Søgning på: srp historie fysik. Resultater: 19101 til 19120 af 36784
  • Haster haster! Darwin His og Bio -Hjælp

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og bøvler med AT problemformuleringen. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan formulere et overordnet spørgsmål til mine underspørgsmål. Indtil videre har jeg: Hvordan kom Darwin frem til evolutionsteorien? (Her skriver jeg om rejsen med Beagle og om at han sender fossiler o...
  • hvad er forskellen på indefra og udefra syn inden for religion?

    Forumindlæg
    Hej ! Er der nogen der helt konkret kan forklare hvad forskellen på udefra og indefra syn er? Jeg forstår det sådan, at hvis man f.eks. har en tekst fra koranen, så er det et indefra syn fordi man går ind og tolker problemstillinger ud fra religionens synsvinkel. Hvorimod hvis man har et udefrasy...
  • Globalisering og medier

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed...
  • Dansk stil .. Hjæælp

    Forumindlæg
    Hej, alle sammen! Jeg ved det lyder dumt, men hvad er forskellen mellem en dansk stil, og en novelle? Håber i kan hjælpe. .. Da jeg har brug for jeres hjælp, så hurtigt så muligt :D
  • Eventyr.. :D

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Kan nogle af jer komme i tanke om et eller andet eventyr, som handler om en, der skal dø, og hvor der er nogle, som ofrer sig for et eller andet? Ligesom Kongesønnerne.. Det ville være dejligt, hvis I kunne. På forhånd tak! :-)
  • Spørgsmål om kildekritik...

    Forumindlæg
    Hvordan afgøre man, om en tekst er et dokument (hvor der ikke er en tendens) eller en beretning (hvor der er tendens).Fx. "Opråb" fra 2. verdenskrig.. hvordan afgøre med det?
  • Det virker ligetil?

    Forumindlæg
    Nu har jeg læst at næsten alle her har fået 10 i old! er det virkelig så nemt at gå til old? Jeg ligger selv på omkring 9 (det er hvad jeg harr fået i standpunkt og årskarakter + 2 ud af 3 prøver. I den 3 prøve fik jeg 10)
  • hævnen dramafilm

    Forumindlæg
    Hej folkens, jeg sidder og er ved at analysere filmen "hævnen".. genren er drama, hvad vil det sige?
  • HASTER--HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har brug for hjælp til finde noget kort og konkret om kvindernes stilling i samfundet med særlig fokus på deres situation og rettigheder, hvad angår uddannelse, arbejde og politik i løbet af 1800-tallet. Jeg ville også spørge, om der er nogen, der lagt en opgave/projekt om kvi...
  • Edgar wird mich holen

    Forumindlæg
    Har glemt min bog i skolen og skal lave et resume af den tekst i alles klapt nogle der kan hjælpe? :)
  • de ti bud - under emne

    Forumindlæg
    Vi skal lave projektopgave med De Ti Bud som overskrift. Hvad kunne et emne muligvis være. Som høre under et af de ti bud.. PLEASE hjælp!
  • Forklaring på symbol af ørn i nazi-verdenen

    Forumindlæg
    Hvilken betydning ørnen havde som symbol for de tyske nazister?
  • HJÆLP! Skole noveller?!

    Forumindlæg
    Jeg har trukket emnet: Skole til dansk-mundtlig eksamen og jeg kender ikke nogle noveller/digte som handler om skole???!!! Er der nogle der kan hjælpe mig ?
  • perspektiv

    Forumindlæg
    Hej alle. hvis nu jeg skal perspektivere til Barack Obama om de sorte og dengang.. altså racisme og slaveriet dengang hvor mlk også levede.. hvad kan man så sige nu som er godt og relevant :) /Signe
  • TERROR I IRLAND - ENGELSK!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen, og jeg skal aflevere disposition til mundtlig engelsk i morgen. Jeg har om terrorisme i Irland, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige noget om. Nogen der kan hjælpe mig?!
  • Stærke og savge sider

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Håber der nogle som kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive til stærke og svage sider til et produkt som hedder this water. This water er kildevand med smag. Men der bliver kun brugt narturlig ting i deres produkt. Ind til videre har jeg skrevet følgende: Stærke sider ...
  • bøjning af adj. og oversættelse af 1 sætning

    Forumindlæg
    Hejhvad hedder "komplicerede" på tysk? og hvordan oversætter man denne sætning?:...også ser man hele situationen gennem hovedpersonens øjne.Tak på forhånd
  • A journey - Eksamensstil

    Forumindlæg
    Jeg har også været oppe idag og tænke på om i havde lyst til at kigge mit essay igennem og give en vurdering.
  • Tysk personbeskrivelse , rettet - feedback?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået feedbask fra denne stil 1 gang og har nu genrettet den. Hvis en har tid og lyst, ville det være dejligt med noget feedback igen. Tak.
  • Metode religion (samfundsvidenskab)

    Forumindlæg
    Nu er jeg på bar bund igen: Jeg skriver i Engelsk og religion om et litterært værk. I engelsk anvender jeg hermeneutikken, og i religion bruger jeg religionssociologien. Men hvad hedder denne metode i religion, som naturligvis skal være samfundsvidenskabelig?