Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 19021 til 19040 af 23766
-
International politik under den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål til min rapport: "Diskuter med udgangspunkt i relevant international politk teori, årsagerne til murens fald". - Jeg vil i den forbindelse høre om i havde nogle idéer til hvilke teorier man kunne bruge? Jeg har tænkt lidt på noget: hård til blød magt, o... -
Keplers 3. lov
ForumindlægHvordan kan jeg beskrive Keplers 3. lov (den harmoniske lov), med ordentligt sprog? - Jeg skal bruge forklaringen i en rapport, som de fleste burde kunne forstå. Jeg kan bare ikke komme på nogen nem forklaring: "En hvilken som helst planets omløbstid^2 er proportional med (middelafstanden t... -
Kogning af vand (NV-eksamen) teori??
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport til min Naturvidenskabs eksamen, om kogning af vand. Opgaven går ud på at jeg skulle koge noget vand, og gennem hele processen skulle jeg måle temperaturene, og derefter aflæse, hvormeget energi jeg havde brugt på at opvarme det. Mit problem ligger i at jeg skal sk... -
Genotype - hvad er det for noget narreværk?
ForumindlægHalløjsovs Har efterhånden søgt en del, vores pensum (i-bog) inklusiv, om genotype. Nogle steder står der blot det er gensammensætning, andre steder at det er det, som bestemmer individets arv og egenskaber og jeg har blot skrevet, at det sammensætningen af de enkelte bogstaver, som koder for... -
HJÆLP! Eksponentiel funktion - en karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til?
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål: En karklud har ligget på køkkenbordet fra kl. 12.00 til kl. 17.30. Hvor mange bakterier er det blevet til? Jeg har vedhæftet de informationer jeg har fået. Derudover har jeg regnet mig frem til at a-værdien er 10, b-værdien er 0,02 og x er 4,7 i... -
Miljøvurdering!!
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med jeg kan f.eks skrive under miljøvurdering i min rapport. jeg har lavet en dims til en gadelampe sådan så at lampen bliver tændt ligeså snart er en aktivitet til stede ellers er den slukket. Jeg kan godt skrive at den er miljøvenlig og med ve dbrug af den k... -
Hjælp, det haster virkelig.. Omhandler om et forsøg kald spyt spalter stivelse..
ForumindlægHej! Nogle biologi genier tilstede? Jeg sidder her med en rapport, og jeg var syg da de lavede forsøget og kan bare ikke komme frem til hvordan at de har fået de resultater: Hvordan kan det være at ved 37 grader, så får man en gul farve når man tilsætter Lod-kaliumiodid-opløsning i et glas de... -
Grønlandspumpen/opdrift
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive rapport omkring et forsøg jeg har lavet om opdrift. Under punktet "måledata" har jeg ikke skrevet nogen tal, da vi hverken målte nogen temperaturer, tid eller noget andet. Så nu ved jeg ikke hvad jeg skal skrive under punktet "beregninger"? For det je... -
PH i Ækvivalenspunktet - hjælp haster meget:(
ForumindlægHej, jeg ´skal aflv. en rapport om 'Calciumhydroxids opløslighed'. (jeg fortæller lidt kort om udførelse end jeg stiller mit spm. : Vi spænder en burette op, og fylder med 0,100M HCl. Vi udtager forsigtigt 50mL af den klare, mættede opløsning (Ca(OH)2 ), og hælder det over i en 250mL ... -
Landolts forsøg - afstemning af reaktioner?
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at skrive rapport omkring reaktionshastigheder hvor vi har lavet landolts forsøg, men har lige problemer med at afstemme nogle reaktioner. 1. IO3– + HSO3– --> I2 + SO42– 2. IO3– + HSO3– --> I&nd... -
Elektrolyse af vand, hjælp!
ForumindlægHej, jeg er en pige i niende klasse og jeg har en rapport for om elektrolyse af vand. jeg forstår overhovedet ikke forsøget, så hvis der er nogen der kan forklare mig, hvad elektrolyse af vand går ud på? hvordan bliver de to reagensglas fyldt, altså dem over elektroderne? og hvad sker der ved ele... -
Geometriske figurer vs. word?
ForumindlægJeg skal lave en rapport hvor jeg gerne vil tilføje nogle eksempler på hvad jeg vil bevise, og jeg vil efterspørger metoder/programmer til at lave geometriske figurer, som trekanter og firkanter / kvadrater, og "linier i specifikke mål" som jeg kan sætte ind i word. Hvis nogen kan hjælp... -
problemformulering
ForumindlægJeg har skrevet dette problemformulering til min NVG rapport "Jeg vil gerne redegøre for, hvordan CO2 indgår og optages atmosfæren og kuldioxid kredsløbet (dertil hører konvektion, absorption, eksitation, emission med) og hvilken effekt det har på den globale opvarmning. " Jeg har ik... -
Kemisk ligevægt
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om en øvelsen kemisk ligevægt. I øvelsen var ligevægten: Fe3+ (aq) + SCN- (aq) ? FeSCN2+ (aq) Men det der i virkeligheden var i vores ligevægtsblandingen var: Fe3+ NO3- SCN- FeSCN2+ Grunden til at man ikke skriver N... -
Redegør for den naturvidenskabelig revolutions kendetegn. Hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport i teknologihistorie, hvor jeg skal redegøre for den naturvidenskabelig revolutions kendetegn, og jeg har svært ved at komme i gang. Jeg skal anvende fagets tre vinkler; den tekniske vinkel, den samfundsmæssige vinkel og den filosofiske udvikling. Er der nogen der ... -
KEMI-eksperts - help ! (:
ForumindlægHeej..-' Jeg har fået til opgave at, skrive en rapport om - Drikkevarers pH og syreindhold. Jeg ved ikke om der er nogle som har prøvet dette forsøg, men jeg skal starte med at skrive: Noget om pH, og om hvordan vi har gjort.. Og hvad er meningen / ideén med at putte NaOH ned i drikkevaren?... -
Triglycerid-molekyler???
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige nogle spørgsmål til min rapport om fedtstoffer. 1)Hvor mange forskellige triglycerid-molekyler (simple og blandet) kan der dannes med de 3 fedtsyre; Palmitinsyre, stearinsyre og oliesyre? 2) hvad er forskellen på simple og blandede? 3) Er der nogle der kan reaktionss... -
Konvektion i CO2
ForumindlægKonvektion: "energitransport gennem partikelstrøm" forgår der i grunden konvektion i sammenhæng med CO2 nogen steder i naturen? er det ikke det sker når fossile brændsler brændes.. deres molekyler bevæger sig hurtigere, volumen bliver større, som forårsager CO2 gassen til at stige opad... -
"eksistens og entydighed" på engelsk - hurtig hjælp tak :)
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om eksistens og entydighed for løsninger til differentialligninger, og nu er jeg nået til at skrive det engelske resume, men jeg ved ikke, hvordan man siger eksistens og entydighed på engelsk? jeg synes at være nået frem til, at eksistens blot hedder "existence,"... -
Omsorgssvigt og mønsterbrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal hermed skrive en rapport i psykologi, hvorpå jeg skal referer to udvalgte case historier som hedder Anny Durmoster og Kenny vindsejl, de begge omhandler om en svært barndom med forskellige instition skift, men som har brudt den negative sociale arv gennem årene. Jeg skal dere...
