Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18941 til 18960 af 23766
-
fremstillig af jern .....
Forumindlæghey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. skal man ikke starte med at finde massen af de tre grundstoffr FeSO4.7H2O ved hjælp af peridisk... -
Lektiehjælp i Århus.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er en pige på 19 år der har brug for lektiehjælp PRONTO! - da min gamle lektiehjælp selv har travlt med eksamner. Jeg skal op d. 6 juni, så jeg søger allerede hjælp fra imorgen af. Jeg skal op til NF eksamen på HF - så det handler om gennemgang af rapporter, omskrivning... -
figur over det danske politiske system
Forumindlæghej :) er ved at lave en samfundsfags rapport, hvor jeg har en figur som kan ses på den vedhæftede fil, det er en figur over det iranske politiske system, men vil meget gerne have en sammenligning med det danske, og efter jeg har ledt længe, og ikke kan finde nogen, så håbede jeg på at nogle heri... -
Verdensbilleder - historie og engelsk
ForumindlægSom overskriften siger, har jeg om jeg verdensbilleder - historie og engelsk. Jeg skal skrive en rapport om emnet... Er der nogen, der eventuelt har nogle noter liggende som de kan bidrage med eller noget andet.. Det vil være en stor hjælp :) Problemformulering: Hvordan kan udviklingen af de... -
Pensum
ForumindlægHejsa Kan man komme op i samme pensum som man havde fra gamle ordning? Jeg er flyttet til den nye ordning, men mangler nogle uafsluttede fag fra den gamle ordning. På nogle punkter vil jeg helst op i ny pensum, idet pensum ikke vil være fuldpensum, som det ville være på den gamle.. På den ande... -
Søger stof om "Demokrati og medier"
ForumindlægHej, Jeg har for nyligt fået en samfundsfagsrapport for, der skal omhandle demokrati og medier. Rapporten er en slags øvelse til en synopsis. Vi skal lave en problemformulering, opstille nogen problemstillinger og redegøre, analysere og vudere det. Vi skal selv finde på vores emne, men det ska... -
atwoods faldmaskine - bar kig :-)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en rapport over atwoods faldmaskine. Der har jeg lavet en graf hvor jeg har fået: y = 0,006x^2 + 0,2482x + 0,0505 R2 = 0,9755 men er det noget med at accelerationen er dobbelt så stor eller hvordan er det at det fungerer? jeg skal: En sammenligning af regressio... -
Epidemi og pandemi
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport, og er stødt på spørgsmålet: Hvad er forskellen på epidemi og pandemi? Wikipedia skriver at en epidemi forkommer, når en smitsom sygdom breder sig meget hurtigt i en befolkningsgruppe i et bestemt område. Hvis sygdomsudbredelsen bliver verdensomspændende,... -
Forsøg - Ohms lov
ForumindlægHej alle. Jeg har lidt problemer med forståelsen af et forsøg, som jeg skal lave rapport over. Forsøget går ud på, at sende en elektrisk strøm gennem en metaltråd og målesammenhørende værdier af strømstyrken I og spændingsforskellen U og vha. Ohms lov funde resistansen R. Desuden er trådens di... -
Bevis formlerne til bestemmelse af konstanterne a og b ud fra to støttepunkter
ForumindlægFørst skal jeg lige gøre det klart at det er en rapport jeg er ved at skrive, I skal derfor ikke svare med tal, men kun udregninger med bogstaver !!! Jeg er nået så langt: y2 - y1 = a * x + b - (a * x + b) 1. spørgsmål: Kan jeg minus y2 og y1 ? eller er det 2 forskellige ? 2. spørgsmål: Når jeg... -
temperatursans
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport. Vi lavede en øvelse med en person, der havde en hånd i varmt vand (42-45 grader) og den anden hånd i koldt vand (10-12 grader). Derefter puttede personen begge hænder ned i lunkent vand. For hånden, der havde været i varmt vand, føltes det lunkne vand koldt, for... -
Økologi - Kulturpåvirket
ForumindlægHej, jeg er i gang med en rapport om de tre økosystemer; skoven, åen og søen, men har lidt problemer: 1. Kan man udfra jordprøver bestemme, om skoven er kulturpåvirket? (jordprøven viser et højt indhold af humus, lavt indhold af kalk og en pH på 4,5) 2. Kan man på samme måde bestemme, om åen er k... -
dekstrin (kulhydrater)
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om kulhydrater,(C niveau, biologi) og er gået i stå ved dekstrin. Jeg ved kun hvordan det fremstilles, og synes ikke jeg kan finde nogle sider på nettet omkring dekstrin, tager gerne mod links :) men håber der er en der ved noget om dekstrin, hvad det er for et ku... -
Karlsbroen. HJÆLP!
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en rapport om Karlsbroen. Mit problem er at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive om, som underemner. Indtil videre har jeg "udseende", "beliggenhed", "historie", og "turisme". Jeg mangler virkelig hjælp, og jeg håber at i vil hjæl... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Landeprotræt
ForumindlægHåber på jeres hjælp.. Har en lang rapport jeg skal have lavet af et landeprotræt af england.. Mangler egentlig bare nogle sider hvor jeg kan komme ind og lede efter nogle af de enmer jeg leder efter Fx. Skole systemet og noget evhvervsliv, noget i den dur' Er en dør til at finde ting på in... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
DNA
ForumindlægHi, jeg sidder lige med en rapport at lave,men har svært ved at svar på 3 de tre spørgsmål. Nogen vil være sød og foklar mig det. 1)Foklar kort hvordan et barns arvemasse vil være i forhold til de forældres arvemasse. Indrag din viden om meiose og befrugtning/krydsning i svaret. 2)Hvorfor er d...
