Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18801 til 18820 af 28854
-
hvad er bedst?
ForumindlægHej :) Jeg vil gerne spørge om det er bedst at man holder analysedelen adskilt fra metodedelen til AT-eksamen. Dvs. først fortælle om de analyser man har foretaget i ca. 3 min, og derefter snakke om metoderne man har anvendt i ca. 5? eller er det bedst at blande det hele sammen, på en måd... -
Dramaturgisk Vendepunkt
ForumindlægSidder og skal analysere en film og bliver bedt om at finde det dramaturgiske vendepunkt, hvad er det helt præcist det er? -
analyse: Angsten af Søren Ulrik Thomsen
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med en analyse af Angsten? -
Stile - Hvordan gør mestrerne det ?
ForumindlægJeg skal snart op til termins prøve og så var det jeg havde et spørgsmål der er meget centralt for mig. Jeg leder efter en indgangsvinkel, en arbejdsmetode og plan, som nogle af jer der skriver virkeligt gode stile bruger Grunden til jeg spørger er at jeg ikke helt ved hvad jeg egentlig skal gø... -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
bestem a
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/HF2004-8-1V.pdf Overstående opgave 6. Er jeg kommet meget i tvivl om. Jeg har udregnet parabelbuens højde til 1 m. Er dette rigtigt? Og jeg har udregnet spændvidden til 12 meter. Spændvidden har jeg beregnet ved afstanden mellem (-12;0)... -
Selvvalgt emne
ForumindlægHEEY allesammen!! Da jeg til 9.klasses afgangsprøve skal op i mundtlig engelsk, skal jeg lave et selvvalgt emne, som jeg fortæller om til eksamen. Men jeg er helt lost hvad det angår, ved simpelthen ikke hvad jeg skal have om... Håber I kan komme op med nogle idéer? Knus Artemis :D -
Kan man starte en novelle sådan?
Forumindlæger det mugligt at starte en novelle såden her: Alle byen kender til "natten." Den nat to unge var ude at fiske. Kender du den ikke? Lad mig fortælle. -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
American identity
ForumindlægHvis man trækker dette emne, er jeg ikke sikker på at jeg helt forstår hvordan jeg kan drage paralleller. Min lærer var ikke særlig omhyggelig med at gennemgå dette emne, da det var det sidste emne vi havde om i år, så ville lige høre nogle forslag på, om i har nogle hovedtræk fra emnet der ka... -
Den Dialektiske Metode??
ForumindlægHejsa, jeg skal op i old imorgen og er ved at få styr på de sidste ting. Jeg kan stadig ikke helt finde ud af hvad den "dialektiske metode" er/går ud på? Jeg ved det var den metode Sokrates anvende når han gik rundt og udspurgte folk i Athens gader, men er der ikke en, som kan forkla... -
Har jeg bestået HF, 1 år?
ForumindlægHej, jeg går på HF og er igang med mit 1 år, har lige været til nogle af de første eksamener hvor jeg fik henholdsvis 7 i billedkunst (c niveau) 4 i matematik mundtlig (c niveau), og har to eksamener tilbage. Min matematik skriftlig er jeg meget i tvivl om hvordan er gået, da matematik og and... -
HJÆLP ! Visdomsord !!
ForumindlægHej ! For det første, hvad kendetegner et visdomsord?! Hvad betyder de her sætninger? (Visdomsord) 1) I dag er dobbelt så meget som i morgen? 2) Pas godt på minutterne, timerne passer på sig selv? 3) Dagen i dag er morgendagen du drømte i går? 4) Tiden har vinger. Først når den er fløjet forbi, s... -
Apartheid - Er dette redegørende eller analyserende?
ForumindlægHejsa. Lige et enkelt spørgsmål. Sidder og taster løs på min DHO med apartheid som hovedemne. Først har jeg tænkt mig at redegøre for indførelsen af apartheid, modstandsbevægelserne og faldet af apartheid til sidst. Dernæst vil jeg analysere årsagerne til apartheid og komme ind på nogle af ... -
er det her korrekt?
Forumindlæghedder det : Marie à l'hospitale ? -
novelle
ForumindlægHej det haster ,,,, jeg skal skrive en novelle fra barn til voksen - hvordan kan jeg starte med at skrive - har i nogen forslag hvad jeg kunne skrive -
skabelsesberetninger.. HJÆLP!
ForumindlægHej :) Jeg håber i kan svare, for jeg skal snart op til mundtlig eksamen i kristendom! Jeg er i tvivl om skabelsesberetningerne i de forskellige religioner, jeg har indtilvidere skrevet dette: - For jøder og kristendommen handler skabelsesberetningen om forholdet mellem Gud og m... -
Idéer til et billedkunst projekt
ForumindlægHey gutter, jeg går og mangler en idé til mit sidste projekt i billedkunst. Opgaven lyder på at vi skal fremstille et "øjeblik", så det kan stort set være hvad som helst. Jeg er helt blank for idéer og har heller ikke bestemt mig for et medie endnu, så jeg vil meget gerne høre hvis i si... -
Fysik - Energi og energiomdannelse
ForumindlægSkal til mundligt fysik b, eksamen og har fået et spørgsmål om energi og energiomdannelse. Er der en der ligger inde med en disposition til netop det emne "energi og energiomdannelse" som jeg kan få lidt inspiration af? For ved simpelthen ikke hvad jeg skal komme ind på. -
5 A-fag
ForumindlægHej derude :=) Jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men vil høre jer erfaringsfulde mennesker der ude, som har/haft 5 A-fag, om det er ekstremt hårdt og stressende, som man tror?
