Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19001 til 19020 af 152759
-
Fremstilling af salt
ForumindlægHej :) Jeg kunne godt tænke mig at spørge hvad konklusionen kunne være til fremstilling af salt med materialerne Mg og HCl? Tak på forhånd :) -
vin SRP??
ForumindlægHej :) er igang med Srp og skal aflevere på mandag er der ikk nogen der har lavet en SRP om vin ? jeg har virkelig brug for hjælp er gået i stå. påhånd tak -
SRP-Mindste Kvadraters Metode
ForumindlægJeg har fået udleveret min srp-opgave i dag, men har problemer med nogle af tingene. Så ville være mega-taknemmelig hvis der var nogen der kunne hjælpe Min opgaveformulering lyder (matematiske del): Præsentér begrebet matematisk model og dertil hørende relevante begreber og metoder. Du skal redeg... -
tysk.
ForumindlægHvordan skriver man narkoman på tysk? :-). -
Standardtilstand!
ForumindlægHej alle Hvad skal jeg fokuser på når spørgsmålet lyder: - Kan en reaktion forløbe selv i standardtilstand ved 60 grader ? Tak på forhånd ! -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
navngivning
Forumindlægjeg kan ikek navngive stoffet: ring-H2C-CHCH3-CH3 se vedhæftet fil -
Sur eller basisk?
ForumindlægHvordan finder man ud af om en opløsning er sur eller basisk? fx. en opløsning med [OH] = 0,004 M ? Gerne med GOD forklaring :D Tak på forhånd.. -
Neutralisering af base med vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen. -
Optagelsesprøve (STX)
ForumindlægHej alle Hvad ville være smart at gennemgå mht. til Det periodiskesystem til en optagelsesprøve (STX) Hvad er det for nogle stoffer i det periodiskesystem der reagere dårligt og godt? På forhånden tak. -
Haster!! Mat B. Mundtlig eksamen i morgen.
ForumindlægHej jeg ville høre om man må tag maskine skrevet notater med ind til den mundtlig eksamen i matematik B. Da alle mine notater er maskine skrevet, er det nemmer for mig at printe det ud? -
Antal af ligander?
ForumindlægHej :) Har brug for jeres hjælp. Hvis jeg nu har metalionen Co2+ eller Ni2+, hvordan ved jeg så hvor mange ligander C2H8N2 (1,2-diaminoethan), der binder sig til hvert metalion? -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ?? -
Fe3+
ForumindlægHvad er navnet på Fe3+ og Fe2+? Jeg ved godt man kalder dem jern(lll)ioner og jern(ll)ioner, men er det bare det? Altså hvordan skal man sige navnet til en eksame, jern-tri-ioner eller jern-3-ioner? -
Er polære grupper og funktionelle grupper ens?
ForumindlægHej everybody :D Jeg har et spørgsmål omkring polære grupper og funktionelle grupper, om det netop er ens? -
gæring HASTERR!!!!
Forumindlæghej alle. nogen der vil hjælpe jeg skal til eksamen imorgen i fysik, og ved ikke helt hvad jeg skal vise af forsøg hvis jeg trækker gæring please er der ikke nogen der vil hjælpe på forhånd taaaak :) -
Fremstilling af alkohol - gæring
ForumindlægTil eksamen skal jeg kunne forklarer: 1) Hvordan et sukkermolekyle (C6H12O6) kan nedbrydes til to ethanolmolekyler og to CO2-molekyler. 2) Hvad der sker helt præcist i kolben og bægerglasset. - håber der er nogle derude der kan svarer på disse spørgsmål? :) -
Blanding af ...
ForumindlægHej :) Hvis jeg blander vand 50 ml og etahnol ml og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg så konkludere ? Og hvad nu hvis jeg blander 50 ml sprit og 50 ml benzin og lægger det op i et måleglas, hvad sker der så og hvad kan jeg konkludere ? Håber på hjælp :) -
organisk kemii
ForumindlægHej allesammen er der en der kan hjælpe med følgende opgave: Tre stoffer X,Y og Z har alle molekyleformlen C3H8O Jeg har tegnet strukturformlerne mangler at: Kogepunkterne for de 3 stoffer er : x= 10,8 grader Y=82,4 grader og Z= 97,9 grader b) tilordn hvert kogepunkt til en ... -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen
