Biologi

Vedr. sygeeksamen

18. august 2019 af Christiansen132 - Niveau: C-niveau

Hej Studieportalen!

Jeg står i den ubehagelige situation, at min far er blevet meget syg. Han fik hjertestop dagen før, jeg skulle op til en eksamen lidt før sommerferien. Af den grund kunne jeg ikke komme til eksamen og er derfor blevet tildelt en sygeeksamen. Han er kommet sig igen i løbet af sommerferien, men nu har han lige fået sit 2. hjertestop og ligger pt. i koma. Lægerne ved ikke, om han klarer den, og jeg er helt fra den, og alt det her sker SELVFØLGELIG igen lige før min eksamen. Jeg ved ikke, hvad skal jeg tænke i forhold til noget. Det eneste jeg ved er, at jeg ikke kan komme til den eksamen, jeg skal op til i morgen - jeg vil være der for min far, hvis disse er hans sidste dage.

Mit spørgsmål: Er det overhovedet muligt at komme til en 2. sygeeksamen, eller får man så bare automatisk -3? Der er tale om en C-niveau eksamen på STX.

Bedste hilsner

Christian


Brugbart svar (4)

Svar #1
18. august 2019 af ringstedLC

Det er ikke en "ubehagelig situation", - det er da forfærdeligt. Skriv omgående til skolen og meddel, at du ikke kommer pga. det nye hjertestop. Og så glemmer du bare den eksamen for en tid og er 100% sammen med din far. Der er ingen eksamen, der er så vigtig.

Vær stærk - god bedring!


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. august 2019 af MetteSimi

Først og fremmest er jeg rigtig ked af at høre alt det, der foregår i dit liv lige pt. Jeg ønsker dig alt det bedste i forhold til din far, jeg er sikker på, at han nok skal klare den! <3

Jeg står faktisk i en lignende situation ... Det er ikke HELT så slemt som dit tilfælde, men jeg kunne godt tænke mig at vide, om det overhovedet er muligt at få 'tildelt' to sygeeksaminer i 3.g?

Mvh. Mette


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. august 2019 af DrNielsen

Det er en meget valid grund og jeg er næsten sikker på at du selvfølgelig vil blive kompenseret uden at bruge nogen eksamensforsøg på det!


Skriv et svar til: Vedr. sygeeksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.