Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18981 til 19000 af 47925
-
"hjælp"
ForumindlægJeg skal op til fysik i morgen, har trukket i dag så det er 24timers forberedelse. Er der nogle der helt præcis kan fortælle mig hvad de følgende emner er? Big Bang Blå- og rødforskydning Hubbles lov Jeg har læst en masse på det, men synes ikke jeg har et ordentligt svar? Måske nogle kunne hjælpe... -
går rundt og tvivler
Forumindlægjeg er begyndt på htx denne her år og jeg skal til noget så kaldt so prøven før jul, så det nærmere sig.. jeg skal lige først sige at jeg har et andet etnisk bagrund ...jeg vil bare gerne ved hvordan det forgår i det hele taget..altså få man karkter for det og hvis man få nul i for eksempel da... -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså... -
computer til forberedelse??
ForumindlægHej allesammen Må man gerne have Computer med til forberedelse (eksamen i religion) -
Mundtlig Dansk Råd/Tips
Forumindlægnogen der har gode råd til mundtlig dansk eksamen? :-) -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen? -
-3 ?
ForumindlægHvor ringe skal man være for at få -3 til en mundtlig eksame ? -
Hjælp - det haster.
ForumindlægHey alle:) Jeg går i niende klasse. For nogle dage siden, snakkede jeg med min Uu-vejleder og hun sagde at jeg er gymnasie klar. Men alligevel går jeg tit og er bekymret, over om det bliver for svært. Eller kan jeg klare det eller dropper jeg ud efter en måned? Jeg ville virkelig gerne t... -
Hjælp til achimedes
ForumindlægDer var ikke nogen i fysik forum, der kunne hjælpe med dette opgave, håber at i kan hjælpe mig.. En 12 cm tyk isflage med et areal på 20 m^2 flyder på havet. Isens densitet er 0,92 g/cm^3 og vandets 1,03 g/cm^3 a) Hvor dybt synker isflagen? b) Beregn den brøkdel af isflagen, som er under va... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
A niveau fag på gym.? hvad synes i?
ForumindlægJeg sidder her og eksperimenterer lidt med mine kommende fag på gymnasiet. (: Jeg har sådan rimelig styr på det meste, mangler at finde ét fag på A niveau, men hvilket et? Jeg står og skal vælge imellem: Engelsk, Fysik, Kemi eller Tysk. Hvad vil i råde mig til? Hvis i har nogle erfaringer som i k... -
Bioanalytiker
ForumindlægJeg har planer om at søge ind som bioanalytiker efter endt gymnasie tid, men kunne se på www.ug.dk, at de ikke kører efter kvote systemet, og er så i tvivl om hvordan jeg finde ud af hvad gennemsnittet osv. skal være.. Skal man ringe derind, eller er der nogen der ved om man kan se det et eller a... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP næste år, og er i tvivl om hvad jeg skal skrive om? Jeg skal allerede begynde i sommerferien og læse op til emnet, men ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om og i hvilke fag. Jeg skal i hvert fald skrive i Matematik A, men ved ikke hvilket andet fag, jeg skal indd... -
Alfa- og beta partikler
ForumindlægHej, Jeg er en pige fra 9. klasse. Vi har lige nu om radioaktivitet, og er ikke helt inde i det. Vi skal lave to ordkort til imorgen om alfa- og beta partikler (Til dem der ikke ved hvad ordkort er, deler man det sådan her op: Hvad er det?, Hvilke egenskaber har det? Eksempler og en Sammenlignin... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
Matematik på universitet(DTU,KU)
ForumindlægJeg har står og skal vælge studie, men jeg er faktisk lidt i vildrede. Min force er klart indenfor fysik og matematik, men jeg ved ikke helt hvilken videregående uddannelse, der passer mig. Jeg har set, at DTU har en matematikuddannelse (mat og teknologi) og jeg undrer mig egentlig over hvad fors... -
Vedr. sygeeksamen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg står i den ubehagelige situation, at min far er blevet meget syg. Han fik hjertestop dagen før, jeg skulle op til en eksamen lidt før sommerferien. Af den grund kunne jeg ikke komme til eksamen og er derfor blevet tildelt en sygeeksamen. Han er kommet sig igen i løbet af ... -
hvordan får man -3?
ForumindlægJeg står endnu en gang i en pænt rådden situation med min sidste eksamen. der er givet udtryk for vi kunne gennemføre eksamen på dansk, men nu en dag før eksamen, har vi fået besked på at gøre det på engelsk. eftersom vi alle har læst på dansk, er det næsten umuligt for os at kende alle termerne...
