Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18801 til 18820 af 33650
  • Er det tilladt at anvende svarende fra FSA'er som jeg har lavet til terminsprøven?

    Forumindlæg
    Godaften, Sagen er, at jeg er blevet en anelse i tvivl, om det er tilladt at anvende mine svar fra gamle FSA'er som noter til terminsprøven i matematik med hjælpemidler (hvis de er gemt offline)? Tak på forhånd.
  • Uden CAS - Hastighedsvektor parallel med linje, bestem tidspunkter

    Forumindlæg
    Hej Jeg har kigget i mine noter for at finde tangentligningerne og har om at finde t, men desværre kan jeg ikke finde noget til hvordan man gør det uden hjælpemidler. Vedlagt er et billede med opgaven. Det er b jeg ikke kan komme videre med :) På forhånd tak for hjælpen
  • Hjælp!! Analyse af branden til mundtlig dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket reportage som fordybelsesområde og har derfor valgt prøveoplægget “branden” af Herman bang. Har virkelig brug for hjælp til analysen, fortolkning og perspektivering. Er der derfor nogle der har nogle noter eller en opgave liggende som jeg kan bruge?
  • Makroøkonomisk spørgsmål

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har et spørsgmål angående kvantitetsteorien. Under netop dette emne står der som note: Lang sigt --> Priserne er faste og markedet cleares. Nogen der kan forklare mig hvad der menes med dette, eller har bare en vis forstand på hvordan dette skal give forstås?
  • Hjælp mig

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde som vil hjælpe mig med at forstå er : Blodskredsløbet og kredsløbet det samme? Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg kan skrive mine noter om de to sammen OG Er begge organsystemer???( et organsystem består af flere organer eller væv der er opbygget af celler).
  • emner inde for slaveri?

    Forumindlæg
    Hej lige nu har vi om emnet slaveri: Nogle her der kan fortælle mig hvilket emner der er de aller vigtigeste inde for slaveri, som jeg skal kunne snakke om? fx trekantshandlen mvh.Da jeg er igang med at skrive en del noter om det.
  • Morfin kemi b

    Forumindlæg
    Hej derude. Nogen der har styr på disse emner som evt har noter eller ligende liggende? • Morfins opbygning og struktur • Betydningen af funktionelle grupper i morfin i forhold til morfins egenskaber og virkning • Morfins bindingslomme
  • synopsis til skyld og ansvar i KS eksamen

    Forumindlæg
    Hej :) om nogle uger skal jeg til KS - eksamen og jeg har trukket skyld og ansvar, jeg har brug for jeres hjælp til at lave nogle gode problemformuleringer og bare genrelle noter til emnet. håber i vil hjælpe :).
  • Metoder i Dansk og Biologi

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive SRP i Dansk A og Biologi A Men har haft en ret ustabil Projektlære og har derfor ikke styr på metoder til fagene. er der nogle der har nogle noter eller eksempler på metodeafsnit til de to fag sammen eller vher for sig? alt hjælp modtages med smil :)
  • romantikken

    Forumindlæg
    hej jeg leder efter noter eller begrebs dokumenter til romatikken.. endvidere søger jeg svar på hvad disse begreber dækker over: Universalromantik og nationalromantik Organismetanken og nyplatonisme Panteisme Guldaldertanken geniet
  • Kortfilmen De voksnes rækker (Maj-Britt La Cour, 2017)

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle der er analyseret kortfilmen "De voksnes rækker" (Maj-Britt La Cour, 2017)? Jeg sidder lidt fast i dramaturgien og vil jeg taknemmelig hvis er der nogle der har nogle noter? Venlig hilsen, Julie rasmussen
  • høj-niveau hjælp til forskellige sætninger

    Forumindlæg
    Hejsa (: Jeg er igang med en engelsk stil og har hertil brug for en del hjælp til det sproglige. Med - foran er min nuværende sætning Med * foran er hvad jeg mener på dansk Med < foran er mit 'problem' Her er mine sætninger: 1) - ...afterwards wash my brain out – making me one of ...
  • Latinske sætninger

    Forumindlæg
    nogle der kan oversætte disse sætninger?1)Post viginti annos Romulus et Remus urbem novam in eo loco, in quo pastor eiusque exor vivebant, codebant. Urbem Romam vocabant.2)Lupa tamen, cuius uber lacte plenum erat, vocem parvam geminorum semivivorum audiebat. Geminos ab morte salvabat.3)Post novem...
  • Homo Faber

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, som er bekendt med romanen Homo Faber af Max Frisch, for jeg har fået den opgave at skulle finde ud af om Walter Faber er en moderne Ødipus.Jeg mener ikke, at Faber er en moderne udgave, men når jeg læser tolkninger af romanen, så står der, at han gøres til et genbillede og at b...
  • Apartheid

    Forumindlæg
    Hvem skriver ellers om apartheid i SRP? :) - Jeg skriver i EN og HI..
  • Hvilken Isme?

    Forumindlæg
    Hey.Jeg sidder lige midt i en dansk stil og skal komme ind på en bestemt isme, som jeg desværre (lykkeligt?) har glemt alt om.Det drejer som om den hvor man fx. kan tale om et dyr idé. En karikteriserende idé.At fx. en hest har en bestemt ide udfra hvilken man kan tegne den mest karikteriserende....
  • Fodnoter

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der ved hvordan man kan få sine fodnoter til at stå på en lang linje i stedet for under hinanden? Altså jeg vil gerne have det til at se sådan her ud (nederst på siden): 1kilde a, 2kilde b, 3kilde c... osv Istedet for sådan her: 1kilde a ...
  • Gode råd om geografi

    Forumindlæg
    HejsaHvis der er nogen, som har været oppe i geografi og har nogle gode råd til hvad man kan gøre/ikke skal gøre, så vil jeg meget gerne have dem, da jeg selv skal op d. 18! Mvh.Anne Marie
  • Idéhistorie

    Forumindlæg
    Hej!Ville bare lige høre om der er nogle herinde der har haft idéhistorie? Hvis ja, hvad var jeres indtryk så af faget?
  • Data for koleraepidemien i KBH

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal skrive SRP om koleraepidemien i Københvan (1853) her til december og leder i den forbindelse efter data om epidemien (antal smittede, antal døde...) lidt mere opdelt, da jeg skal analysere disse data efter SIR-modellen i matematik. Jeg søger altså ikke info om hele epidemien ov...