Dansk

Novelle!!! Hjælp!!!!

19. december 2017 af MartineLunde - Niveau: 9. klasse

Hjælp, jeg skal skrive en novelle til i morgen. Novellen skal handle om unddomslivet, men det er jo et bredt emne, så hvad kunne det eventuelt være?

HJÆLP!!!!!!!!!!


Brugbart svar (1)

Svar #1
19. december 2017 af annabella8971 (Slettet)

Druk/stoffer

Kærlighed

Valg af uddannelse

Om at føle at ingen forstår en

Puberteten

Osv. Du skal bare vælge det emne du føler interesant, du kan eventuelt tage udgangspunkt i dit eget liv?


Svar #2
19. december 2017 af MartineLunde

Kan det så også være sexisme eller går det mere i retningen af en samfundet?


Svar #3
19. december 2017 af MartineLunde

Hvordan opretholder man så handlingen hvis novellen skal være tosproget?

Og hvordan bliver man i genren, hvis det hele skal komme af en følelse? så går det vel i retningen af poesi!??


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. december 2017 af annabella8971 (Slettet)

Jeg ved ikke lige hvad du mener med at novellen skal være tosproget?

Altså så vidt jeg ved er en novelle bare en kort historie, så der er ikke så svært at holde sig til genren? Hvis du tænker på at jeg skrev "om at ingen forstår en", kan det være du vælger en hovedperson som netop har denne følelse. Det kan være handlingsforløbet er at hun kommer op og diskuterer med forældrene og venner om et eller andet. Man skal ikke skrive følelsen direkte, men mere hvordan hovedpersonen kan føle dette. Tænker du på kærlighed kan det være to mennesker som møder hinanden i de tidlige ungomsår, men sårer hinanden undervejs. Eller hvad ved jeg.


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. december 2017 af Stygotius

"....at hun kommer op at diskutere......"


Skriv et svar til: Novelle!!! Hjælp!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.