Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18981 til 19000 af 28854
  • De vigtigste elementer under den russiske revolution i 1917

    Forumindlæg
    hej , skal analysere nogle af de vigtigste elementer under den russiske revolution? nogle der har idéer ?
  • Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)

    Forumindlæg
    Hei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne...
  • Historisk kildekritik af Huntingtons civilisationernes sammenstød

    Forumindlæg
    Hvilken historisk metode skal man bruge på en teori, sådan som den huntington fremsætter? Kildekritik vil næppe være passende, og det eneste, man kan, er vel så at være kritisk og finde historiske begivenheder, der passer ind i teorien?
  • Episk fortæller

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad en episk fortæller er? Samt en implicit og eksplicit fortæller?
  • Kim fupz aakeson

    Forumindlæg
    Nogle der har læst Verdens uartigste dreng af Kim fupz aakeson?
  • Novelle!!! Hjælp!!!!

    Forumindlæg
    Hjælp, jeg skal skrive en novelle til i morgen. Novellen skal handle om unddomslivet, men det er jo et bredt emne, så hvad kunne det eventuelt være? HJÆLP!!!!!!!!!!
  • UTOPIER

    Forumindlæg
    hej ska skrive AT om utopier med fagene hist/old aner ikke hvad man kan skrive om. hjælp!!
  • hvordan ''tager'' man billeder fra en film?

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med en filmanalyse, dertil har jeg tænkt mig at sætte nogle billeder ind fra filmen, så mit spørgsmål er bare, hvordan gør man det??? Er den største anti-IT-idiot der findes :b På forhånd tak
  • emne valg

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en kronik eller en kommentar om et selvvalgt emne, som jeg har en holdning til. Men ved ikke helt hvad jeg kan skrive om, pls hjæælp!!!
  • AT WHAT!?!?!

    Forumindlæg
    hej jeg har meget brug for hjælp til AT, jeg har en opgave for hvor de spørge om hvad AT er, altså jeg ved godt at det er Almen studieforberedelse, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare det. har brug for al den hjælp jeg kan få. skriv hvad du ved om det. Tak hilsen ATidiot
  • disposition

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal i gang med at lave en disposition og ville lige spørge jer om hvad for nogle punkter der vil være gode ( hvad der vil være godt at skrive i en disposition) når jeg skal lave en disposition til en digt-analyse??
  • større skriftlig- kurder

    Forumindlæg
    hej jeg har overvejet, at vælge at skrive om kurder, som jeg ikke ved så meget om. jeg har hørt at der er mange ting, man kan skrive om. derfor spørger jeg jer, hvad er det vigtigste og godt at fortælle om?, som kan giv en god karekter. håber i vil give jeres mening, så jeg kan beslutte mig sn...
  • hjælp:S rettelse

    Forumindlæg
    N'goola blev fjernet fra sit hjem blandt de indfødte af soldater, da hun var meget ung. hun blev opdraget på en missionskole, og det var meningen, at hun og de andre skulle blive en del af det hvide samfund. nu boede hun på udkanten af dette samfund indtil hun blev fundet af sin far. hum mått...
  • Hvad er forskellen på Budskab og Morale?

    Forumindlæg
    Hej. Hvad er forskellen på Budskab og Morale?
  • Søren Kierkegaard Enten-Eller?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Er der evt nogen der har læst Søren Kierkegaards "Enten-Eller" og kan fortælle mig hvad den handler om, og evt også komme med nogle centrale citater fra den? På forhånd tak :)
  • Help ! :(

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give en tips at hvordan man skal starte og fortælle altså jeg skal op i mundtlig dansk på tirsdag og jeg ved overhovedt ikke at hvordan man skal starte at fortælle altså hvordan ska man komme igang?
  • Dansk stil , Meninger!

    Forumindlæg
    Hey alle (: Jeg ville høre om i ikke ville sige jeres mening om min stil?, og hvad i måske tror den ville give á karakter (: jeg håber i vil være så søde, at sige jeres mening, fordi jeg er lidt fortabt på denne stil? , om det skal skrives mere på eller hvad? Den glemte katastrofe 190...
  • Analyse and interpret?

    Forumindlæg
    Hvilke områder er det jeg skal indenom her?
  • God eller dårlig kilde?

    Forumindlæg
    Hej Alle! :) Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på fredag.. Jeg skal stille en god kilde over for en dårlig, MEN... Hvad er en god kilde og en dårlig kilde? Håber meget på noget hjælp, da jeg har prøver google osv..
  • AMish AT

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive om AMish i årets AT. Det overordnede emne er "Det gode liv" Jeg har lavet disse problemformuleringer. Problemformulering: Hvad opfatter Amish folket som det gode liv? Hvordan ændrer Rumspringa forholdet for det gode liv? Hvordan opretholder Amish folket der...