlægHej jeg sidder lige og laver nogle fysik lektier hvor opgaven lydder. En stuntchauffør ønser at få sin bil til at hoppe over 10 biler, der er parkeret side om side under en vandret rampe. Rampens lodrette højde er 2.0m og den vandrette afstand, han skal tilbagelægge, er 24m. Med hvilken minim... -
luftforurening?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er igang med at skrive om luftforurening til fysik. Jeg er delt op i en gruppe med 3 andre piger og 2 af dem har om ozon og den 3 og jeg har om luftforurening. - jeg vil gerne vide: Har ozon og luftforurening noget at gøre med hinanden? Hvis ja hvad? Hvor finder jeg g... -
beregning af bølgenergi opgave hjælp
ForumindlægDet er NG og ikke fysik, kunne ikke vælge NG som fag. kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg får nogle helt underlige resultater ift mine venners. figur 3.2.67 Bølgehøjde: 1,3m bølge perioden: 4,5 sek figur 3.2.68 bølgehøjde 3,8m bølgeperiode: 6,3 sek -
Standpunktskarakterer og eksamenskarakter
ForumindlægHej Jeg går på 2.g og skal til at afslutte engelsk, tysk og fysik med en eksamen. Imorgen får jeg mine standpunktskarakterer i alle tre fag og jeg undrer mig om det er dem der tæller med i mit endelige snit eller om det er karaktererne jeg vil få fra eksamenerne? Kort sagt, er det mine standpun... -
Chance for trækning af fag til eksamen
ForumindlægJeg afslutter snart følgende fag i 2.g: tysk (B) og naturgeografi, fysik, religion og oldtidskundskab - alle på C-niveau. Er der fx større chance for at jeg kommer op i tysk, nu da jeg er sproglig, eller er det helt tilfældigt? Altså 20 % chance for at komme op i hvert fag? Mvh. -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Eksamen i morgen
ForumindlægKan jeg som elev tage andres opgavesvar fra gamle opgavesæt med ind til Fysik A eksamen og bruge dem derinde til at hjælpe med at løse opgaverne? Andre opgavesæt mener jeg alt mellem himmel og jord, venners svar, studienet/portalens pdf filer osv. -
INGENIØR
ForumindlægHej, jeg overvejer i øjeblikket at søge ind på DTU som teknisk biomedicin (ingeniør), men ville gerne vide hvordan matematikken bruges i undervisningen, hvis der er nogle, der selv studerer en uddannelse som ligner? Eller bare hvordan matematik, fysik og kemi bruges på din linje (hvis du læser ci... -
Fysikaflevering - densitet
ForumindlægHejsa Jeg har denne fysikaflevering for til tirsdag d. 12/12. Jeg har så svært ved at forstå fysik og forstår overhovedet ikke begrebet densitet. Da jeg knap nok forstår hvad opgaven går ud på, er det stort set umuligt at komme i gang. Nogen der kan hjælpe? Tusind tak for hjælpen på forhånd:) -
Hvad viser voltmetret.
ForumindlægJeg har i fysik fået stillet en opgave der går på at finde ud hvad voltmetret viser (se vedhæftede billede), vi har yderligere fået at vide at amperemetret viser 1,25 A og at man kan antage at den indre modstand Ri er 0,00 Ohm. Hvordan kan jeg finde frem til hvad der bliver vist på voltmetret? -
kan ikke downloade noget på studiportalen
ForumindlægJeg læser op til fysik-b eksamen, og jeg ville gerne have noget hjælp til det. Jeg har forsøgt at downloade nogle noter og rapporter, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg bliver konstant loggede af når jeg trykker på, download, og bliver bedt om at logge ind, hvori jeg eftefølgende får af vide... -
Gravitationloven
ForumindlægHej jeg er igang med min sop hvor jeg skriver om apollo 13 i fysik A min lære snakkede om at jeg skulle finde hastigheden af rumfartøjet for når den er tøttest på månen, og brydningshastigheden. dem har jeg beregnet. Min lære snakkede også om at jeg skulle bruge noget med banerne (med i filen)... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægHej Jeg er i gang med skrive min SRO, hvor emnet som sagt et Einsteins specielle relativitetsteori. Vi benytter fagene fysik og matematik, men en af problemstillingerne, ved jeg ikke helt hvad jeg skal med: – Du skal anvende formlen for tidsforlængelsen på din dagligdag - Finde ud af hvor...
