Søgning på: Dansk. Resultater: 18841 til 18860 af 40954
-
Fysik /Idræt
ForumindlægHej Jeg står og skal lave At.projekt næste uge i fagene Fysik idræt. Så ville jeg bare hører om der var nogen der lå inde med et rigtig godt emne og evt. en problemformulering? -
Virksomhedshistorie
ForumindlægOverskriften siger vidst sig selv. Hvad kan man komme ind på omkring et virksomheds historie ? -
engelsk grammatik
Forumindlæga)oversæt følgende fraser med fokus på korrekt geitivbrug. 1-lægens klinik 2-Australiens befolkning 3-fabrikkens arbejdere b)- oversæt sætningerne korrekt med fokus på den korrekte verbaltid. 1)problemerne er nu blevet så synlige, at også politikerne er begyndt at diskutere dem. -
Romantikken
ForumindlægHej, er der nogen her inde som har nogle gode noter til genren "Romantikken", for jeg synes ikke rigtigt mine er gode nok. så lidt hjælp ville være meget dejligt ;) -
Mat ex. point.
ForumindlægHeej :) :) Jeg er MEGET dårlig til matematik og skal op på onsdag, og har det på A:( :( er der nogen som har gode råd til hvordan jeg evt. kunne få 02!? Ved i desuden hvor mange point man får for en rigtig opgave? Har nemlig hørt at man skal have 84 point for at få 02. -
Valget 2019 - Regering med eller uden flertal?
ForumindlægJeg skærer ind til benet og her kommer mit spørgsmål. Hvordan er det muligt at danne en regering uden et flertal... f.eks da Venstre var i regering med sig selv i 2015. Er det ikke sådan at man skal have sammenlagt 90 mandater for at danne regering? -
Naturvidenskablig retning eller humanistisk?
ForumindlægJeg er tvivl om, efter endt HF, hvilken videregående uddannelse jeg så skal tage. Jeg vil selv mene, at jeg er bedre i de humanistiske fag, men jeg har ikke noget imod matematik (det tager mig dog længere tid at forstå matematik). Vil der være gode jobmuligheder indenfor det humanistiske felt ... -
Lav gennemsnit :(
ForumindlægHej allesammen jeg har en rigtig lav gennemsnit (2,6) STX.. Mit spørgsmål er, om jeg kan komme ind på sygeplejerske skolen, selvom mit gennemsnit er så lav? -
HASTER! Sommerjob?!
ForumindlægHey alle!! Mangler job til mit sabbatår og har ikke rigtig nogen idèer?! Jeg vil ALT undtagen at sidde ved en kasse! ;D Vil bevæge mig på jobbet! Foreslag?????????????????????????? ;p -
linearisering af variablesammenhænge
ForumindlægHejsa, sidder og læser op til mundtlig eksamen. Ovenstående hører med til et spørgsmål om funktioner, dog har jeg ingen anelse om hvad det betyder. Håber der er en der kan hjælpe. På forhånd tak. -
Tysk endelsen -chen
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en 24 timers eksamen i tysk Jeg skal analysere et eventyr og der er mange af ordene i min tekst som har endelsen -chen eks. brüderchen. Jeg ved det er noget med at ordet kommer til at stå i intetkøn, men jeg er mere interesseret i om det har nogen betydning for teks... -
abstrak?
Forumindlæghej. hvad vil det sige, at et billede er abstrakt? -
Hjælp til ord
ForumindlægHej, Jeg kan virkelig ikke finde på et ord for hvor hurtig man forstår ting mine lærer siger at jeg skal bruge ordet intelligens men det er ikke, hvad jeg leder efter. Kan I hjælpe mig? Tak på forhånd. -
induktion og transformation
Forumindlæghej.. jeg skal snart op i fysik i folkeskolen.. og r i gang med at laver dispositioner.. men r pludselig kommet i tvivl angående induktion og transformation.. Hvem var det der opdagede induktion og hvem opdagede transformation?? og hvor ligger forskellen..? PÅ FORHÅND TAK :D -
Hjælp nu til samfundsfag
ForumindlægHej Jeg skal skrive en samfundsfaglig synopsis, og har brug for hjælp til følgende underpunkt: Hvilke faktorer påvirker den senmoderne familie og det enkelte individ? Der skal gere være underpunkter til dette, har fundet et nemlig dette: (Overunderpunktet mangler også) - Anthony Giddens risikosam... -
Forelæsning til gymnasiet?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal på STX, efter sommerferien, og jeg ville spørger om det er nødvendigt/godt at lave lidt forlæsning på fx. matematik eller fysik ? Og vil det hjælpe ? Hilsen peter09. -
Impressionismen (Malerkunsten)
ForumindlægHvis i skulle forklare hvad impressionismen var, hvordan skulle det så lyde ?? Jeg har prøvet men jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det hele startede. -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Hjælp til mat
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved at gribe denne opgave an og ville derfor spørge om der er nogle der kunne forklare hvordan den kan løses¨¨ Tak på forhånd -
Hjælp til 3 sætninger
ForumindlægNogen som vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger? Er virkelig helt lost.. 1) I min sommerferie har jeg slappet af herhjemme. (In meine Sommerferien habe ich.....) 2) Jeg har været (Ich bin gewesen?) 3) Vi gik også en tur i Danmarks største skov, Rolds Skov. ( Wir gehen auch einen Spa...
