Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18921 til 18940 af 24857
-
Akut - eksamenshjælp!
ForumindlægJeg har valgt at gå til reeksamen i fysik, da jeg dumpede sidste år. Jeg er ikke særlig god til fysik, så derfor søger jeg en, der gider at undervise mig (i fuld pensum), og som kan lære mig de basale ting. Målet er bare at hæve min karakter - en eller to karakterer. Jeg bor i Virum, så derfor vi... -
Lynnedslag - Antal elektroner?
ForumindlægHey:) Jeg sidder med en opgave, hvor spørgsmålet lyder: b) Hvormange elektroner passerer et tværsnit af resistoren under lynnedslaget? Jeg har hetil fået at vide, at strømstyrken til et lyn måles til 25 kA og at lynnedslaget varer 15 ms. til opg a stod desuden at resistoren har resistansen 5,1 * ... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Lønnet fysikhjælp inden eksamen, 1 dag.
ForumindlægJeg læser Fysik B på GSK tilvalg. Mit problem er at jeg har ret svært ved det, da jeg ikke har haft det på C-niveau/tilvalg og derfor har brug for noget hjælp, da jeg minimum skal hive karakteren 8,0 hjem i faget :-( Der er 8 emner og din hjælp ville bestå i at høre mig i samtlige emner og der... -
SRP emner - Mat A og Dansk A
ForumindlægHej alle sammen, Vi sidder netop og skal til at vælge fag til vores SRP (stx). Jeg har linjen Mat A, Kemi B og fysik B (Dansk A, Historie A og Fransk B). Dog afsluttede jeg kemi og fysik sidste år, og ærligt talt er jeg ikke i humør til at tage det op igen - Har bare fået for meget af de store na... -
SRP start
ForumindlægHej allesammen! Jeg skriver kun lige for en bekræftelse.. Jeg skal til at finde emne til mit SRP-projekt, og jeg tænker meget på at lave i fagene: Proces A, Bioteknologi A, eller Fysik A. Det er de fag der interesserer mig mest, og jeg håber på at kunne kompinere dem. Jeg har tænkt på følgende ... -
Resistorkobling og hoppende bold
ForumindlægHey guys.. Jeg sidder med en fysik opgave, jeg ikke lige kan gennemskue hvordan jeg løser.. Er der nogen der har nogle bud, og kan se resultatet?? Opgave 1; På figuren herunder ses en kobling af resistorer. Pilen viser en ledning, som deler den blå resistor, så den øverste del kan var... -
Udtrækning af gruppeeksamen??
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g på HTX og skal derfor op i minimum 2 fag i år. Mulige eksamener for mig er: engelsk B skr. engelsk B mundt., teknologihistorie C, teknologi B og fysik B. Vi har fået at vide, at vi skal op til gruppeprøve i vores projektgrupper i teknologi. Den ene pige, som jeg er... -
GSK: Kan man tage et kursus fra 0-B, hvis man har afsluttet faget på C-niveau?
ForumindlægHej allesammen, Jeg bliver student her til sommer og har planer om at tage mig et sabbatår, hvor jeg rejser og arbejder. Dog vil jeg gerne søge ind på en naturvidenskabelig uddannelse året efter, og til det skal jeg bruge fysik på B-niveau. Jeg har allerede afsluttet faget på C-niveau. Dog vil ... -
Karaktergennemsnit - HJÆLP!
ForumindlægHej Studieportalen Nu står det sådan til, at jeg i år har afsluttet 1.g på STX. Dog har jeg haft et virkelig dårligt år med en sløv læserutine, hvilket selvfølgelig er gået ud over mine karakterer. Jeg har afsluttet to C-fag - fysik og billedkunst. Jeg fik 7 i både fysik og billedkunst årskarakt... -
Synopsis cyborgs?
ForumindlægJeg er i gang med AT synopsis, og jeg har valgt at skrive om cyborgs herunder kunstig intelligens. Jeg har bare lidt svært ved at gribe opgaven an, så tænkte om jeg kunne få nogle gode ideer til hvilke problemstillinger man evt kunne tage fat i. Jeg har også det problem, at jeg ikke helt har fået... -
Eksamen
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Rad... -
Eksamen.
ForumindlægJeg har fysik FS10 eksamen på mandag og jeg er rimelig meget på røven, da jeg ikke ved en skid om fysik, fordi jeg ikke rigtig kan få mange emner ad gangen til at sidde fast. Så det kunne være ret fedt, hvis der var nogen der gad komme med stikord, til nogle af de emner vi kan komme op i. Radio... -
Kan denne problemformulering bruges?
ForumindlægHej :) Jeg skal snart aflevere at-synopsis om videnskabelige gennembrud, og jeg har fagene fysik og historie. I fysik noget med Einsteins ligning E=m*c^2 og i historie, noget med konsekvenser af gennembruddet: den kolde krig med truslen om atombomber i den kolde krig Mulig problemformulering: Hv... -
Heliumatom og energi bevarelse
ForumindlægHej SP! Jeg står med en fysik aflevering og skal aflevere om 7 timer. Mit spørsmål lyder som følgende "Helium atomet er en del mere kompliceret end brint, men vi kan stadig sige noget om dets spektrum. De mest dominerende overgange udsender lys med bølgelængder på 501nm, 588nm, 668nm og 70... -
Please hjælp, det er super vigtigt!
ForumindlægJeg har i AT (Almenstudieforberedelse) valgt at arbejde med fagene Dansk og Fysik B med udgangspunkt i de første biler og den litterære tidsperiode futurismen. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er futurismen en kunstnerisk avantgardebevægelse med udspring i Italien i begyndelsen af 1900-tallet. ... -
Forklaring af konstanter m.m. i Newtons gravitationslov
Forumindlæg"Eftersom jeg ikke får svar inde under emnet fysik, prøver jeg her" Jeg skal redegøre samt. fremlægge om gravitation i Fysik. Jeg har derfor besluttet at redegøre for formlen i gravitationslov. Jeg har en forklaring, men hvis jeg kan få omformuleret det på en anden måden, så det ... -
Seriøst ingen der ved det?
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogen der har en ide til, h... -
Hvilken problemformulering?
ForumindlægHej Alle. Mit emne er Rumkapløbet mellem USA og Sovjetunionen. Jeg skriver i Fysik (A) og Historie (A) med hovedvægt på fysikken. Jeg skal vælge mellem disse tre problemformuleringer.. Hvilken synes i er bedst, og hvorfor? 1. Hvordan de teknologiske opdagelser og den teknologiske udvikling påvirk... -
WildSling
ForumindlægJeg har valgt at tage fagene fysik B og matematik A.. Jeg har snakket sammen med en vejleder som syntes at en opgave om WildSlingen ville være en god og anderledes opgave at lave til SRP. (WildSling er en kæmpe slangebøsse der kan skyde op til 200 meter), Men jeg er usikker på om det er en for v...
