Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19121 til 19140 af 27879
-
Forsøg om UV-stråling
ForumindlægHej! Jeg skal op i stråling til eksamen og jeg har derfor valgt at tage UV-stråling (hvordan det "fungerer" og påvirker menneskekroppen) som underemne. Hvilke forsøg vil være relevante for vores emne? Vi har i forvejen et forsøg med UV-perler, så ikke et forsøg der viser at UV-stråli... -
nato
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om NATO i mit SRP. Formålet med dette forum er hvis der er andre som har valgt dette emne at evt. komme i kontakt med jer for at udveksle viden, litteratur ect. Så skriver i om NATO så svar gerne på dette indlæg og skriv også gerne hvad din problemformulering omhandl... -
HJÆLP TAK! Kreativt Produkt Til Engelsk Fremlæggelse??!
ForumindlægHej Jeg er pt. igang med en fremlæggelse i engelsk, med emnet ''Canadian Culture.'' hvor jeg fortæller om: Forskellige traditioner i Canada, sprog, kunst og økonomi. Jeg er meget på bar bund i, hvad mit kreative produkt skal være. Mange tak på forhånd. Hilsen Ida -
Prøve i matematik - tips/fif?
ForumindlægHej! Jeg har prøve imorgen i matematik. Vi må kun bruge blyaant og viskelæder, ingen hjælpemidler, heller ikke lommeregnger. Har i eksempelvis nogle gode formler, som er god at huske, til prøvem? Emnerne som bliver nævnt i prøven: - Pythagoras' læreseøning - Sinus, Cosiunus &... -
SRP - modeller
ForumindlægJeg er igang med min 3 års opgaven. jeg skal skrive i afsætning som hovedfag og markedskommunikation som 2 fag. jeg er godt igang med afsætningsdelen men aner ik hvilke modeller fra markedskommunikation jeg skal bruge.. Mit emne handler hovedsageligt om branding og hvorn man arbejde med Lovemark... -
Analyse af essay - men hvilket?
ForumindlægJeg har trukket emnet "Essay, blog og klumme" til dansk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg vil analysere et essay, og har researched lidt her og der på gode essays, men vil gerne have mere inspiration før jeg tager min endelige beslutning. Er der nogen som kender et godt essay, som vil... -
Terapi analyse
ForumindlægHjælp folkens.. sider med en psykologiaflevering og kan ikke lige få fat på vores lære da det jo er ferie;) Har et problemer med hvordan jeg skal analysere/kigge på denne pdf.. det er inden for emnet terapi hvor vi arbejder med psykoanalysen, kognitiv terapi og gestalt terapi.Så nogle der kan g... -
Naturfagsprøve - Strålings indvirkning
ForumindlægHej Vi skal til eksamen i naturfag, og vi har fået emnet "Strålings indvirkning på levende organismers levevilkår". Vi ved ikke helt hvad vi kan lave under prøven, så vi vil derfor gerne spørge, om i har nogle gode forsøg, modeller eller undersøgelser, som vi kan bruge og lave under p... -
Global opvarmning.
ForumindlægHej, er der nogle, som sidder med nogle ideer eller forslag angående nogle forsøg, som man kunne vise til emnet "global opvarmning" ? Jeg ville virkelig blive glad, hvis der var, da jeg har søgt mange steder, men det gav ikke nogle resultater. Så mon ikke nogle af Jer klogehoveder ha... -
Eksamensopgave 2000 (htx)
ForumindlægHej, Jeg sidder og koger lidt i fysik A eksamensopgaven fra år 2000. Den indeholder emnerne varmepumpe, campingvogn, defibrillator og vægt, og mit ønske går på, om der er nogen flinke individer, der har lyst til at uploade besvarelserne, så jeg kan komme lidt videre. På forhånd tak -
hjælp industrialiseringen
Forumindlæghej :) jeg er i gang med at skrive 2. års opgave, og synes ikke rigtigt jeg kan finde nogle gode hjemmesider, så hvis der er nogle der kender nogle gode hjemmesider, må de meget gerne skrive til mig. Eller hvis de har nogle gode emner til det eller noget. er virkelig på bar bund, så HJÆLP!! vh ... -
Forslag til tekst til dansk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har været så heldig at trække det perfekte samfund som emne i dansk mundtlig eksamen, men jeg har endnu ingen tekst at gå op i. Jeg tænker sicence fiction genren ville nok passe meget godt ind, og jeg foretrækker noveller, da jeg ikke er så vild med at anelyse kortfilm eller sagprosa. Mang... -
Hjælp! Projekt og produkt!
ForumindlægHej :) mig og min veninde skal snart til at lave vores projekt. vores overemne er "Magt og afmagt" og vores emne er "slaveri". Vi har lavet alle vores Hv-spørgsmål osv. men vi ved ikke rigtig hvad vi skal lave som produkt. Har i nogen ideer? (det er 9.klasses projekt) ... -
Naturgeografi aflevering!
ForumindlægJeg sidder her med en slutning på et emne, og har tabt tråden en smule! Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej med disse spørgsmål, så jeg kan komme igang. 1.) Hvilken betydning for luftens temperatur har det om en vind er tør- eller fugt adiabatisk og hvorfor? 2.)Hvordan dannes jetstrømme? -
SSO i psykologi
ForumindlægJeg har valgt at skrive i psykologi med emnet reklamepsykologi i min SSO om lige godt en månned. Jeg skal derfor til at vælge nogle problemstillinger. Jeg har tænkt på at jeg kunne prøve at forklare reklamers virkemåde på folk ud fra et psykologisk sysnspunkt, men har svært ved at formulere e... -
borgerligt tusmørke analyse
Forumindlæg• Hvordan passer værket ind i emnet Tendenser i samtiden? • Hvilken genre er ”Borgerligt tusmørke”? • Definér fortællertype • Hvilket ”Danmarksbillede” tegner Simon Fruelund i romanen? • Hvad siger romanen om samtidens værdier, omgangsformer ... -
trekanter
ForumindlægHejsa folkens, er kommet til et emne i bogen som omhandler trekanter, opgaven lyser sådan: om en spids vinkel v gælder, at sin v=0,35. Bestem cos V og tan V Tak på forhånd, bare et generalt spørgsmål, da vi har om det lige nnu og har ret svært ved det :) -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og skal begynde med emnet funktioner. Har læst en del om det så jeg kan være forberedt. Har kigge på nogle opgaver på nette om det. Den ene opgave ser således ud: Grafen får en lineær funktion, f går gennem punkterne (2,7) og (5,13) Find forskriften for f Er der... -
Overvågningssamfund i SRP
ForumindlægHej. Jeg har besluttet, at skrive om overvågningssamfundet og analyse George Orwells 1984. Dog har jeg problemer med at finde ud af hvad jeg helt konkret vil have med i min problemformulering, og hvad jeg primært vil fokusere på i opgaven. Er der nogen, som har skrevet om samme emnet, som ... -
Interview
ForumindlægHej alle... Jeg og to andre piger har projektuge, og vi har om "Fattigdom i verdens rigeste land. Vi er allerede godt i gang, men vi har lidt problemer med at finde en person, vi kan interview, vdr. vores emne. Er der nogle der har gode og realistiske ide'er? Heidi
