Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19161 til 19180 af 25465
-
Fag til SSO
ForumindlægHej.. :) Jeg tager en hel HF på enkelt og skal til at skrive min SSO. Jeg har lige et spørgsmål: Hvor mange fag skal man skrive om? Hvis jeg fx vælger Historie-B, er det så nok eller skal jeg også have et andet fag. (fx historie og engelsk.. ?) Håber der er nogen som gider at besvar... -
Spørgsmål? (:
ForumindlægHeeejsa alle her på studieportalen :b Je skal lavet et essay til på mandag kl:22:00! Eftersom det er på engelsk, og det er første gang at jeg laver et essay, ville jeg spørge om der var én eller flere :) som vil læse den igennem, når jeg erfærdig?? skal snart have karaktere, så vil gerne hav... -
Help Please??
ForumindlægHello, jeg skal lave et essay, og da det er mit første essay nogensinde, ville jeg spørge om der er nogen der vil se den igennem for mig. Den bliver meget kort, højst 2 sider.... Jeg er heller ikke speciel god til engelsk, så i/du må gerne rette i den hvis i/du vil? Det er til på mandag (12-01-09... -
eksamen og noter
ForumindlægHej, er de rik nogen der kan fortælle hvordan engelsk eksamen foregår? skal man læse højt eller skal man oversætte en lille del af en tekst? Må man ha noter med ind til selv eksamen?Har i ik nogle noter til lamb to the slaughter og desperatos?HVis i har nogle gode ord og vendinger mp i meget ger... -
ENG..PLEASE
ForumindlægHEj...!!!Har først lige fået min skriftlig karakter i engelsk at vide,da jeg var til sygeeksamen.Har fået 6 og det er jeg overhovedet ikke tilfreds med. Mit spørgsmål er så, kan jeg tage den om...??Dem jeg har snakket med, mener det ikke, da jeg jo er bestået, og at man kun kan når man ikke er. M... -
Rejser - idræt?
ForumindlægSå er AT-emnet endelig offentliggjort, men alligevel sidder jeg tilbage med skuffelse.. Mener ikke den er relativt bred for naturvidenskabelige fag; især kemi og idræt. Jeg ville selv meget gerne skrive i idræt, men er tom for ideer ud over noget med ekstremsport, som ressourcerummet foreslår. H... -
SRP: Postmodernisme
ForumindlægHeeej derude :) Jeg skriver SRP i engelsk/mediefag, og skal lave en analyse og fortolkning af "Fight Club" med udgangspunkt i postmodernetræk. I min opgave står der så, at jeg skal persepktiver til andre postmoderne værker (film/bog)... har i nogen forslag til hvad jeg kunne pe... -
Komparativ analyse s:
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et engelsk essay hvor jeg skal lave en komparativ analyse og fortolkning af et digt fra Edgar Poe og et fra Andrew Marvell. Jeg har søgt, men har ikke rigtig kunne finde noget om det. Jeg er lidt itvivl om jeg først skal analyse digtene et efter et og så bagefter sammen... -
Oversættelse af sætning
ForumindlægHej :) Jeg skal oversætte følgende sætning til engelsk: Det lykkedes ham ikke at nå toget - og det skal jo helst være så præcist som muligt, men ved ikke helt hvordan jeg skal få det der "lykkedes" med, for normalt ville jeg bare sige "He missed the train" .. men det er vel ik... -
hvad mener han?
ForumindlægHejJeg har engelsk stil for, men der er et par punkter hvor jeg ikke helt forstår hvad min lærer vil have mig til at skrive:- The point of view- The structure/compositionDet er et essay om en bog. Skal jeg bare skrive -hvilken vinkel den er skrevet fra til "point of view"?Og hvordan kan... -
Article
ForumindlægHej :)jeg har netop fået en aflevering for i engelsk. Afleveringen går ud på at skrive en artikkel om...., hvilke ikke er relevant :D Det er dog ret lang tid siden jeg sidst har skrevet en artikkel og kan derfor ikke helt huske hvordan man gør. Har i nogle hints angående ting jeg skal huske når j... -
Gennemsnitlig acceleration
ForumindlægEn asteroide er på vej mod jorden med 15km/s, man spænde en raket på asteroiden, der accelerer den væk fra jorden i 10min, hvorefter asteroiden bevæger sig 28grader ift. den originale bane med en hastighed på 19km/s. Hvad er den den gennemsnitlige acceleration. (Lidt løst oversat fra engelsk, men... -
influere- Haster!
ForumindlægEr influere det samme som påvirket? eller helt noget andet ? Har fået en geografi opgave, hvor der står denne danske ord på den. Har fundet nogle ord på engelsk, som siger det er effect. Men dansk ordbogen siger helt noget andet. Er der nogen der ved, hvad kan man ellers sige stedet for in... -
Hjælp! Analyse af film/bogen Carrie
ForumindlægHej. Jeg er ved at skulle skrive SRP opgave og har om emnet Ondskab. Mine fag er engelsk og psykologi. I den forbindelse har jeg om filmen og romanen Carrie af Stephen King, som jeg skal ananlysere osv. Hvis nogen af jer har en analyse af det, kunne jeg rigtig godt tænke mig at se det. ... -
SRP - biologihjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g på Øregård Gymnasium og skal til at skrive SRP (studieretningsprojekt) i biologi (B) og engelsk (A). Mit fokus kommer til at være gensplejsning, genterapi etc. - modificering af den menneskelige genetik. Jeg får udleveret min opgaveformulering d.1/12 og skal aflevere opgav... -
SKAL man op i en skriftlig eksamen på B niveau i 2.g?
ForumindlægJeg skal til eksamen i 2.g her til sommer. Jeg er i tvivl om hvorvidt man SKAL op i et skriftlig B niveau fag? Da matematik, er det eneste fag jeg har på b, da jeg har hævet engelsk, er mit spørgsmål om jeg så SKAL op i skriftlig matematik, da der ikke er andre b niveau skriftlige muligheder? ... -
SRP - metode i religion
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og skriver SRP hvor jeg har fagene engelsk A og religion B. Jeg er dog blevet i tvivl om det der præcis forventes i religion. Kan nogen give et kort oprids af hvad man bruger i religion som "metode" når man skriver SRP? På forhånd tak! -
The Football Factory
ForumindlægHey Studieportalen.dk Jeg er kommet i den kedelige situation, at jeg ikke er i besiddelse af det materiale der er udgangspunkt for hele min SRP. Så jeg ville høre om der var nogen herinde der lå inde med bogen i den engelske version. Vil rigtig gerne købe den i så fald... Mange hils... -
koagulering og clot på dansk
Forumindlægspørgsmål - jeg sidder og læser i en engelsk biokemi bog, men skal skrive rapporten på dansk, hvordan ville i oversætte clot i koaguleringssammenhænge, for kan det passe at det oversættes til prop? ved blodprop tænker man jo sygdom, men det er ikke tilfældet her. hedder det er koagel? brug af det... -
christmas - a strong tradition
Forumindlæghey:D jeg har fået en engelsk opgave for hvor jeg skal svare på dette spørgsmål - discuss why Christmas is one of the strongest traditions in our society. jeg vil gerne spørge jer hvorfor i tror at julen er en af de største traditioner/højtider i danmark.
