Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 18981 til 19000 af 27879
-
DIO powerpoint - Indvandring
ForumindlægHejsa! Jeg skal i morgen op til en øve eksamen i DIO med mit emne, Indvandring af Danmark siden 1960'erne. Jeg er derved meget i tvivl om hvilke slides jeg burde lave, da der er så mange forskellige hos de andre, samt nettet har ikke decideret de store eksempler. Nogen hjælp at hente? Mvh -
HHHHJJJJJÆÆÆÆLLLLPPPPP!!!!
ForumindlægHEEJ :) jeg skal finde et emne til min stil . vi har fået et billede hvor der er en balkon med en masse mennesker på som står og kigger . min opgave er så at skrive en historie om hvordan det var hvis jeg også stod der dengang og hvad vi kiggede på . altså problemet er at jeg ikke kan finde ud at... -
løsning af andengradsligninger+ afstandsformlen
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig eksamen d. 6.6 Er der nogle der har en god disposition over emnerne "andengradsligninger/løsning af andengradsligninger" samt "afstandformlen mellem to punkter og cirklens ligning"?? Fx, i hvilken rækkefølge i ville fremlægge det, og hvilke ting i ... -
essay(?) og 20'ernes visioner
ForumindlægHJÆLP! jeg skal skrive et ESSAY om 20'ernes skønhedsidealer og visioer. Jeg skal inddrage Tom Kristensens "Landet Atlantis" og Filippo Marinettis "Futurismens Manifest". Jeg er med på at jeg skal skrive noget om futurisme og ekspressionisme, men hvordan undgår jeg at det b... -
Haster!!!
ForumindlægHej, jeg har en fremlæggelse for til imorgen og jeg har valgt at skrive om Commonwealth og Canada som hører sammen. Men har et lille problem, prblemet lyder således: Jeg har valgt disse emner: -Historie -Forhold til England -Situationen i dag Problemet er i: Situationen i dag.. Nogen som vil... -
krisen i Mellemøsten?
ForumindlægJeg sidder og læser til historie eksamen, og sidder lige i øjeblikket med emnet mellemøsten. Jeg vil gerne kunne fortælle lidt om hvad der sker i mellemøsten for tiden, men har ikke fulgt med i nyheder og kan ikke rigtig finde noget på nettet. Er der nogen der kort kan informere mig om dette, ell... -
Bolig og ungdom
ForumindlægHej folkens. Jeg skal lave et teknologi projekt, hvor jeg har overemnet Bolig og ungdom .Det er fordi vi skal lave en projektbeskrivelse. Jeg har fokuseret at arbejde med undermenet helbred . Er der nogen der villle være søde at hjælpe mig med en problemformulering til emnet. Nogen der kan lave... -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling f... -
Hjælp til SRP problemstillinger.
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal til at forberede noget til min SRP. Jeg har fået til opgave at starte på lidt problemstillinger, men jeg har altid været rigtig dårlig til problemstillinger.. Mit emne er Ku Klux Klan og skal skrive i engelsk historie. Er der nogen der kan hjælpe mig med lidt idéer til pr... -
Fertilitet og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive SRP i fagene Historie A og Biologi A. Jeg ville høre om der evt. var nogen af jer, som havde skrevet/skal skrive i samme emne? Jeg kunne nemlig godt bruge lidt hjælp til materialer og kilder, hvis i evt. kender nogle gode bøger om p-pillen samt kvindefrigørelsen. Har i ... -
Hvordan læser man op?
ForumindlægHvordan er det smartest at læse op til en religionseksamen? -til de religiøse emner altså. Jeg læser selvfølgelig tekstene, men er det ikke dumt at begynde at gennemanalysere dem, når man ikke kan trække lige den alligevel? Jeg tænkte på at skrive morale og sådan noget ned, så jeg hurtigt kan fin... -
forslag? farver
ForumindlægHejsa allesammen (: ! Jeg er ved at skrive min 24 timers AT opgave lige nu under emnet: farver. Det ene af mine fag er: Biologi. Men hvordan kan jeg lige flette de to sammen? Jeg skal esvare spørgsmål, som: Hvad er farver (men selvfølgelig i realation til biologi) Har I nogle ideér? -
Kemisk analyse, distributation af elektrisk energi og energi og forbrug.
ForumindlægHey, Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi (9. klasse), men jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogle som vil svare på ;D Skal lige siges at jeg stinker til fysik/kemi ;/ 1. Hvad er kemisk analyse ? 2. Hvad er energi og forbrug ? 3. Hvad er distributation af elektrisk energi ? Håber... -
årsprøve engelsk!
ForumindlægSkal op til årsprøve imorgen i skriftlig engelsk b- niveau. Er der evt. nogen der har været oppe, og som ved hvilke emner man kan vælge imellem? Vil nemlig gerne lige være lidt forberedt da jeg skal forsvare et 12 tal overfor min lærer..:( tak på forhånd samt held og lykke ved det grønne bord ... -
Kilder til forbrug og identitet? SRP
ForumindlægJeg skal snart til at begynde på min SRP, og jeg har valgt emnet: Forbrug og identitets dannelse i det senmoderne samfund. Fagkombi: Samf+Eng Til dette står jeg og mangler tekster. Gerne engelske tekster, som kan analyseres. Samfundsmæssige artikler kunne også være nyttige. Hvis der sidder... -
Ich habe Arno gesehen
ForumindlægHej, alle. Jeg er til 24-timers eksamen - og er lidt i tvivl om jeg har fortolket teksten: "Ich habe Arno gesehen" rigtigt? Jeg har trukket teksten i emnet Liebe. Er der nogle, der har læst den, analyseret den osv.? For så kunne jeg måske godt tænke mig at se, hvordan I har forstået de... -
Induktion/elektromagnetisme
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik/kemi eksamen på torsdag! Skal liige have styrer på nogle forskellige emner? Hvad er Induktion? - hvad hælper det - spændingen? evt. nogle eksempler på forsøg. Hvad er elektromagnetisme - er det kun når fx. en blødt jernkerne, bliver magnetisk når der løber strøm igennem d... -
Noter!!
ForumindlægHej allesamen!! JEg skal op i historie som min næste og næstsidste eksamen på det lede gymnasium.. Jeg vil høre om der var nogle, som sidder inde med notater til følgende emner: - Den russiske Revolution - Kina, efter den sidste regerende kejser til ca. 1980 via kommunismen med Mao Zedong i spi... -
HO - franske revolution og demokrati
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg skal snart til at skrive HO (historieopgave) og jeg har valgt emnet: Den franske revolution og vejen til demokrati i Danmark. Jeg vil bare utrolig gerne ha hjælp med min problem formulering!! Jeg skal have et redegørende, analyserende og diskuterende spørgssmål! ... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p...
