Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18961 til 18980 af 47925
-
Forskel på sonate og menuet.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til musik eksamen og ét af emnerne er wienerklassiken. Mit spørgsmål lyder på: Hvordan kan jeg se forskel på om det er en sonate eller en menuet? Håber, at en eller anden kan hjælpe! -
Noter på outline?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med min eksamen i engelsk, men kom en smule i tvivl om man egentligt må skrive noter på sin outline ligesom på din synopsis i dansk?? Tak på forhånd:)) -
Differentiation af en lineær funktion
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: Redegør for hvordan en lineær funktion differentieres. Jeg har prøvet at redegjort dette, og jeg har vedhæftet dokumentet. Vil lige høre, hvad i synes? -
Det besale i matematik
ForumindlægJeg vil høre om hvad der er virkelig vigtigt, at kunne til skriftlig matematik eksamen i folkeskolen, som giver 100% garanti for at jeg består? Jeg skal op her til sommer, og vil gerne være forberedt. -
Hjælp mig med en formel!?
ForumindlægHejsa Alle Sammen...Sidder og grubler... Jeg skal bruge en formel til noget kemi, men har kun fysik/kemi enkeltfag, så kan ikke den formel de skal bruge til dette...Prøver at forklare...Vi skulle måle en sikkerhedsafstand på hhv alfa, beta og gamme-stråling, sikkerhedsafstanden er 17, da det er e... -
godt og blandet fys opg
Forumindlæghej jeg ar lidt svært ved følg. opg. 4.c og 5.bfra denne side:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-7-2.pdfjeg har også lavet de fleste andre spm men ved bare ikke om det er rigtigt så hvis I har en lille halv time til overs ville det være super hvis I gad at hjælpe mig... -
Økonom uddannelse
ForumindlægHey jeg har lige afsluttet HF eksamen og har et gennemsnit på godt 6,3 og ønsker at uddanne mig til økonom jeg er rimlig god til matmatik (karaktere 10) men har klaret mig rimligt dårlig i folkeskolen (gennemsnit 4,9) kort sagt skal jeg opgive min drøm og at være økonom eller skal jeg holde fast ... -
Karakter i matematik 1-årigt
ForumindlægHej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ? -
Ved ikke hvad jeg skal vælge:(
ForumindlægHej alle sammen, Vi skal til at begynde på vores studieretningsprojekt, men jeg har INGEN idé om hvad jeg skal skrive i. Håbede lidt på at der er nogen der kunne komme med nogle gode forslag... Min studieretning er Matematik A, kemi B og fysik B På forhånd tak -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Årskarakter klage - vigtigt!
ForumindlægHey alle derude - jeg håber I alle sammen nyder den "lille-ferie". Jeg har, som så mange andre, netop fået offentlliggjort mine årskarakterer. Jeg er 2g'er og afslutter fysik, kemi og engelsk. Jeg har desværre fået uretfærdige karakterer i to af fagene. Jeg har aldrig stået i en li... -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: [email protected] -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har taget matematik på b-niveau, og skal bruge det, når jeg søger ind på videregående uddannelse.Uheldigvis dumpede jeg til skr. eksamen - jeg fik 5. Men jeg har 8 i skr. årskarakter og 8 mdt. årskarakter og mdt. eksamen. Gennemsnitligt set er det jo over 6, men regnes faget overhovedet for b... -
Årskarakter som eksamenskarakter
ForumindlægDet er sandt at de fag man ikke har været til eksamen i, og kun har fået en årskarakter i, tæller som en eksamenskarakter, ikke?? Altså hvis man f.eks. har fået 10 i mundtlig dansk, så tæller den med som en "eksamen" i snittet for eksamenerne, ikke?? Eksamenssnittet og årskaraktersni... -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i 1. hf nu, og vil gerne søge ind på medicin efter supplering efter 2. hf. Når (hvis..:b) jeg søger optagelse på medicin, er det så kun mit eksamensgennemsnit fra 2. hf jeg søger med? Og når jeg supplerer med matematik A og fysik og kemi B, skal de fag "kun" være bestået? Eller... -
Er det tilfældigt hvilken binding metaller vælger?
ForumindlægI kemi og fysik fik vi at vide at de mest lette mettaler vil få lov til at vælger først for exempel: AgNO3+ HCI= AgCl + HNO3. spørgsmålet er så er det tilfældigt hvem går sammen med hvem. jeg ved at + går sammen med - men er det tilfældigt hvilke par der blive lagt sammen, hvis nej er der så ... -
Lukrets - haven og venskabet
ForumindlægEr der nogen, der har gennemgået lukrets eller rettere epikurs syn på FYSIK og SJÆLEN i Old? Mine noter er nemlig ret mangelfulde og jeg synes det er ret svært at forstå, så hvis der er nogen der har en god forklaring på det væsentligste eller nogle noter, der ligger nemlig ikke nogen så vidt j... -
At beregne massen af kobber
ForumindlægHejsa, har sådan en opgave som jeg er gået fuldstændig i hold med. Men det er nok ligeså meget fordi jeg har stirret mig blind på det. Det lyder således : Beregn massen af en 3,0 m lang kobbertråd med en diameter på 1,8 mm. Har så fundet andetsteds i fysik bogen at kobbers densitet er 8,93 g/cm3.... -
Radioaktivitet
ForumindlægHejsa allesammen..Siddwer li og laver fysik aflevering, og det er egentligt ik vildt svært, men er bar ik sikker på jeg har forstået d rigtigt??Spørgsmål:Radonisotopen 220Rn henfalder ved a- henfald (alfa) med halveringstiden 55,3 sekHvor meget af en oprindelig portion 220Rn er tilbage efter 4 ga...
