Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18981 til 19000 af 154719
  • Kuldioxid

    Forumindlæg
    Hvad er kuldioxid?
  • Optagelsesprøve til gymnasie

    Forumindlæg
    Hej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?...
  • Galileo Galilei

    Forumindlæg
    Hej allesammen har lige et sprørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. På hvilken måde repræsenter Galileis opdagelser et nybrud i videnskabelig forstand ? Tak på forhånd :-)
  • Saltvand

    Forumindlæg
    Hvis nu man skal bruge saltvand til et forsøg, men hvis der ikke er saltvand i fysiklokalet, hvordan kan jeg så lave saltvand?
  • Hvordan beregner man bølgelængde i vakuum?

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man bølgelængde af lys i vakuum? tak på fprhånd.
  • hvorfor er der neutrale neutroner inde i atomkernen?

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvorfor der er neutrale neutroner inde i atomkernen?
  • NV

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en NV raport. og spørgsmålet lyder: Beskriv tre selvvalgte vedvarende energiformer ud fra både et kemisk, biologisk og samfundsmæssigt perspektiv Kan i hjælpe mig??
  • Forstærkningsfaktor

    Forumindlæg
    Hvad kan man sige om denne graf? Det jeg forstår er når omega bliver større bliver forstærkningsfaktoren mindre? Er der mere man kan sige ud fra grafen?
  • Civilingeniør og Astronom?

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne være Astronom. Kan jeg være en civilingeniør i kemi og Astronom. Vil det hjælpe mig at have en ingeniøruddannelse for at være astronom?
  • Tællemetode- hjææælp

    Forumindlæg
    På en hylde står der 8 matematikbøger, 7 fysikbøger og 5 kemibøger på hvor mange måder kan man vælge to bøger heraf om to forskellige emner?
  • Forsøg til radioaktiv stråling?

    Forumindlæg
    Vi har i denne uge naturfagsprojekt, og vi har valgt at snakke noget om radioaktiv stråling. Vi skal lave et forsøg, men vi ved ikke helt hvilket, er der nogle som kender nogle gode forsøg?
  • studieretninger? - Til jer der gå/gik på gym

    Forumindlæg
    Hejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det?
  • Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet?

    Forumindlæg
    hjælp Hvordan påvirkes mennesker af radioaktivitet? tak på forhånd <33
  • SRP: Jeres Emne?

    Forumindlæg
    Hvad skriver I om i SRP? Jeg ved at en del 3g'ere skriver SRP her op til jul, så lad os dele det med hinanden... Jeg skriver om reaktionskinetik i mat og kemi. I mat kommer jeg ind på seperation af de variable og mere indviklede differentialligninger, i kemi er det nogle forsøg med enzymer ...
  • Hvorfor doper man ikke silicium med gruppe II/VI grundstoffer?

    Forumindlæg
    Hej. Angående n/p-type halvledere og doping. Jeg har prøvet at søge lidt på nettet men må indrømme at jeg stadig ikke helt forstår, hvorfor man ikke doper silicium med gruppe II eller VI elementer/grundstoffer. Ville dette ikke resultere i to ledige elektroner eller to huller og dermed øge ledni...
  • Hjælp mig med at vælge uddannelse!! Kom med forslag, del din viden og erfaringer! :)

    Forumindlæg
    Hej, Jeg står og skal vælge uddannelsesretning, men har ingen idé om hvilken retning jeg skal vælge, da min interesser er meget brede og forskellige. Jeg interesser mig for: Historie Matematik Programmering Biologi Kemi Jeg har derfor indtil videre tænkt på at læse: Historie Arkæologi Programmeri...
  • Tjek din censor ud v. 2010

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg kan ikke finde nogen tråd for i år, så jeg starter den her ud. Post jeres censorer, hvis I efterlyser lidt intel om dem ligesom jeg. Eller bare gerne vil vide om de er søde. Mine eksempler: Ditte Skelboe - Frederiksborg Gym og HF - Har hun tilfældigvis en Ph.D i Antonio Gaud&iacute;...
  • Brændværdi

    Forumindlæg
    Hvad skal jeg sige om brændværdi til eksamen? Jeg forstå ikke hvad det er jeg skal fortælle om det?
  • Hvad hedder dette tegn?

    Forumindlæg
    &theta; Hvordan udtales det / hvad bruges det til?
  • Reducer

    Forumindlæg
    Hej hvordan reduceres dette udtryk? 5&radic;(a^2*d^5*a^3)