Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18861 til 18880 af 33650
-
Diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal snart holde et oplæg i klassen om et emne vi i klassen skal diskutere I engelsk , Er der nogle der kan komme med ideer til nogle spændende emner?? :) -
Mangler inputs til stil
ForumindlægGod aftenSom det står i indlæggets titel, mangler jeg inputs til min stil. I min stil skal jeg komme ind på hvilke forventinger og krav nutidens unge stiller til verden.Har i nogle tanker omkring dette, som kan sætte min hjerne i spin? :-P -
Skæbne
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som jeg sidder og tænker på , hvad er skæbne , og hvordan er det ? nogen der kan svare -
Romanen "De Gale"
ForumindlægEr der nogen der lige ligger inde med at referat til bogen "De Gale" der er skrevet af Kim Fupz Aakeson...? kunne virkelig godt bruge et... -
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
Hvad er en analyse?
ForumindlægJeg sidder og skriver SSO (3. årsopgave) og er nu løbet ind i problemer.Jeg skal lave en analyse, men ved ikke præcis, hvad en analyse skal indeholde. Hvad er forskellen på en redegørelse, analyse og diskussion?På forhånd tak,Rune -
Kommentarer på eksamensprojekt
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har som et eksamensprojekt i mediefag lavet en kortfilm ved navn dobbeltspil. Hvis i gider at bruge 6min af jeres tid på at se den og give en kommentar vil i gøre mig glad. Hvis i kan li filmen må i meget gerne smide et like på Facebook opslaget Filmen kan findes her: ht... -
Unge i dag
ForumindlægHej derude.. lige et spørgsmål :D Hvilke årsager tror I der liggertil grund for unges behov for at fremstille sig selv gennem medierne ?(radio, tv, facebook,twitter, youtube etc. Etc.) -
Perspektivering af fyrtøjet op til romantikken
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere min DHO snart, og jeg mangler min perspektivering. Jeg skal perspektivere fyrtøjet op mod romantikken, men kan ikke lige se hvor den kommer til udtryk? Jeg håber på hurtig på god hjælp, så jeg kan nå at blive færdig. -
Dansk stil
ForumindlægJeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :( -
Pilgrimsrejser
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål til pilgrimsrejsen til Mekka, som jeg håber I kan hjælpe mig med. - Hvad betyder det pilgrimsrejsen til Mekka for ens identitet? - Hvorfor er tallet af pilgrimsrejsende så stigende? - Besværliggører det at man tager på pilgrimsrejse integrationen i Danmark? Håber mege... -
dansk eksamen 2004
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ved nogen af titlerne på de tekster man kunne få til studentereksamen 2004. -
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My -
samfundsgrupperinger i 1700-tallet
ForumindlægHej, er der nogen der kan svare mig på, hvilke samfundsgrupperinger der var i 1700-tallets danmark? -
Stil
ForumindlægHejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har... -
hjælp :I
ForumindlægHar lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?.. -
Sorg-agre Karen blixen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med en analyse og fortolkning af Karen Blixens vintereventyr? -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
Anvendelse af berettermodellen
ForumindlægSkal man sætte berettermodellen ind i sin analyse, når man har udfyldt den, eller bruger man bare til at få et overblik over handlingen?
