Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19121 til 19140 af 24857
-
Hjælp til Trekanter og højde
ForumindlægNogle der kan hælpe med opgave 5 a. http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100831_mat_C_hf2.ashx Jeg har siddet i mange t... -
Bjergdiagram
ForumindlægHej i d) under "fremstilling af et kunstigt sødemiddel" (jf.link) skal man beregne hvor meget base man har. Jeg har så fundet ud af at man skal sige 1-0,2 = 0,8 altså 80 %, men hvor skal man netop gør det for den grønne kurve og ikke den grønne for den rammer også pH 7 og man får at... -
Analyse af tv-nyheder
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal lave et skriftligt oplæg om hvordan et nyhedsindslag fortæller en nyhed. jeg skal i mit oplæg gør rede for hvordan nyheden fortælles og hvilke virkemidler der bruges både mht. kamera lyd og ord. Min analyse skal fylde mindst 2 sider... Jeg har fundet en nyhed på dr1... -
Hvornår er det snyd?
ForumindlægJeg har i dag fået min SSO problemformulering udleveret. Min lærer har så valgt en skriftlig kilde jeg tidligere har analyseret til døde (dog på et andet gymnasium) og tænkte derfor om jeg kunne genbruge den besvarelse for at vinde tid? I bekendtgørelsen står der blot at det regnes som snyd, hvi... -
Tysk SSO
ForumindlægHej Mit navn er Klaus går på HH og vi har fået afvide at vi skal skrive SSO i tysk, og hvis der er noget jeg ikke dur til så er det Tysk skrifteligt, Og det er en som skal afleveres før jeg kan gå videre til 3år derfor står jeg lidt i et dilemma, men heldigvis slipper jeg for tysk på 3år,Men for ... -
Dansk Rap - L.O.C.
ForumindlægHej Studieportalen, Vi har i øjeblikket musikprojekt, hvor vi skal lave et skriftligt produkt. Jeg har så om L.O.C. baggrund, og jeg kan ikke rigtig finde andet end der er på wikipedia, hvor der står hvor han har spillet, hvilke grupper han har været i etc. Jeg ville bare lige høre om der var ... -
Engelsk karakter
ForumindlægHej Håber der er en der kan hjælpe!! Jeg er i øjeblikket ved at tage enkeltfag på vuc for at bestå adgangskravene til en videregående uddannelse. Jeg tager kun de fag jeg skal bruge og altså ikke en fuld hf. Jeg gik for længe siden på gymnasiet, men valgt at droppe ud i 2. g, jeg nåed... -
Hjælp!!
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Uddannelser-til-voksne/Overblik-over-voksenuddannelser/Almen-voksenuddannelse/Proever-og-eksamen-avu/Centralt-stillede-skriftlige-proever-i-avu/~/media/UVM/Filer/Udd/Voksne/PDF11/111212%20AVU%20Matematik%20skriftlig%20proeve%20niveau%20D%20opgavesaet.a... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
Reaktionetik og orden?
ForumindlægHvis man skal påvise at en reaktion er af 1. orden, kan man tegne koncentrationen som funktion af tiden på et enkeltlogaritmisk papir, og deraf konkludere at det er en 1. orden hvis man får en ret linie. Mit spørgsmål lyder så: kan man istedet for at tegne det ind på et enkeltlog papir, bruge sin... -
haster!
ForumindlægHey ! :D jeg skal meeget snart have de skriftlige eksamener i folkeskolen.... er der noget der tilfældigvis kender et link til almene spørgsmål og opgaver til matematik, geografi og retstavning? sådan noget i stil af, hvilken stavemåde er rigtig: ridser, risser, ridsser eller: 7*7*6=? eller: Hvad... -
VØ - Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har været til skriftlig eksamen i dag, og jeg har ca. 45-55% rigtige svar ift. spørgsmålene, som udgør 100% i alt. Er der nogen der kender karakterfordelingen eller ved om denne karakterfordeling er gældende? -3 = 0 - 15 00 = 15 - 30 02 = 30 - 45 4 = 45 - 65 7 = 65 - ... -
Korrekturlæsning af tysk stil
ForumindlægHej SP, Jeg er ikke en haj til tysk, derfor har jeg valgt at henvende mig herinde, i håb om at der en hjælpende hånd at hente. Stilen er afgørende for om jeg får 4 eller 7 på studenterbeviset i skriftlig tysk, så derfor ville jeg sætte pris på hvis nogen gad at bruge fem minutter af deres tid på ... -
Reaktionsskema
ForumindlægHejsa.. Er løbet ind i noget kemi jeg ikk lige ka finde ud af.. (dumme sproglige!)håber der er en, der gider hjælpe mig med det..? :)H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca++ (håber det ka læses uden hævet og sænket skrift!)Hvordan skal reaktionsskemaet afstemmes..? 2H3O+ + CaCO3 -> CO2 + 3H2O + C... -
Spektroskopi
ForumindlægHej...Jeg er igang med at lave nogle opgaver i spektroskopi, så ville høre om der var nogen der sad med gode noter, så man kunne få styr på det inden eksamen... Jeg har specielt svært ved at fortolke NMR-spektre.. er ikke helt fortrolig med koblinger og koblings konstater osv. hvis der er nogen d... -
Samfundsfag? Råd?
ForumindlægJeg har en skriftlig opgave, som går udfra en artikel om Happy Slapping.. Så har vi fået nogle opgaver, og jeg er ikke specielt god til sådan noget.. Nogen råd?Her er opgaven:1. Gør med udgangspunkt i bilaget rede for, hvordan it-teknologien forandrer vores kommunikation. Nogen råd hvordan jeg k... -
Hjælp til forståelse bio/samf
ForumindlægHej, Jeg skal i gang med min SRO, men jeg har lidt besvær med at forstå den første del af spørgsmålet. Det lyder sådan og er med fed skrift: Redegør for, hvorfor der opstår vandmangel som følge af klimaforandringerne og redegør med udgangspunkt i et konkret sikkerhedspolitisk problem for, hvilken... -
kort oversættelse
Forumindlæghej,her er en del af min skriftelige opgave. plz hjælp, da jeg ikke har så meget styr på de her oversættelser..:DOpgave 5 Oversættelse) J’ai des problèmes avec mon article Nous rentrons à la maison à 8 heuresMartine parler avec des femmes Tu as une idée? Lad os se fjernsyn! (er det ikke noget med... -
Terminsprøve og årskarakter?
ForumindlægHejsa I hele 3g har jeg fået 10 i skriftelig matematik - men nu skal vi have terminsprøve, og jeg er ret dårligt forberedt, og frygter derfor en meget lav karakter... Så tænkte jeg på, "må" terminsprøven godt trække meget i ens årskarakter? Altså, så hvis man nu klarer sig dårligt, ... -
Kommaregler - Hvilken skal jeg bruge?
ForumindlægJeg går ud fra, at mange har hørt om de nye kommaregler fra undervisningsministeriet. De nye kommaregler er meget anderledes end de gamle som jeg har lært (i mine øjne). Jeg har trænet de nye kommaregler en smulle, men jeg føler mig overhovedet ikke sikker i det område. Jeg arbejder meget bedre m...
