Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19001 til 19020 af 23766
-
Osmose
ForumindlægHej. søger en seriøs hjælp til min Bio A rapport. et af spørgsmålene går sådan her: Hvilken forskel er der på den molale koncentration - som man anvender ved frysepunktsænkning, kogepunktsforhøjelse og osmose - og den molære koncentration som vi normalt anvender i de naturvidenskabelige fag? n... -
Biologi
ForumindlægJeg har en biologi rapport for, og ville gerne have noget hjælp til at besvare nogle spørgsmål. Håber i vil hjælpe mig. 1. Hvordan tilføres energi til økosystemet? 2. beskriv energiens flow (transport) gennem økosystemet: 3.Hvordan forlader energien økosystemet? 4. beskrib kulstofs kr... -
industriel amylase og spytamylase
Forumindlæghej! jeg er ved at lave en rapport over et forsøg (Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase) hvor jeg har testet spytamylases effektivitet samt AMG-300 (industriel amylase). Industriel amylase er mest effektiv. Men så skal jeg svare på følgende: -Hvad er årsagen? (altså til at I. amylasen e... -
regneregler for differentialkvotienter! hjælp!!
Forumindlæghej, skal lave en rapport om differentialregning, men har brug for lidt hjælp... jeg er gået i stå ved de her spørgsmål om regneregler for differentialkvotienter. har især svært ved at gi eksempler, og jeg kan slet ik finde ud af nr 3 :( 1. Forklar hvad der menes med kontinuitet. Giv eksempler p... -
udvinding af olie fra kalk.
ForumindlægHej! Jeg står og skal aflevere en eksamens opgave på fredag, og er ærlig talt ikke gået igang.. Meget dumt! Jeg skal lave en rapport om udvinding af olie fra kalk og jeg ved ærlig talt ikke en skid om det! Nogen der ligger inde med en opgave jeg kan kigge på? STX opgaver helst :) Jeg havde tænk... -
Optisk gitter
ForumindlægJeg skal skrive en rapport over et forsøg, hvor jeg har brugt en diodelaser som lyser gennem et gitter. Så jeg har fået nogle ordener. Jeg har ved hjælp af gitterligningen beregnet diodens lambda. Jeg mangler kun mit teori afsnit, men jeg er helt blank på hvad jeg skal skrive. Jeg har præsenter... -
osmose
Forumindlæghej. jeg er igang med en rapport om osmose, og jeg har nogle 2 spørgsmål, som jeg ikke kan rode bod på.. vi har lavet et forsøg med at putte nogle kartoffel stykker ned i forskellige vandprøver fra havet, brakvand og sø-vand. Hvilken betydning har saltkoncetration for levende organismer ?... -
Procentvis afvigelse
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en rapport, hvor jeg skal beregne procentvis afvigelse. Jeg har en målt værdi, der hedder 52Hz og en tabelværdi, som er 34,19Hz. Når jeg regner den procentvise afvigelse ud med formlen: (målt værdi - tabelværdi) / (tabelværdi) * 100% giver det en procentvis afvigelse på... -
Hældningskoefficient - Joules lov
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive en rapport om joules lov, ud fra et forsøg. Hvor man opvarmer vandet, ved at variere 2 forskellige ting i to forsøg (Altså et i hvert) Jeg har nu lavet en (Temp , I2/A2) – graf, hvor jeg har indlagt tendens linje osv, hvor ligningen for tendenslinjen ... -
Online formelsamling
ForumindlægHej alle fysikelskere, Jeg kan hermed med glæde præsentere vores nye online formelsamling. Hermed er der nu mulighed for at henvise direkte til en formel, når der hjælpes med lektieløsningen i forummet. Der er læst korrektur på formelsamlingen men skulle I falde over en fejl, må I meget ger... -
HASTER Salg og service
ForumindlægMin veninde og jeg skal lave en større skriftlig opgave i Salg og service der drejer sig om vordingborg køkken. Vi skal Udarbejde en rapport til Adm. Direktør Hjalmar Hansen I en af opgaverne skal vi lave en Analyse af køkkenmarkedet (B2C / B2B / B2G) samt fremtidig realistisk ønskelig placering... -
Hjælp til projekt
ForumindlægMin veninde og jeg går i 8. klasse, og vi er ved at lave en rapport om Rybners gymnasium. Så hvis der er nogle der er ved at tage en STX på Rybners gymnasium, der ville være rigtig flinke at svare på følgende spørgsmål: 1. Hvad er det bedste ved Rybners gymnasium? 2. Hvad er det værste ... -
HJÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej derude. Jeg står med en rapport, og er i gang med at skrive teori. Under teori er der nogle emner vi skal skrive om. Blandt andet skal vi skrive: * Hvilken funktion har DNA i cellen? * Beskriv hvorledes en DNA-profilanalyse laves og elektroforeseteknikken Jeg er utrolig meget i tvivl om ... -
Afstemning af reaktionsskemaer!!
ForumindlægHej derude! Jeg er igang med en kemi rapport, og jeg er stødt ind i nogle problemer. Eftersom vi har en ualmindelig dårlig lærer, har han ikke forklaret hvordan man afstemmer reaktionsligninger. Jeg har nogle konkrete eksempler, og jeg ville blive meget glad hvis I gad hjælpe lidt, samt ko... -
undsøgelser om træer. Nogle træelsker?
ForumindlægHeeeej:-) Så min lærer har besluttet sig for at vi skal lave en rapport om træer eller planter. jeg har så valgt træet Birk. Vi skal i skoven på mandag (08.10-2012) hvor vi skal lave nogle undersøgelser. hvilke undersøgelse ville i finde gode at bruge vedrørende et træ og hvis i er rigtige ... -
Et indgreb i et ligevægtssystem (KemB)
ForumindlægHej! Jeg sidder lige og hygger mig med en kemi-rapport omhandlende ligevægtsloven. Min ligevægtsreaktion ser således ud: Fe3+ + SCN- (klar væske)<--> FeSCN2+. (rød væske) Jeg tilsætter så noget HP04 2- dinatriumhydrogenfosfat, der skulle reagere med Fe3+. Her ringer der så en klokke, for nå... -
Journal over forsøg med timer
ForumindlægJeg skal lave en journal over et forsøg med en timer. Der er et spørgsmål jeg ikke kan svare på, og håber der er nogen her, der kan prøve at hjælpe mig. Mit rapport som den ser ud indtil videre kan hentes her: http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=5540 Opgaven er: - Udregn hastigheden i ti... -
Syrebasetitrering opgaver
ForumindlægJeg har fået disse opgaver i en rapport som jeg har lidt svært ved da jeg har været syg i en uge. Ville være lækkert hvis nogle kunne hjælpe Det her er mine resultater af eddikesyretitreringen ? Beregn den stofmængde NaOH der er tilsat ved ækvivalenspunktet og find heraf den stofmængde, ... -
krater
Forumindlæghej :).. Jeg er igang med en nv-rapport og er ved en opgave jeg gerne vil have hjælp til.. jeg har et kraterdiameter på 25,05885m og (den berømte meteor nedsag, Barringer Kraterets) diameter er på 1200 m, så skal jeg finde ud af hvor meget det krat er større end min altså hvor mange procen... -
procent
Forumindlæghej :).. Jeg er igang med en nv-rapport og er ved en opgave jeg gerne vil have hjælp til.. jeg har et kraterdiameter på 25,05885m og (den berømte meteor nedsag, Barringer Kraterets) diameter er på 1200 m, så skal jeg finde ud af hvor meget det krat er større end min altså hvor mange procent...
