Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 19161 til 19180 af 42938
-
Industrialiering - problemformulering, godt nok?
ForumindlægHejj, jeg har aldrig været god til det med problemformuleringer, men skal lave et og ville høre hvordan den kunne forbedres? Problemformulering Under hvilke levevilkår (arbejde, boligforhold, børnearbejde, rettigheder) levede arbejderklassen og deres børn under industrialiseringen på og hvordan k... -
Fejlstøvsugeren side 36-37
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for en facit liste til den grønne fejlstøvsugeren side 36-37 -
Et selskab af danske kunstnere i Rom
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at udføre en billedanalyse af vedhæftede billede (Et selskab af danske kunstnere i Rom). Jeg undrer mig over følgende spørgsmål: Retorik: Er der tale om et retorisk billede med en særlig hensigt? Hvilke argumenter indeholder billedet i så fald? Hvilke appelformer benyttes?... -
Kvote 1!?
ForumindlægHej Studieportalen. Hvis man søger en videregående uddannelse gennnem kvote 1, søger man udelukkende med eksamensnit eller spiller årskarakterene også en rolle? Tak på forhånd -
American football
ForumindlægHej alle Vil spørge om der er nogle der ligger inde med noget viden, eller nogle noter om american football. Skal lave fremlæggelse om det snart. Håber på hurtigt svar :D -
Årskarakter eller eksamenskarakter?
ForumindlægHej Hvis man søger ind i kvote 1, er det så ens årskarakters snit de kigger på, eller ens eksamenskarakter snit? -
Flaskehalsen
ForumindlægAnalyse af Flaskehalsen af H. C. Andersen -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
hjælp til min disposition!! radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ha lavet en disposition om Radioaktivitet der skal indgå noget med: - Geigertæller/Geiger Müller rør - Baggrundsstråling - Alfa-, beta- og gammestråling - radioaktivt henfald - jordstråling - halveringstid - anvendelse af stråling i dagligdagen. Jeg ved simpelthen ikke... -
Hvordan dumper man?
ForumindlægHejsa derude :) Så bliver jeg sgu snart student! Og min afgangseksamen er dansk, hvilket er o.k, dog er jeg i tvivl om noget… Hvad skal der egenligt til for at dumpe? Fx. hvis jeg har lavet en super god analyse og forstået min tekst, men jeg forstår ikke emnet så godt, kan de så dumpe mig? Og omv... -
Hvad er forberedelsesmateriale i mat A stx?
ForumindlægHej, er der nogen der kan give en forklaring på hvad forberedelsesmaterialen i mat A stx går ud på? Jeg ved, at det for i 2024 handler om sandsynlighedsregning. Hvor mange af opgaverne i selve eksamenssættet kommer til at omhandle emner fra forberedelsesmaterialet? -
PU og NV
ForumindlægHej! Mine PU og NV prøver gik ikke så godt, er det måske muligt at tage dem om igen? -
SKAM TV-serie
ForumindlægHej. I forhold til TV-serien “SKAM”, ville jeg høre, hvad I tænker serien ligger ind under af buerne: episodebuen, føljtonbuen, scenebuen eller? Jeg har nemlig aldrig set serien selv, så er meget forvirret hvorvidt, der er en “konflikt” i hvert afsnit eller om det strækker sig over flere episode... -
Katalysatorer og bæredygtig energi
ForumindlægHej, Vi er to piger der har trukket "Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan," til 9. klasse afgangsprøve. Vi har så valgt underemnet Katalysatorer. Nu sidder vi så med det problem at vi har svært ved at finde på nogle forsøg vi kan lave, hvor vi kobler over -og underemn... -
Funktion
Forumindlægf(x)= (2-x3)/4x Løs ligningen f´(x)=0 : x1 = Hvilket fortegn har f´(x) når x har en lavere værdi end ovenstående ? + - Hvilket fortegn har f´(x) når x har en højere værdi end ovenstående ? + - Hvad kan du konkludere vedrørende f(x) ved x=x1 ? f har et lokalt minimum f har et lokalt maximum... -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Har problemet med at besvare disse opgaver. Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak Mvh -
Matematik A STX december 2008
ForumindlægHej... Nogen der har svarene fra Matematik eksamen skriftlig december 2008 ?? -
PC-ordbøger download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med ... -
Kronik i dansk???
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i skriftlig dansk imorgen, og regner med at skrive om kronikken da jeg er utrolig dårlig til litterær artikel og essay. Har nogenlunde styr på hvad en kronik er, men ville gerne hører hvad der væsentligt at tage fat i, og hvad der er vigtigt, så som opstilling, hvad er g... -
Klage
ForumindlægHvem klager man til, hvis man er utilfreds med administrationen af materialer og ændringer. Nu er det sket flere gange, at de midt i semesteret laver betydningsfulde ændringer af fx hjælpemidler til eksamen og jeg er træt af det. Er der regler for hvornår det er okay at komme med ændringer i &q...
