Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18881 til 18900 af 156873
-
Trekant og vektor regning
ForumindlægHåber I kan hjælpe med 2 opgaver.1.041I trekant ABC er vinkel C ret. D er fodpunktet for højden hc , |AD|=4 og |DB|=9Beregn længden af hc.Normalt er trekants opgaver lette, men den her giver mig problemer, fordi jeg kun kan finde to kendte ting :SVektor opgave:Et maleri er ophængt i et søm ved hj... -
Sidelængder i trekant
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at løse en opgave! Opgaven lyder således: På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og DEF, der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Sidelængderne, som jeg har feåt oplyst på trekant ABC er: lille b = 6 og lille c = 10 ---------... -
Rumfang
ForumindlægJeg skal bestemme rumfanget af et legeme som drejer rundt om x-aksen. integralet er: -(e^2x-2e^x)^2dx= -pi(e^4x-4e^2x)= -pi [0.25e^4x-2e^2x]Integralet fra 0 til ln2-pi(0.25 e^4(ln2) -2e^(2ln2) -0.25+2=2,25, men det skal give 0,4166.Hvad har jeg gjort forkert..?? -
Hjælp, med radioaktivitet et spørgsmål.
Forumindlægse det vedhæftede fil -
Okay hør så her.. Jeg ønsker kun råd fra nogen som har lidt forstand ;) ..
ForumindlægOkay hør så her.. Jeg ønsker kun råd fra nogen som har lidt forstand ;) .. Okay.. Jeg har lige været i USA hvor jeg købte et Logitech højtalersæt.. det er fin nok., Derover købte jeg også en transformer dertil . Men jeg købte en anden sikring og satte i. som passer til vores strømgrænseting .. is... -
Converse
ForumindlægHej folkJeg har haft det her par converse allstar i en str. 37,5 i ages. De er helt nye, ubrugte og ligger bare i deres kasse og keder sig! Det er sådan en.. special edition?http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.converse.de/images/gross/1Q101.jpg&imgrefurl=http://www.converse.de/schuhe... -
holdbarhed på kød
Forumindlægholdbarheden for hakket oksekød er kortere end for hele stykker oksekød. forklar hvorfor: er der nogen der har en brugbar forklaring (det må godt være teknisk) Er det enzymer der nedbryder kødet når det bliver råddent eller har jeg misforstået noget. -
Forsøg om salte hjælp
ForumindlægVi mangler nogle gode forsøg om salte til 9. klasse afgangsprøve. Vi ved ik så meget om salt så gerne ikke for svært. Kan nogen hjælpe os i vores nød? vh. Thea og Julie -
Øl kan ikke antændes
ForumindlægHvad er årsagen til at øl ikke kan antændes? -
Dansk Novelle
ForumindlægEr der tilfældigvis en der ligger inde med en novelle fra 1875 som omhandler en dreng i et fattigt miljø?? -
eksponentiel eksam
Forumindlæghej i potensielle har jeg tænk mig at sige det her til mundtlig: Når x-værdien vokser med en konstant procent så vokser eller falder y-værdien også med en konstant procent. men hvad med i eksponentielle hvad skal man siger der -
Samf/eng - emner
ForumindlægJeg skal vælge emne her inden så længe, men kan ikke rigtig finde på noget godt.. Er her nogen, der har nogle gode forslag til emne med samfundsfag som hovedfag og engelsk som bifag? -
Amish?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med, at svare på disse spørgsmål. Bare et sætning. The Amish; Why are they good farmers? Why don't they believe in education? How are the Amish women and children treated? What are some of their problems? -
Vil nogen rette min tysk stil
ForumindlægHej nogen rette min stil, er ikke lige så god til grammatik. Am Eisweiher Aufgabe 2. - Der Ausflug an den Eisweiher Der Ausflug an den Eisweiher begann mit Stefanie sagte zu die Freunde von Urs, dass sie konnte gehen im Eisweiher baden. Es war die Zeit der Sommerferien, deshalb war die Wasse... -
Lommeregner Ti89 købes
ForumindlægJeg søger en Ti89 lommeregner evt. kontakt [email protected] -
variabler!!
ForumindlægOm en variabel N, oplyses at den er omvendt proportional med kvadratet på en variabel d. Bestem N udtrykt ved d. -
Proportionalitet
ForumindlægPå de store oceaner er bølgehjden proportional med vindhastigheden i 2. potens. Indfør passende betegnelser og opstil en matematisk formel der beskriver sammenhængen mellem bølgehøjde og vindhastighed. En der kan hjælpe? -
Beregn den fri energi for et udfoldet protein.
ForumindlægSmeltepunktet for et protein er 72C, enthalpien og Hvad er for udfoldningen ved 25 grader celcius? Hvilken formel skal jeg anvende her? -
rettelse
Forumindlæger der nogen som gider hurtigt hjælpe mig med at rette min stil på 1 side. mange tak. -
Orgelpiber
ForumindlægHeej.. Der står i min bog: de piber som har størst diameter er kortest, idet svingsningsbugene her ligger længere udenfor rørenden end på piberne med mindre diameter. HVilken "rolle spiller" den buge der ligger udenfor rørenden? altså ændrer den klangen? og forresten giver piber m...
