Matematik

Hvordan foregår matematik B

11. september 2016 af JV16 - Niveau: B-niveau
Hej folkens!

Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig

Går på 2.g handels - hhx

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. september 2016 af LilanKahn (Slettet)

Du kan komme op i hele pensum.


Brugbart svar (1)

Svar #2
11. september 2016 af sjls

Som #1 siger, kommer du op i både 1.g og 2.g pensum. Faktisk er det 1.g pensum, der fylder mest (i hvert fald til den skriftlige eksamen), men der er også en del 2.g pensum. 

Hvis du har viljen til at forbedre dig og kigge tilbage i dine 1.g noter og bøger, kan du sagtens komme højere op på skalaen.
Men det kommer til at være meget svært for dig at følge med i matematik B i 2.g, hvis du ikke har styr på 1.g stoffet endnu. Jeg vil derfor stærkt anbefale dig at bruge din tid på at få ordentlig styr på det først.
Men efterhånden som du bliver bedre til 1.g matematikken, bliver 2.g matematikken nemmere. Det er jo trods alt bygget op, så alt det, du lærer i 2.g, er udvidelser af det i forvejen kendte 1.g matematik.


Svar #3
11. september 2016 af JV16

Altså hvordan forgår eksamen ? Er ikke særlig god til feks ligninger og reducktion men er det noget vi får tid til at lave mår vi trækker det ? Og hvor stor er chancen for at trække matematik hvis i ved det

Svar #4
11. september 2016 af JV16

Altså hvad skal man snakke om ? Feks vi siger jeg trækker reducktion hvad skal jeg så Feks sige ?

Brugbart svar (1)

Svar #5
11. september 2016 af sjls

Det står under 4.2 Prøveformer i bekendtgørelsen for matematik B på HHX som i linket.

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=152537#Bil21

Du kommer ikke bare til at trække ét emne, som du så skal snakke om. Du trækker et overemne, hvor der vil være nogle underspørgsmål, som du skal komme ind på.

#3 Er ikke særlig god til feks ligninger og reducktion men er det noget vi får tid til at lave mår vi trækker det ? Og hvor stor er chancen for at trække matematik hvis i ved det

Det er lidt svært at løse differential- og integralregningsproblemer, hvis du ikke har basalt kendskab til ligninger og reduktion. Så - igen - vil jeg anbefale dig at kigge tilbage i dine gamle bøger og noter fra 1.g og prøve at få styr på de ting, som du har svært ved.

Chancen for at trække matematik til eksamen er ret stor, da der både er mulighed for mundtlig og/eller skriftlig eksamination. Dermed sagt er det dog også muligt ikke at trække matematik overhovedet.


Svar #6
11. september 2016 af JV16

Så vi får et overemne og derefter vil der være underspørgmål som skal løses hvilket er det jeg skal snakke om ik ?

Brugbart svar (0)

Svar #7
11. september 2016 af sjls

#6

Til den mundtlige eksamination får du senest en uge før alle de spørgsmål, som du kan trække til eksamen. Til selve eksamen trækker du så et overemne med nogle tilhørende underspørgsmål om emnet. Underspørgsmålene er typisk ikke opgaver, der skal løses, men i stedet redegørelser for emner, beviser der skal udledes eller forklaringer om anvendelsen af forskellige begreber. 

Her er et godt eksempel på nogle eksamensspørgsmål til den mundtlige eksamen i matematik B (det er godt nok STX, men princippet er nok det samme på HHX)

http://www.matematikfysik.dk/mat/andet/mundtlig_eksamen_13-y_foreloebig.pdf


Svar #8
14. september 2016 af JV16

må man bruge computer til at løse spørgsmålene ?


Svar #9
14. september 2016 af JV16

skal man løse alle de spørgsmål på 20 min ???? eller er det bare et spørgsmål eller lidt flere man kan komme op i ? 


Brugbart svar (0)

Svar #10
14. september 2016 af sjls

#8

må man bruge computer til at løse spørgsmålene ?

Du får jo spørgsmålene at vide senest en uge, før du skal til eksamen. Så ja, i den tid må du gerne bruge alle hjælpemidler, du kan komme i tanke om. Også computer og internet.

#9

skal man løse alle de spørgsmål på 20 min ???? eller er det bare et spørgsmål eller lidt flere man kan komme op i ? 

Til selve eksamen trækker du ét af de spørgsmål, du i forvejen har fået udleveret og - formodentlig - forberedt dig på.
Så får du 30 minutter (jeg er ikke sikker på, om internettet ekslusiv kommunikation må bruges her) til at forberede en disposition til din fremlæggelse (den har du sandsynligvis allerede lavet derhjemme, og så skal du bare skrive den over på et andet stykke papir for at få lov at tage den med ind). 


Svar #11
14. september 2016 af JV16

vent hvis jeg forstår det rigtigt så får jeg en liste med de ting jeg kan komme op i eller får jeg selve spørgsmålet en uge før som jeg kan forbedre mig i og eller får jeg hele listen og så til eksamen trækker jeg en af dem feks hvad er liniær funktion og så skal jeg forklare det ? 


Skriv et svar til: Hvordan foregår matematik B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.