Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18961 til 18980 af 75430
-
Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
ForumindlægHej, Jeg er lige igang med at skrive nogle historienotater - og i den forbindelse kunne jeg godt bruge noget hjælp, til at udfylde nedstående felter. TIDSPERIODE/ÅRSTAL: ? STYREFORM Sultanstyre i det tidligere Osmannerriget og efterfølgende kan man vel sige, at der var demoktati, da Kemal Atatü... -
Potensregneregler
Forumindlæg(4/3)^5 · (1/4)^4 · 3^6 Hvilken definition skal jeg bruge her? Skal man lægge dem samme og plusse potenserne? -
Warum sind wir untreu?
ForumindlægHejsa...Jeg skal holde et lille oplæg på tysk... Emnet handler om "warum sind wir untreu?"Hvis der er nogle der kender en knald god hjemmeside el. har nogle gode argumenter "warum sind wir untreu?" er De meget velkommen til at fortælle om det!Jo flere synsvinkler jo bedre disk... -
Parathedsvurdering til HF
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg er en fyr på 26 år som til sommer er udlært Industritekniker, og har søgt ind til HF til sommer. Jeg fik desværre et brev om jeg ikke opfyldte optagelses kravene i matematik og skal til en parathedsvurdering i skriftlig og mundtlig matematik på 10. klasse niveau. Mit spø... -
Finde eta(nyttevirkningen)
ForumindlægHej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6... -
Tjen en flyrejse t/r
ForumindlægHejsa alle studerende!Hermed følger det bedste tilbud set til dato.Tjen til flyrejser,kro-ophold,helse produkter og meget andet.Blot ved at markedsføre denne portal.Du får 100 point for hver ny kunde du henviser og når du har 38 kunder kan du væksle disse point til en flyrejse feks t/r til New yo... -
Generelle spørgsmål om SSO
ForumindlægHej! Jeg har lige to spørgsmål mht. SSO. Man siger at den skal fylde max 15 sider, men hvad tæller med i disse 15 sider? Her tænker jeg på forside, indholdsfortegnelse, indledning, konklusion, noteapperat (som jeg har bagerst i opg.), kildeliste etc. Altså hvor "starter" de 15 sider og... -
urimeligt?
ForumindlægEr det virkelig uretfærdigt- Hvis man har fået 10 i 2g´s opgave, og en der er meget lavere end en intelligent-mæssigt, også får 10. Her er der tale om 5 mennesker der har fået 10 udover mig, men som ligger meget under mig? Hvad skal man tage seriøst?- Er det 10´´ tal så det værd, eller er det bar... -
Hjælp til oversættelse af min sætning:D og nogle ideer.
ForumindlægHej. Håber der er nogle, som vil hjælpe mig :) jeg skal skrive om engang jeg var i Tyskland. Nogle der har ideer til hvad jeg kan skrive? :) Nå, men her kommer min sætning jeg gerne vil have oversat til tysk på ottende klasses nivau cirka: Vi boede sammen med vores venner i deres lejlighed som lå... -
Analyse og fortolkning af "Et blad fra himlen" af H.C. Andersen
ForumindlægHej. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af H.C. Andersens "Et blad fra himlen", og jeg sidder lidt fast. Eventyret er jo fra 1855 (dvs. i biedermeier perioden og lige efter romantismen), men eventyret har efter min mening flest træk fra universalromantikken, og det gør mig... -
Hvor meget vand kan der være i denne pool?
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med matematikken. 1: Hvis en swimming pool er 5m bred, 15m lang, 90cm dyb i den ene ende og 2,5m dyb i den anden ende og faldet er jævnt fordelt, hvordan finder jeg så ud af hvor meget vand der kan være i poolen? 2: Der fyldes vand ... -
Søger hjælp.
ForumindlægJeg har hørt fra en veninde der i år startede på Frederiksberg HTX, hvor hun fortalt mig at frederiksberg htx krævede meget, altså det bliver ikke nemt for en at få en god gennemsnit, hun var den bedste i hendes klasse med et gennemsnit på 6. mens hun også fortalt mig at hendes anden veninde der ... -
Hej nogle der kan hjælpe med karakterer på gym HHX
ForumindlægJeg bliver ved med at få et stabilt lavt karakter og fik 00 i matematik, jeg ved ikke præcis, hvad jeg skal gøre. Jeg forstår heller ikke, hvorfor folk bare siger noget i klassen bare for at sige noget og ikke når de har en pointe. Når men jeg siger knap nået i timerne, og når jeg gør det, er d... -
Diktat og læseprøve FSA
ForumindlægHejsa! Jeg går i 8. klasse, og vi har lige haft et par årsprøver. I blandt dem skulle vi have retstavning og læseprøve. Jeg plejer altid at ligge på en 129;er men fik desværre kun 7, og det var jo meget skuffende.. Så derfor har jeg et mål. Målet hedder, at om et år når vi går til FSA, så ska... -
Skal jeg sige det til min lære?
ForumindlægJeg går lige nu på 2g, og jeg venter på at jeg får permanent opholdstilladelse så jeg kan droppe ud af gymnasiet. Jeg får det først i september månede. Men problemet er så at jeg kommer til at droppe ud af gymnasiet et par uger før en studietur. Og jeg vil ikke betale 4000kr for en studietur som ... -
Problemformulering
Forumindlæghej, vi er mit i en projekt opgave og vi kan bare ikke igang med den problemformulering, vi har lædt 20 siders materiale om bare problemformulering, vi er lidt i tidsnød da vi kun har 2 uger til det endelige resultat, vores lærer afslår hele tiden, det vi har lavet, så nu forsøger jeg mig her! de... -
Løsningsforslag til finanskrisen
ForumindlægHej. Jeg mangler hjælp til dette; Analyser de mest aktuelle løsningsforslag til den igangværende finanskrise fra to danske liberale partier. Har søgt på nettet, og kan virkelig ikke finde noget. Er der mon nogle der kan hjælpe? Eller fortælle hvilke liberale partier jeg kan finde mest hos? -
Alle STX´er som har været til terminsprøver kig her !
Forumindlæghey student ! jeg skal op til terminsprøve mandag, tirsdag og torsdag det er dansk A, Engelsk A, og biologi A hvis du har været op til terminsprøve for 09´... hva fik i af opgaver ? evt. gamle eksamens opgaver ? -
HJÆLP MIG DET HASTER
ForumindlægHej alle sammen! :) Jeg har valgt DANSK / INTERNATIONAL ØKONOMI og jeg kan ikke finde ud at et emne, som jeg vil skrive om. Er der nogen som kan hjælpe med at komme med forslag til et emne som indeholder disse to fag? Forslag til problemformulering? PLEASE -
Studieretningsopgaven
ForumindlægSkal snart vælge fag til studieretningsopgaven og jeg kan vælge mellem matematik - dansk eller matematik - historie. Er endnu ik helt sikker på hvad jeg vælger endnu så ville spørge om der var nogen der kendte til nogle gode emner hvor man kunne kombinere de fag.
