Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19061 til 19080 af 153151
-
Dansk (stil)
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til at skrive en dansk stil? Jeg skriver virkeligt dårligt, som i kan se her på mine sætninger. Når jeg skal skrive en stil, kan jeg for det første ikke finde på, hvad jeg skal starte med, hvad selveste historien skal handle om. Jeg har det svært ved at komme op med en hi... -
Hjælp mig please
ForumindlægHej! Jeg har fået en del opgaver som skal afleveres imorgen og jeg kan slet ikke finde ud af alle sammen. Jeg ville være rigtig meget taknemlig hvis i bare ville bruge 3 min på at kigge på spørgsmålene. Jeg har lagt et link til de 2 sider der er opgaver på.Opgave (8) g) og h) har jeg problemer m... -
Spektrallinjer
Forumindlæg1. Hvad kan man bruge spektralanalyse til? 2. hvor optræder spektralanalyse i Atomets historie? -
Kokain
ForumindlægHejsa Jeg skal redegøre for de funktionelle grupper i kokainmolekylet: Jeg ved, at molekylet indeholder 2 estere og en amin der gør den basisk. Er disse de funktionelle grupper? Derudover skal jeg redegøre for dets opløselighed, og her har jeg faktisk intet litteratur overhovedet at støtte mig ti... -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
Regneregeler for differentialregning
ForumindlægHej med jer alle, Jeg skal føre bevis for de regneregeler for diffrentialregning som står i min formelsamling. De er som følger: f(x)=lnx f'(x)=1/x f(x)=e^x f'(x)=e^x f(x)=e^kx f'(x)=ke^kx f(x)=a^x f'(x)=(a^x)*lnx f(x)=1/x = x^-1 f'(x)= -1/x^2 = -x^-2 f(x)=rod(x)=x^(1/... -
Hjælp, jeg er al for træt
ForumindlægKan I hjælpe mig brugere? Jeg er bare så træt, og orker bare ikke hverdagen længere? Jeg har været smilende førhen, men ligenu er jeg bare træt, og min dag er bare fuldstændig ødelagt Kan I hjælpe mig med gode råd? Jeg ved, det handler om disciplin! -
abstract
Forumindlægnogen der har lyst til at rette min abstract? This paper explains about the keywords of the multicultural society, this happens by using some social concepts, whit that follows there a perspective to the late modern society. Since the purpose is to elucidate what the cultural society is, and w... -
HASTER MEGET!!
ForumindlægHej alle sammen.. Håber i kan hjælpe mig.. Jeg skriver fortiden SSO som så mange andre i landet :-) Og har derfor lige nogle spørgsmål... Jeg tror ikke rigtig jeg helt har fat på hvordan man analyserer historiske tekster.. altså førstehåndskilder. Er der nogen der kan give nogle råd til det?? ret... -
Tak for hjælpen
Forumindlæghejsa alle sammen...Jeg har de sidste to tre uger været herinde meget og har fået hjælp til en masser omkring min SSO, og så vil jeg lige blære mig med at nu er jeg færdig og jeg synes den er blevet rigtig god(nu må vi se hvad censor synes tihi)Men tusind tak for hjælpen alle sammen...(men bare f... -
Strukturreform
ForumindlægJeg skal lige høre, om der evt. sidder nogle rundt omkring, der skal skrive SSO i samfundsfag?Jeg skal selv skrive om strukturreformen, men har lidt vanskeligt ved at få indsnævret emnet yderligere.Jeg påtænker at inddrage noget omkring nærdemokratiets vilkår efter reformen, samt de økonomiske fo... -
Har brug for hjælp hvad angår grammatisk rettelse!
ForumindlægHej!Er der nogen der er god til rettelse af grammatik/dansk, jeg sidder nemlig med en SSO, og er færdig med den. men mit svage punkt er at jeg ikke er god til dansk grammatisk, er der nogen der vil kigge på min opgave?Jeg håber der er nogen der vil virkelig hjælpe mig, og når jeg har fået hjælpen... -
Egyptisk bureaukrati
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive min sso i denne uge, og jeg skal skrive om egyptisk bureaukrati under Ramses d.2. Jeg skal komme ind på skrivernes rolle, hvordan magten var fordelt og hvordan riget var bygget op. Jeg har et par gode bøger med kilder, men man kan jo ikke få for mange,... -
er der en dansklærer til stede???? need help...
Forumindlæghej \n\njeg er 3g's elev og igang med at skrive sso jeg er færdig med at besvare min problemformulering men har brug for en dansklærer der kan læse den og evt skrive den om til at bedre dansk sprog hvor der er mere sammenhæng og mening med det jeg har skrevet. Altså opgaven mangler simpelthen... -
Hvilke problemer kan indvandrere stå over for?
ForumindlægJeg var ikke sikker i hvilken kategori jeg skulle vælge, så jeg valgte samfundsfag. Jeg er i gang med at lave en SSO (Større Skriftlig Opgave), og i min problemstilling var en af spørgsmålene "Hvilke problemer kan indvandrere stå over for?", jeg troede jeg kunne finde mere om emnet,... -
Diskussion af jødeaktionen 1943?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SSO (Større Skriftlig Opgave), og i den forbindelse har jeg fået et "spørgsmål", der lyder: Endelig ønskes der en diskussion af jødeaktionen i 1943 - og hvilken rolle der har fået i den dansk/jødiske historiefortælling. Her er jeg bare ret meget på ... -
Hvornår er det snyd?
ForumindlægJeg har i dag fået min SSO problemformulering udleveret. Min lærer har så valgt en skriftlig kilde jeg tidligere har analyseret til døde (dog på et andet gymnasium) og tænkte derfor om jeg kunne genbruge den besvarelse for at vinde tid? I bekendtgørelsen står der blot at det regnes som snyd, hvi... -
politisk regulering og kontrol med de globale markedskræfter
ForumindlægHej alle Mit spørgsmål handler om hvorvidt politisk regulering og kontrol af de globale markedskræfter er en fordel for u-landene. Jeg har styr på argumenterne for at det er en fordel men jeg har svært ved at finde nogen at henvise til når jeg skal argumentere for at det ikke er en fordel. Er... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægHej jeg er som så mange andre igang med 3.g SSO... jeg skriver om antabus. På jeres side har i en opgave, hvor der er en der har fremstillet antabus, ud fra ækvivalente mængder og ikke ækvivalente mængder. Jeg har fulgt den samme fremgangsmåde men har brugt ikke ækvivalente mængder. Men ved ikke ... -
modernisme og "Den kroniske uskyld"
Forumindlæghej er igang med min sso opgave, og er stort set færdig med den, men mangler dog at inddrage en anmeldelse: www.litteratursiden.dk/sw9131.asp og diskutere iforhold til den litterære modernisme nybrud, og jeg må sige at jeg er helt blank på det område. så ville lige høre om i kunne med nogle idee...
