Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19001 til 19020 af 325233
  • Studentereksamen

    Forumindlæg
    Hej hvad betyder det helt konkret, at dumpe en studentereksamen? altså ved ik om det betyder, at du eksempelvis går hen og får 00 til en engelsk eksamen. Og kan derfor ikke bluve student
  • lidt øvelse

    Forumindlæg
    hej... jeg er klarer ambitioner om at blive rigtig god til tysk;) hårdt slid er derfor påkrævet, og tænkte om nogen lå inde med nogle grammatiske øvelser eller lign som jeg kunne prøve at løse, og derfor kunne en eller anden rette;)?
  • Hvad er store G på Mars?

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en rapport om Mars, og skal bruge konstanten store G i en formel. Jeg ved at store G på jorden er 6,67*10^-11 Nm^2/Kg^2 Men hvad er den på Mars?
  • determinanter

    Forumindlæg
    Jeg ved at det(a,b) = 5 Jeg skal så bestemme værdien for (2a,b). Jeg har ikke fået angivet andet. Og jeg er helt på bar bund, har forsøgt at beregne ting og sager, men kommer ikke frem til noget brugbart.
  • Cos - sinus ?

    Forumindlæg
    For et rektangulært bord ønsker man et areal på 2,8m2 og at den lange side er 1,2m2 længere end den korte side. Bestem bordets bredde? Skal jeg bruge cos-sinus for at løse opgaven ? Håber på svar!
  • hjælp mig med differentialligning

    Forumindlæg
    hej folkens! jeg sider her og har meget sværet ved at svar på en opgave som lyder: - vis at den anførte funktion s(t)= kvartratroden af ( (-t+10)^2-19 ) er en løsning til differentialligningen ds/dt=-kvartratroden af((s^2+19)/s).
  • partikler

    Forumindlæg
    I min bog står der, at partikler ingen udstrækning har og befinder sig kun et bestem sted. Jeg godt bølger er udstrakt i universet pga udvidelsen, men hvorfor er partiklerne ikke? og hvad mener de med at de kun befinder sig et sted
  • Instationær Bernoulliligning

    Forumindlæg
    Har nogle problemer med at finde denne ligning. Håber nogen kan hjælpe. Skal bruge den til at beregne kræften i en vandraket, og derefter accelerationen og ændring i massen, volumen og tryk. Hvis I har forslag til dette, er I også meget velkomne ;) Mvh
  • Hvorfor skal der være komma foran "og"?

    Forumindlæg
    Kære allesammen Hvorfor skal der være komma foran "og" i følgende sætning: Men er det ikke meget rimeligt, at studerende fra for eksempel Nordjylland får et sted at bo før dem, der allerede er i København, og som har et netværk i byen. Tak Vh Luppe
  • Beregne m og n af produkt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med en opgave, hvor jeg har lavet et mængdeberegningsskema, hvortil jeg har udfyldt reaktanternes kolonner, dog skal jeg beregne n for senere at kunne beregne massen af produktet. Problemet er bare, at kun er bekendt med M. Hvad gør man i et sådant tilfælde?
  • bioethanol

    Forumindlæg
    hej hvis jeg trækker biobrændsler til eksamen er det nok med at fortælle om lidt om biobrændsel hvordan det opstod og at der ikke snart er mere tilbage derfor vil man i fremtiden bruge og forællt kort om 1 og 2 generetion er endetlig bioethanol det samme sopm ethanol
  • Keynes vs. friedman

    Forumindlæg
    Hej alle. kiggede lidt herinde da jeg så en skrev at Keynes stod for finanspolitik og friedman stod for pengepolitik? Er dette ikke forkert, da jeg mener at Keynes stod inde for både finans og pengepolitik? Hvad mente de ? Er forvirret.. Hjælp Sara
  • Sproglig linie?

    Forumindlæg
    Hej Studi! Jeg har tænkt over at skifte til sproglíg linie pga. mat C. Jeg har brug for nogen der kunne hjælpe mig, med at finde uddannelser med de fag, som sprolig linie har! Det ville være kanon dejlig, hvis I ville hjælpe ;D På forhånd tak!
  • ....Forklar (??)

    Forumindlæg
    Heii Allesammen og godt nytår :) Er der en der kan hjælpe mig med dette spørgsmål, er virkelig gået i stå med den .. ? hvorfor forventer man ikke, at vand kan passere membraner og hvordan denne transport alligevel foregår ? håber der en en venlig sjæl , der havde tid til at hjælpe :) på forhånd t...
  • Alternativ Energi, problemformulering til i morgen

    Forumindlæg
    Hey Har valgt Alternativ Energi i et projekt forløb under overemnet "Bæredygtig udvikling" , jeg mangler dog lidt ideér inspiration til problemformuleringen. Er der nogle der har lidt ideér til, hvad det kunne være godt at komme ind på, og noget som er til at skrive om? Kunne være r...
  • Overvågning eller ej?

    Forumindlæg
    Bør der overvåges mere i Danmark i fremtiden end idag? Føler I jer overvåget, når I er i butikker? Føler I, at det hjælper, at der er overvågningskameraer i diverse butikker og tank-stationer? Hvad synes I i det hele taget om dagens Danmark med overvågning? - Er I for eller imod overvågning?
  • hjælp til excel - trække

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er ved at lave en simulation i excel. Jeg skal kunne ændre nogle konstanter, og trække i udregningerne. Men Hvis jeg prøver at trække, så ****er det hele op. Er der nogen der kunne kigge på det, og så se hvor fejlen ligger ?
  • Nulpunktsomsætning

    Forumindlæg
    Hvad skal omsætningen være for at indtjeningsbidraget bliver 0 (nulpunktsomsætning): følgende tal er givet: Omsætning: 100 mio kr, Dækningsgrad: 60 % Faste omkostninger: 54 mio. kr. Håber VIRKELIG at nogen vil hjælpe mig!!. Forhånd tak, KL
  • Nogen der vil rette min opgave? haster!!

    Forumindlæg
    Er der nogen søde personer der har lyst til at rette min SRO opgave på 6-7 siders brødtekst? Det vil være så sødt!! Jeg vil Sende den til jeres mail, så skriv jeres mail her! håber der er nogen der har lyst til at hjælpe mig!
  • Metode i fysik

    Forumindlæg
    Hej. I AT har jeg sammenlignet forskellige vedvarende energiformer, ved at se på hvor stort et energiudbytte de vil kunne give i DK. Herefter har jeg så konkluderet hvilken energiform, der vil være bedst. Hvad kalder man den metode hvor man sammenligner, og derefter konkluderer? Mvh Fabian