Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19141 til 19160 af 96602
-
Bioanalytiker udd
ForumindlægHej. Jeg starter snart på bioanalytikeruddannselsen. Jeg vill høre, om der er en bioanalytiker studerende eller en der er uddannet, som kan fortælle mig, hvor meget matematikken fylder på uddannelsen?? Jeg er ikke den bedste til matematik, så jeg er bange for ikke at være i stand til at klare stu... -
109 % konventeret glykose
ForumindlægJeg har lavet en fremstilling af ethanol (alkohol) og skulle så efter eksperimentet udregne, hvor meget glykose der var konventeret.. Jeg kan ingen fejl se i mine udregninger.. Men jeg har fået procenten til at være 109%. Mine udregninger er: 13.28g / 44g/mole = 0.302mole / 2 (ratioen er 1:2) = ... -
Det haster
ForumindlægT/K k/s 683 0,00933 700 0,0249 725 0,0970 744 0,256 beregn, hvor lang tid der går, før 6+% af udgangsstoffet er omdannet til estragol, når reaktionen forløber ved 700 K -
Hormoner
ForumindlægHvordan kan man forklare hvorfor hormonerne LH, FSH og TSH specifikt aktiverer hver sin receptor? - er det fordi deres β-kæde i kvartærnærstrukturen er forskellige for de tr,e og de derfor binder sig til hver deres specifikke receptor, som evt. passer til deres β-kæde? -
Kovalent binding
ForumindlægHvis jeg forstår det ret så er Kovalent binding svære at adskille? -
Perpsekivering af ressistense bakterier
ForumindlægHvad kunne problemet med ressistente bakterier perspektiveres til? -
Alle optaget
Forumindlæghvad vil det sige, hvis der fx. står i politikken at alle er blevet påtaget på medicin og teknologi, og jeg som har haft det som 1. prioritet ikke er kommet ind? nogen der kan forklare dette? -
forstå det ikke
Forumindlæghej alle samme jeg har et problem jeg vil det ikke hhvad faremomenter. er der ikke nogen der kan hjælpe mig. det er fysik, men jeg tror ikke vi har haft i fysik jeg kan ikke huske og er der ikke nogen der kan hjælpe mig med fællestrak hos syre og fællestræl hos baser. hjælp mig pleas (9. klasses ... -
Matricer i matematik
ForumindlægHeej (: er der nogen som kan hjælpe mig med hvad en Matrice er i matematik? Hvordan et reaktionsskema oversættes til matriceregning? Det er til en matematik aflevering. Går i 2g nemlig.. Håber at der er nogen som kan hjælpe? (: -
Formler med 3 valgmuligheder
ForumindlægHvad betyder 3 talle i formlen? H3PO4 (3 valgmuligheder) 3 H-atomer 3 P-atomer 4 PO-atomer Hvad betyder tallet 4 i formlen? H3PO4 (3 VALGMULIHEDER) 4 O-atomer 4 PO-atomer 4 H3PO-molekyler -
Acetylsalicylsyre funktionelle grupper
ForumindlægHej alle derude, kan det passe at acetylsalicylsyre består af følgende 4 funktionelle grupper: carboxylsyre, aromatisk ring (benzen), ester og acetyl-gruppe? Og hvis ja, hvilke egenskaber har de forskellige funktionelle grupper? -
alken
Forumindlæghej, Jeg skal tegne denne alken: 3,4-diclohr-4-metyl-cis-pen-2-en. Jeg har vedlagt et billede er der nogle, der kan svare på om jeg har tegnet det rigtigt? :) -
Dihydron ækvivalens
ForumindlægH_3PO_3 er en dihydron syre og har ækvivalens ved 22,6 mL hvad er pH så i halvækvivlens punktet 11,3mL.. ved godt at det normalt er pKs men gælder det også for dihydrone syrer ?? -
Mohr titrering tilsætning af 20-30 ml vand
ForumindlægKan nogle fortælle mig hvorfor det er nødvendigt at tilsætte 20 - 30 ml ionbyttet vand når man nu har tilsat 5 ml hav-vand ? Kan man ikke nøjes med de 5 ml og så tilsætte nogle få dråber K2CrO4 og tilsidst titrere vha AgNO3 ? Hvorfor er det ikke så vigtigt at vide nøjagtigt hvor meget ionbyttet v... -
syrer og basse
ForumindlægHeej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ? -
forklaring af ligning (haster :( )
ForumindlægEr der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V -
6 A-niveaus fag
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lige et spørgsmål mht. det at rykke sine fag op til et højere niveau. TIl dagligt studerer jeg bioteknologi og matematik på A dvs., at jeg med dansk og historie har 4 A-niveaus fag. Men så kunne jeg godt tænke mig at rykke tysk op på A i 3.g., hvilket jo så vil result... -
fysik raport - hydrogen
Forumindlægheej :) Jeg har brug for en masse hælp til min fysik raport om hydrogen. hvad er hydrogen ? og hvad bruges det til ? håber i kan svare og hvad indeholder en raport ? på forhånd taak :) -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
F
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe i denne sammenhæng? Hvad er F? Er det faktor? Hvis ja hvorfor 200? Hvilket er beregnet ( altså 1 ml 10 gang eller 50 ul til 1000ul?) Mange tak pf
