Fysik

Bestemme afstand fra opsendelsespunkt og nedslagspunkt

11. maj kl. 12:14 af Mismis123 - Niveau: A-niveau

Hej jeg er igang med at skrive en opgave om raketter hvor jeg har lavet et vandraket forsøg. 

Jeg er nu nået til opgavne som lyder: Undersøg om den del af bevægelsen, der passer til betingelserne for fri bevægelse i tyngdefeltet, med rimelighed passer på modellen ovenfor. Beregn afstanden mellem opsendelses- og nedslagspunkt og sammenlign med målingen.

Jeg har dog lidt problmer med at find eud af hvordan jeg beregner afstanden mellem opsendelsespunktet og nedslagspunktet. 

Håber en kan hjælpe mig:) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj kl. 12:25 af ringstedLC

Vedhæft et godt billede af opgaven og det beregnede!

Svar #2
11. maj kl. 12:38 af Mismis123

Lav et forsøg med en vandraket og mål position som funktion af tiden ved en videoanalyse. Mål afstanden mellem opsendelses og nedslagspunkt.  Undersøg om den del af bevægelsen, der passer til betingelserne for fri bevægelse i tyngdefeltet, med rimelighed passer på modellen ovenfor. Beregn afstanden mellem opsendelses- og nedslagspunkt og sammenlign med målingen.

Jeg har lavet en graf i loggerpro via videoanalyse, men kan dog ikke oplode den så har atget et billede af den sat den ind i et word dockument. 

Vedhæftet fil:Graf.docx

Svar #3
11. maj kl. 15:38 af Mismis123

Her er desuden resultater og data for forsøget: 59,98 frams på second Tryk; 4,4 bar Masse af raket + vand; 150g Masse af raket: 53g Afstand for raket: 35,8 m

Brugbart svar (0)

Svar #4
11. maj kl. 17:00 af mussi0140

Kan man bruge Afstandsformlen?

Skriv et svar til: Bestemme afstand fra opsendelsespunkt og nedslagspunkt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.