Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19021 til 19040 af 96602
-
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
salte
Forumindlæger der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,? -
AP
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tvivl om jeg på mit første karaktererblad vil få en karakterer for AP, jeg ved, at jeg vil få en karakterer i det, når jeg har været oppe til en test op til jul. Men vil der stå en karakterer ud for AP, når jeg engang får mit første eksamensbevis til december? :) -
Syrer/baser i hverdagen?
Forumindlæg -
HJÆLP...TAK
ForumindlægHey Jeg har lige et lille opgave, som jeg tumler med. (CH3CO) 2O + H2O → CH3COOH 1. Hjælp med at afstemme den. 2. En kort definition på hvorfor denne reaktion sker. Håber at i kan hjælpe, helst idag, skal nemlig aflevere den imorgen. mange tak -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
SRP emne - hvad synes i?
ForumindlægHej! Nu er det sådan at jeg inden så længe skal træffe mit endelige valg omkring emne til SRP, mine fag er Engelsk A og Historie A, men jeg er simpelthen kommet i tvivl om hvilket emne jeg skal skrive om. Derfor får i her mine to "forslag" - jeg ønsker ikke at i skal afgøre min beslu... -
Airbag? Idealgasloven
ForumindlægHey alle... Jeg har fået en opg. om at jeg skal beregne stofmængden af nitrogen i en airbag, og jeg har fået følgene opplysninger: V= 35 L - konstant P= 3 bar t= 50c = 323 K Kan jeg så ikke smide den ind i idealgasmodellen og berenge n, så det ser sådan ud 3bar*3,5(m3)=n*8,31*323K =3,91=n el... -
Nervesystemet
ForumindlægHej, Har 2 spørgsmål. Er der nogle forklaringer på hvordan paracetamol virker smertestillende? Her tænker jeg på nervesignaloverførsel... Kroppen har en mekanisme som kan regulerer temperaturen i den, men hvordan griber paracetamol ind i den mekanisme når man fx indtager det ved feber? Links... -
Methylrødt
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig hvilken tilstand disse stoffer er i, inden de reagerer med hinanden: C7H7O2N + C8H11N (reagerer med NaNO2)--> C15H15O2N3 Det er anthranilsyre og N,N-dimethyl-anilin som reagerer med NaNO2 og danner dermed methylrødt. Er der nogen som kan forklare mig reakti... -
hvilken farve?
ForumindlægHej, hvordan finder man ud af hvilken farve opløsningen bliver hvis man blander nogle bestemte stoffer sammen og de begynder at reagerer? (meget vigtigt til SRP) -
pH og [H3O+]
ForumindlægHej, nogen der vil være sød og hjælpe med følgende opgave? "nogle steder tilsætter myndighederne fluorid, F-, i drikkevand for at mindske angreb af karies i tænder. styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 * 10-4 M. Beregn [H3O+] og pH i en 0,0034 M NaF opløsning." Jeg har fundet... -
ENhed?? haster
Forumindlægja jeg skal sammenligne 2,6 μM og 100mg/L Men de har ikke samme endhed hvordan laver man det om så? -
essay eksperter? :)
ForumindlægSkal til at skrive et essay med udgangspunkt i emnet glæde! Har i nogle råd, tip, fif what so ever? Hvordan kan jeg score det gyldne 12-tal? :P -
Glykoprotein
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med min SRP og skal forklare den kemiske opbygning af EPO. Jeg har fundet ud af at EPO er et såkalt glycoprotein bestående af 165 aminosyrer. Jeg ved ikke hvor meget lærerne forlanger at jeg skriver omkring den kemiske opbygning. Desuden er det svært at finde litteratu... -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion? -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Atommasse og isotoper
ForumindlægHej, hvordan er det man beregner atommassen for isotoper?
