Debat

Skal jeg sige det til min lære?

10. marts 2019 af BobMarleyBob

Jeg går lige nu på 2g, og jeg venter på at jeg får permanent opholdstilladelse så jeg kan droppe ud af gymnasiet. Jeg får det først i september månede. Men problemet er så at jeg kommer til at droppe ud af gymnasiet et par uger før en studietur. Og jeg vil ikke betale 4000kr for en studietur som jeg ikke kommer med i. Grunden til at jeg ikke ville sige det til min klasselære er at jeg frygter at hun tænker at det er dumt og gøre mig til grin, og sige det foran klassen, og sige det til de andrel lærer. Hvad skal jeg gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. marts 2019 af 1Help1

Jeg er ikke 100 procent sikker, men jeg vil mene, at hvis du i første omgang betaler de 4000 kr. og dernæst dropper ud, så vil skolen give disse penge tilbage dig. Det skete i hvert fald med to piger fra min klasse.

Men hvis du slet ikke gider at betale, så synes jeg, at du skal snakke med din lærer om det. Jeg tror i hvert fald ikke, at din lærer vil gøre grin med dig, for det er jo dit valg.
Håber det kunne hjælpe lidt. :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. marts 2019 af ringstedLC

Det er frivilligt at gå i gymnasiet, så du behøver ikke en perm. opholdstilladelse for at stoppe.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. april 2019 af 8klas

Jeg er helt sikker på at din lærer ikke vil gøre grin af dig, de har jo egentlig også tavshedspligt hvilket gør at de bliver nød til at acceptere din beslutning, uden at sige det til nogen. Så kan du selv afgøre om du har lyst til at sige det til andre


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Slettet

Skriv et svar til: Skal jeg sige det til min lære?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.