Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 18841 til 18860 af 45491
  • HASTER! Magnetiske felter - Faradays induktionslov

    Forumindlæg
    Hej! Håber virkelig der er en, som kan hjælpe mid med denne opgave, da den volder mig en del problemer. Jeg har gjort, som følger, men ved at jeg gør noget forkert, da N1 bl.a. ikke indgår i det sidste udtryk.. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre? I et sæt Helmholtz-spoler er anbragt en flad...
  • Samfundsfag begreber

    Forumindlæg
    Totalitær:magten ligger hos en person eller et parti. Den personlige frihed er begrænset Autoritær regime:magten ligger hos en person eller en lille gruppe. Håndhæve:sørge for at lov overholdes. Kabinet:det samme som en regering Retsplejelov:regler gældende det danske retssystem. Herunder ret...
  • Inertimoment

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast i en opgave (se vedhæftet), hvor jeg skal beregne inertimomentet omkring Y1-aksen. Indtil videre har jeg prøvet at inddele hele rektanglet i forskellige arealer, men hver gang får jeg et forkert resultat. Jeg har fået at vide, at resultatet skal give 9,15*1010 mm4, og det tæ...
  • Gymnasie eller efterskole ? Hjælp (er allerede inde i året)

    Forumindlæg
    Kære alle Jeg startede for 1 uge siden på Aurehøj Gymnasium. Introdagene var sindssygt lange og hårde og jeg følte mig som en ubetydelig lille myre i den kæmpe flok elever. Vi skulle lave nogle virkelig grænseoverskridende ting, og jeg følte ikke der var forståelse for hvis man ikke havde lyst. P...
  • Lineær algebra

    Forumindlæg
    Jeg har et lille problem:Hvis A er en m x n-matrix og vi betrager lignnigssystemetA*vektor(X) = vektor(0),hvor vektor(X) er 1 x n-'løsningsvektoren' til systemet, hvorfor gælder der så, at rækkevektorene i A er ortogonale på vektorene i nulrummet til A?
  • Saltkrystaller

    Forumindlæg
    Jeg er en kvinde på 64 år, der studser over gamle talemåder som: "At tage det med et gran salt." Jeg er derfor interesseret i, at vide om, saltkrystaller kan opdeles i og´består af GRAN. Jeg kender til at GRAN kan være en gammel vægtenhed, men kan det også i relation til saltkrystaller,...
  • Michael Strunge tekster.

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har fået som opgave at analyse en tekst af Michael Strunge. Jeg har ledt herinde, og der er mange analyser, men jeg mangler selve teksen; selve digtet, fordi det skal inkluderes i min digtanalyse. Tak.
  • The Moment Before the Gun Went Off

    Forumindlæg
    Hej, Har nogle læst Nadine Gordimers novelle The Moment Before the Gun Went Off? Jeg skal analyse den i min SRP, og kunne godt bruge nogle stikord til analysen :) På forhånd tak for hjælpen og god jul :)
  • konfrontation

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle, som ligger inde med en god analyse, af et af digtene, fra Klaus Rifbjergs samling "konfrontation": Skal analysere et digt, men har svært ved at komme i gang, så mangler lidt god inspiration:-)
  • Debattekster

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skulle analyse en debattekst, men mangler egentlig lidt inspiration. Er der nogle tekster herinde, der analyserer en debattekst.Hvis er der så nogle der kender nogle sider, der tager fat på noget lignende. Argumentationsteknik, sproglige virkemidler, komposition osv.
  • Forskel på volumen og rum

    Forumindlæg
    Sidder og er ved at lave en analyse af skukpturen, Venus og danserinden. I min analyse model står der: ''hvordan er forholdet mellem skulptuerens columen og dens rum'' Hvordan skal dette forståes og gøres?? Hilsen Rikke.
  • Hjælp HASTER

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil høre om der er nogle der kender en god novelle der er "kød på" til at analysere? opgaven skal fylde 6-8 sider, så der skal helst være indhold i den. Den må hellere ikke være alt for svær at analysere. Håber der kommer nogle gode bud:)
  • Hjælp til jordbundet af Rudolph tegner 1899

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Er i gang med at analysere Jordbundet 1899 Hvis i har analyseret den før og har noter eller noget jeg kan bruge som inspiration må i meget gerne sige til. Skal bruges til i morgen, i må selvfølgelig også gerne efterlade nogle comments om skulpturen i kommentar feltet :)
  • Populærmusik fra Vittula af Mikael Niemi

    Forumindlæg
    Der er nogle der ligger inde med en analyse af Populærmusik fra vittula vil gerne meget gerne have fingrene i den, jeg er gået lidt død i analysen og mangler noget at støtte mig op af.Du kan sende den til [email protected]å forhånd tak\\\eithan
  • Digtet "Jens Vejmand" af Jeppe Aakjær

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er i fuld gang med en dansk analyse og fortolkning af "Jens Vejmand" men er i tvivl om et par punkter i min analyse:Hvilken funktion har metrikken i digtet? hvilket formål tjener metrumet? -er det en slags understøttelse af digtets indhold? eller? På forhånd tak for hjælpen!
  • Artikelanalyse SRP

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og skriver SRP om nikotin. Jeg skal i min analyse del analysere en artikel omkring sponsering af tobak. Er der nogen der ligger inde med en analysemodel? Håber i kan hjælpe
  • Sex

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere Jan Sonnergaards "Sex", men jeg har svært ved at se noget dybere i den. Måske nogen kan hjælpe mig i den rigtige retning? :)Jeg har set analysen som nogen har uploadet, men den har fået nogle ret kritiske kommentarer.
  • Synopse

    Forumindlæg
    Analyse af Ørneflugt er der nogen der kan hjælpe mig med at finde svar på disse spørgsmål • Komposition • Aktantmodellen • Analyse og fortolkning af tekst • Budskab og tema • Perspektivering
  • folkeviser?

    Forumindlæg
    hejjeg skal analysere folkevisen agnete og havmanden, og den er der jo lige en hel del udgaver af... Men er der nogen der ved hvilken analyse model man skal bruge til det? Og har i nogle gode råd til hvordan man starter en stil, når man skal fortolke en tekst?håber der er en der gider hjælpe..
  • Snedronningen digt af H.C.Andersen

    Forumindlæg
    Er der nogle søde mennesker som ligger ud med en analyse af digtet snedronningen? Skal op til det i mundtlig dansk, og har selv lavet en analyse, men kan virkelig ikke komme videre med mit. derfor vil det være en kæmpe hjælp, hvis I lige gad at hjælpe!