Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18961 til 18980 af 42938
-
Kunst, hvad er det?
ForumindlægHvad er kunst? En gammel bred definition på kunst er ”det menneskeskabte”. Der findes utallige bud på en mere uddybende definition, men ingen kan tilsyneladende give en fuldstændig dækkende beskrivelse af begrebet kunst. Spørger man kunstneren bliver han svar skyldig, Han kan ikke sætte ord på. ... -
Socialisation og identitet i det senmoderne
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt om "Socialisation og identitet i det senmoderne" - de fag der indgår er samfundsfag og engelsk, man må også gerne inddrage mediefag. Jeg er lidt på bar bund omkring hvordan jeg skal gribe det an. Vi er i gang med emnet Socialisation ... -
Eksistentialisme er humanisme
ForumindlæghVordan vil i forklare: "Eksistentialisme er humanisme" -
Adverbier & adjektiver
ForumindlægHej, hvad er forholdet mellem adverbier og adjektiver? Altså forskellen? :) -
Oncle
ForumindlægHej! Jeg forstår ikke helt hvordan man siger 'min' i begge køn f.eks.: 'min onkel'! Er det hankøn da onkel er en mand? Mne hvad med vokalen 'o'? Tak hvis i hjælper. -
Det Moderne Gennembrud
ForumindlægHej alle sammen :D Jeg skal skrive lidt til det moderne gennembrud med udgangspunkt i impressionisme til på mandag, og ville lige hører om der er nogen der kan fortælle mig lidt om henholdsvis: * Generelt det moderne gennembrud * litteraturen * kunsten * forfattere * hvad normale folk og forfatte... -
Imparfait eller passé compose?
ForumindlægHej - Har lavet en opgave som handler om Imparfait eller passé compose. Problemet er bare at jeg ikke har helt styr på hvornår man skal bruge hvad? Har lavet min opgave, men tænkte på om der er nogle som kunne tjekke efter fejl? Ps. De står med tykskrift dem jeg er i tvivl om. Un soir un co... -
Konsekvenserne af 1. verdenskrig?
ForumindlægSom overskriften siger har jeg brug for hjælp til at formulere konsekvenserne af 1. verdenskrig - hvad var konsekvenserne? Skal jeg her inddrage Versailles-freden? Lenin og Wilsons fredsplaner? Er jeg er smule forvirret - så håber på hjælp fra en der kan give mig et større overblik. -
Er denne sætning rigtig?
Forumindlæg"Hvis tyskerne arresterer hende, vil hun ikke sige noget." Si les Allemands l'arrêtent, elle ne veut rien dire. -
Spørgsmål til den gamle reform - Gym
ForumindlægHej alle, I 2003 startede jeg på en matematisk gymnasial uddannelse - Jeg droppede ud i midten af 2.g. Siden da har jeg taget en HF, og er godt i gang med HD på CBS - Foruden har jeg selvfølgelig en del erhvervserfaring. Jeg har ved et tilfælde fundet et studie som jeg enormt gerne vil ind på ... -
Problemstillinger i den danske revolution?
ForumindlægHej - hvad kan problemstillinger være, med hensyn til den danske revolution? -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Mangler dagbogsnedskrivninger el. lign. der viser betydningen af bilen/togets fremkomst.
ForumindlægSom titlen siger mangler vi en dagbogsnedskrivning eller lignende (måske en film), der viser betydningen af jernbanen eller bilens opfindelse. Vi skal nemlig "Undersøge dets fremkomst og belyse hvordan det var et gennembrud". Vi har valgt samfundsfag og engelsk, vi bruger samfundsfag i... -
Gode emner til Årets AT 2013 EMNE? "Kampen for det gode liv"
ForumindlægHej Jeg er i den nød situation, at jeg ikke har valgt en emne endnu, da jeg slet ikke har noget interessant og spændende emne jeg kan komme på. Vil i ikke være søde at hjælpe mig , og kommer med nogle gode forslag? og hvordan problemformuleringen fx. ku' se ud? Tak på forhånd' ... -
Hjælp til stx start... Plzz
Forumindlæg.... -
HJÆÆÆÆÆLP !!
ForumindlægHeeej Folkens jeg er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om cubakrisen. Nogle der kan fortælle mig kort om den kolde krigs forløøb . For har ikke rigtig styr på det :S Taaak på forhånd hilsen Cathrine :* -
grammatik -
Forumindlæghvorfor skal "i" (oversat til jeg på dansk" være med stort på engelsk? -
Hæve fag til A-niveau?
ForumindlægHej Jeg skal snart på gymnasiet og jeg ønsker studieretningen: Mat A fysik B Kemi B. Mit spørgsmål er så: Kan jeg både hæve fysik og kemi til A-niveau eller er det kun muligt at hæve et af fagene?? -
Prestige
ForumindlægHvad betyder prestige? :-) -
stress! projektopgaven!
Forumindlægproblemstilling: hvorfor er det så problematisk at have en nationalfølelse i dag? projektopgaven skal være på 20 sider. hvilke ting kunne jeg komme ind på, udover definitioner af nationalfølelse osv. har virkelig brug for hjælp! bare fyr løs.
