Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19081 til 19100 af 96602
-
Breddegarder - længdegradder, index error, HASTER
ForumindlægHEJ Er der nogle, der kan hjælpe med at lave opgave 1? Jeg er stuck og forstår det på ingen måde og skal have lavet det indenfor 3 dage. -
Ufuldstændig og fuldstændig forbrændinger af organiske eller uorganiske stoffer
ForumindlægGælder det, at for organiske stoffer så vil der ved fuldstændige forbrændinger dannes CO2 og H2O. Men ved ufuldstændige forbrændinger dannes der ikke CO2? Men i stedet for kan det være carbon, carbonmonoxid, vand osv.? Ved forbrænding af uorganiske stoffer, for eksempel metaller, gælder det, at d... -
Fysik dispositioner
ForumindlægHej. Jeg mangler dispositioner til 'Radioaktivitet' og 'Der er noget i luften' (forurening) Jeg er SÅ blank i fysik, men min lærer bliver ved med at sige "jeg forventer en del af dig, du kan mere end du tror", så det ligger et stort pres på mig. indtil videre har jeg... -
syntese spørgsmål
ForumindlægDibenzoylethylene is dissolved in dichlormethane in a 250 mL roundbottomed flask equipped with a magnetic stirrer and a pressure equalising dropping funnel with a CaCl2 gurad tube, and bromine in dichloromethane is added dropwise over a period of ca. 30-45 minutes. After stirring for 45 minutes, ... -
Tværfaglig Eksamen
ForumindlægHej, Jeg har trukket "Teknologiens betydning for menneskers sundhed og levevilkår" til vores fællesfaglige projekt opgave eksamen. Har i nogen gode ideer til underemner inden for det? Jeg kunne godt tænke mig at have om "Alkohol produktion" og hvordan alkohol påvirker kro... -
Bøger på medicin
ForumindlægHej kære brugere! Er der nogen, der ved, hvilke bøger, man skal bruge til 1. semester på medicin på KU? (Helst de danske udgaver) På forhånd tak -
Ubestemhedsrealtionerne
ForumindlægOi. Er der nogen der kender noget god littertaur omkring kvantemekanik (mere specifik Heisenbergs ubestemthedsrelationer (dette være sig bøger såvel som websider). Bruger det til projekt. Leja -
Fysik noter???
ForumindlægHej alle sammen Jeg søger nogle noter omkring jordskælv til fysik, er der nogen som sidder inde med nogle gode noter omkring emnet?HilsenSasha -
Biologi - gået i stå!
ForumindlægHej SP Nu er jeg igang med en biologi aflevering og jeg er simpelthen gået i stå ( jeg har været i gang med denne opgave i flere timer ) Jeg mangler dog det sidste spørgsmål og jeg er på bar bund håber nogle kan hjælpe mig opgaven: Sigtdybden er et standardiseret mål for van... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Er det drikkeligt?
ForumindlægHej Jeg har i et forsøg titreret HCl(aq) med en koncentration på 0,10 M med en NaOH opløsning på 0,100 M Altså en titrering af en stærk syre med en stærk base. Jeg har ingen oplysninger om hvor meget HCl der var, kun at der skulle 10 ml NaOH til at opnå en pH på 7 På et tidpunkt opnås en pH på 7... -
hvad hedder de?
Forumindlæghvad hedder de her; Ag2S Na2S Na3PO4 Ag3PO4 -
SU i sommerferien efter studie??
ForumindlægHej. Da jeg er færdig med HH til sommer og dermed ikk vil modtage SU i de følgende måneder derefter har jeg et spørgsmål til jer...! Hvis man evt. tildmelder sig gymnasiet efter sommerferien vil man vel stadig modtage SU, efter sommerferien kommer man til de første 3/4 dage af gymnasiet hvor man ... -
aktivitet
Forumindlægjeg skal lave en opg: bestem aktiviteten fra 1g U-238? nogen der kan hjælpe?? -
Temperatur koefficient
ForumindlægNogen der tilfældigvis har databogen hvori man kan finde jerns temperatur koefficient?PLEASE? -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
Afgangsprøve
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til afgangsprøve (9.klasse) i fysik, og vi er allerede begyndt at forberede os, ved at repetere forsøg!Nogle af emnerne som vi skal kunne:MagnetismeElektromagnetismeInduktion+VekselstrømSyre/BaserSalteKernefysik/RadioaktivitetMit spørgsmål er, om nogen kunne komme med et for... -
Hjælp søges!!!
ForumindlægHej... Søger hjælp til følgende:Renten er 1,25% pr. måned og der pålægges rente hver måned1) Motorcyklet betales i 3 rater: 1. rate på kr. 10.000 betales nu (købstidspunktet) 2. rate på kr. 5.000 betales om 3 måneder 3. rate på kr. 2.500 betales om et år 2) Motorcyklet betales med 12 månedlige ra... -
ethanols bindingstype
ForumindlægHej med jer! Er der en af jer der kan fortælle mig hvad ethanols bindingstype er? ionbinding, kovalent binding eller polær kovalent binding? Tak på forhånd :-) -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg søger ind på farmaci i år på KU, men mit snit ligger på 5,0 uden bonus. Der står inde på ug.dk at der er et fast karakterkrav på 6,0. Er der en chance for at jeg kan komme ind?
